Programmer - an organism that turns coffee into software.
hmm..
dat is natuurlijk ook een mogelijk heid... een test versie van de test database
dat is natuurlijk ook een mogelijk heid... een test versie van de test database
Verwijderd
nouja ...dan hoef je iig geen backup terug te zetten ..of rekening te houden met je collega's
"unkown table fin_table "
Dat was op zich te verwachten...
Iemand hoe ik dit binnen MySQL kan oplossen? of moet ik toch echt het via PHP doen?
Dat was op zich te verwachten...
Iemand hoe ik dit binnen MySQL kan oplossen? of moet ik toch echt het via PHP doen?
je kan toch gewoon de query uitvoeren in de mysql shellOp woensdag 15 mei 2002 17:41 schreef LuCarD het volgende:
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
dit is geloof ik een zgn multitable update, dat kan iig nog niet in mysql
Maar ik update toch maar 1 tabel...Op woensdag 15 mei 2002 21:41 schreef ACM het volgende:
dit is geloof ik een zgn multitable update, dat kan iig nog niet in mysql
Nadeel van normalisatie...
Helaas, in een 'echte' database zou je zoiets met een subquery oplossen...Op woensdag 15 mei 2002 21:42 schreef LuCarD het volgende:
Maar ik update toch maar 1 tabel...de rest is gewoon voor de selectie....
In mysql moet je daarvoor moeilijk doen...
* LuCarD gaat maar eens moeilijk doen.....Op woensdag 15 mei 2002 22:16 schreef ACM het volgende:
[..]
Helaas, in een 'echte' database zou je zoiets met een subquery oplossen...
In mysql moet je daarvoor moeilijk doen...
Ow wacht ik doe altijd moeilijk ....
Nog even voor de compleetheid, multi-table updates voor MySQL staan gepland in MySQL 4.1, dus het is niet overbodig om je scripts alvast voor te bereiden
This can no longer be ignored.
Voor het geval mensen hier komen met de search.... Het is dus nog niet gelukt en ik heb het dus als volgt op gelost.
via PHP op gelost.
via PHP op gelost.
PHP:
1
| <?$sql = " select celid from fin_cell"; $sql .= " inner join fin_row on fin_cell.rowid = fin_row.rowid "; $sql .= " inner join fin_table on fin_row.tblid = fin_table.tblid "; if ($_SERVER['HTTP_TABLELOC']) { $sql .= " where fin_cell.seq > ".$c["seq"]. " and "; $sql .= " fin_table.tblid = ".((int)$_SERVER['HTTP_TABLEID'])." and"; $sql .= " fin_row.rowid = ". $c["rowid"]; } else { $sql .= " where fin_cell.seq >= ".$c["seq"]. " and "; $sql .= " fin_table.tblid = ".((int)$_SERVER['HTTP_TABLEID'])." and"; $sql .= " fin_row.rowid = ". $c["rowid"]; } $mysql->do_query($sql); while(list($cellid)=$mysql->fetch_array(true)) { $in .= $cellid. ","; } $sql="update fin_cell set seq = seq + 1 where fin_cell.celid in (". $in ."0)"; $mysql->do_query($sql);?> |
Pagina: 1