Toon posts:

MSI 694T Pro of Jetway 694TAS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem aanschaffen en twijfel tussen deze twee borden:
- MSI 694T Pro
- Jetway 694TAS
De chip wordt een 1.3GHz Tualatin.
Iemand een zinvol advies?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de jw 694 tas is zeker geen slecht bord in zijn klasse. in zijn klasse bedoel ik borden met via chipsets. met msi heb ik geen goede ervaringen, al is dat dan vooral met ploffende k7t series.

als je voor een p3 gaat kan je imo beter een intel chipset nemen. misschien iets duurder maar als je dat extra geld dan toch al aan een p3 uitgeeft kan het intel chipset er ook nog wel bij. er zijn genoeg i815e bordjes voor een 1300 MHz p3. al zit je dan wel met de 512 MB ram limitatie.

ikzelf vind een intel proc en een via chipset een beetje rare combinatie. 1 van de redenen om intel te kopen is en blijft toch hun chipsets. als je dan toch al via koopt kan je er net zo goed een goedkopere athlon proc op gooien.

Verwijderd

Neem een asus TUSL2-c bordje,zeer stabiel weinig of geen problemen en goede ondersteuning met regelmatig nieuwere bios versies en ook niet veel duurder dan die andere bordjes 108 euro bij digiworld bv.

Heb zelf het asus bord met een celly 1,3 maar je kan net zo goed de 1.2 kopen kan je ook op 1580 laten draaien 1.3 gaat ook niet verder dan 1586mhz.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Waarom koop je nog een Pentium III? Een P4 of Athlon/Duron is ondertussen al een veel logischere keuze.