Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] fan spuiten deel 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een fan die ik wil spuiten maar nu heb ik het stickertje eraf gehaald en zie ik geen washer zitten, maar een zoor doorzichtig kapje met olie eronder..

het ziet er niet zo gemakklijk uit om dit los te maken...

kan ik dit wel gewoon doen zonder de fan te beschadigen? of moet ik em saai zwart laten?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
waarom je fan spuiten? zet er ledjes in da's mooier en de kans op beschadiging is minder

Verwijderd

Topicstarter
als je me dit goed en helder uit kan leggen hoe of wat,,... dit is mn 1e mod en weeet echt niet hoe ik die dingen aan moet sluiten en ja ik heb de earch al gebruit en ook de faq

• internetinfo

Verwijderd

Topicstarter
DAT IS :9~:9~:9~:9~

maar ik zou toch graag noog info willen hebben over het suiten van die dingen... ik durf nog niet zo goed te solderen enzo want ik heb me mobo al opgeblazen met het plaatsen van een andere cooler :S

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41
Mobo opblazen door plaatsing andere koeler? Knap.. of misschien geen rekening gehouden met ESD? Nagoed, die fan kun je rustig open halen, standaard dingen zijn vrij goedkoop dus een keer eentje slopen is geen grote aanslag op je portomonnaie.

Als het goed is zie je in het midden van de fan (als je de sticker er afgehaald hebt en eventueel een kapje) de as zitten van de fan. Daar omheen zit een kleine ring, die moet er af, zodat de as loskomt en je de delen uit elkaar kunt schuiven. Dit is magnetich, dus even wat kracht zetten. Alleen niks forceren natuurlijk.

Succes.

• internetinfo
Op woensdag 15 mei 2002 18:44 schreef johndope het volgende:
DAT IS :9~:9~:9~:9~

maar ik zou toch graag noog info willen hebben over het suiten van die dingen... ik durf nog niet zo goed te solderen enzo want ik heb me mobo al opgeblazen met het plaatsen van een andere cooler :S
plaats spaties tussen elke smile ;)

ontopic:
je kan je mobo niet opblazen als je teveel fans aansluit hoor. maar het wordt wel aangeraden dan als je meer dan 2 fans aan wil sluiten dat je die op de voeding zet.

Verwijderd

Heb ik ook gedaan 8-) kan je koude effecten mee maken. Losmaken moet lukken. Gewoon de borging er af wippen.

voorbeeldje :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mvbalkom/MOD_9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mvbalkom/MOD_2.jpg

[tip]
Indien mogelijk probeer een airbrush spuitje te gebruiken, voor de verf kan je het beste lexan verf gebruiken (modelbouw). zorg dat de verf waterdun is (mengen met thinner)

ik moet er nog 1 doen, zal wat pic maken van de verschillende handelingen. (zaterdag...)
[/tip]

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 21:26 schreef nean_mod het volgende:
Heb ik ook gedaan 8-) kan je koude effecten mee maken. Losmaken moet lukken. Gewoon de borging er af wippen.

voordeeltje :

[afbeelding]
[afbeelding]
best cool die :9 en idd gewoon een schroevedraaiertje onde dat ringetje zetetn, hij zit al los, dus wees niet bang dat ie scheurt ofzo :)

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:45 ]

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op woensdag 15 mei 2002 17:31 schreef internetinfo het volgende:
waarom je fan spuiten? zet er ledjes in da's mooier en de kans op beschadiging is minder
Hoezo kans op beschadiging is minder? je moet er gaten in boren dus verfen is juist minder kans op beschadiging lijkt me??? of heb ik dit nou verkeerd op de woensdag avond?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen,... maar de fan waar ik het over hebt is toch anders dan wat je meestal tegenkomt... ik zie echt olie onder dat kapje blubberen

Verwijderd

heheh gewoon dat dopje eraf halen en daaronder zit borgpen....

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gewoon je fan spuiten met UV spul en wat krijg ej dan:
Afbeeldingslocatie: http://mashie.glassbil.net/bit-temp/images/article/62/delta_uv.jpg

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 11:01

YpS

fan spuiten kan ook gewoon zo:

je pakt een wat dikker papier en die vouw je om de Fan heen zodat je alleen de fan ziet als je voorop het papier kijkt...

kweetnie of je dit snap maar dan kun je dus gewoon in het papier spuiten terwijl je daardoor alleen de fan raakt en niet erbuiten :7

Verwijderd

Topicstarter
heeeey das een goeie tip!!!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 11:57 schreef Xavier het volgende:
gewoon je fan spuiten met UV spul en wat krijg ej dan:
[afbeelding]
Kreeg net mailtje over mijn reply.

Komt van bit-tech af die foto en dus niet van mij.
http://www.bit-tech.net/article/62/ voor info
Pagina: 1