HD's te warm?

Pagina: 1
Acties:

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo allemaal, ik heb 2 Seagate Scchijven, allebei Barracuda's (welke precies weet ik niet). Een 20GB (ST320420A) die 59 graden wordt na een uurtje, en een 40GB (ST320824A) die 'maar' 49 graden wordt. Is dit (te) heet? :?

edit: ze zijn allebei 7200 toeren. de 40GB zit apart onderin, terwijl de 20Gb tussen mijn DVD & CDRW inzit. Maar het enige wat ik me eigenlijk afvraag is of t kwaad kan oid...

Verwijderd

Hoeveel toeren maken ze dan want dat maakt ook heel veel temp. verschil uit.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Die 40Gb zal wel een Barracuda IV zijn. Die heb ik nu ook en ze worden idd erg warm.(maar wel lekker stil :9) Zelf heb ik er geen koeling op/bij, maar ik geef em wel veel ruimte, zodat ie z'n warmte iig kwijt kan :)

Verwijderd

Mjah mijn Harde schijven worden ook zo heet datk er een ei op kan bakken (7200 toeren ook)..ik maak me wel redelijk zorgen , is dit erg of kan het schade opleveren aan de harde schijf? of moet ik ze gewoon lekker warm laten worden en mun avond eten derop blijven bereiden?

Verwijderd

als je HD warm wordt gaat ie eerder kapot, hoe warm zo een ding mag worden weet ik niet, maar ik heb allebei mijn 60 GB hd's (naam en type weet ik zo gauw niet) flink gekoeld met 2 5.1/4 frontfan coolers....

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 14:37
Precies vrieskerel (toepasselijke naam trouwens :P ) heb ik dus ook.. Een Seagate 40gb (Barracuda III, 7200 rpm) en een Maxtor 120gb (5400 rpm). Beide in 1 bakkie gezet, en er mooi een 80mm fan voor.. lekker op 5 volt laten draaien, en mn hd's zijn koel :)
Pagina: 1