IRC problemen.

Pagina: 1
Acties:

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:48

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Op mijn Windows 2000 machine heb ik regelmatig IRC aanstaan, en heb heel vaak last van een heel irritant probleem. Ik heb een linux (clarkconnect 1.0beta, maar vorige versie's gaven hetzelfde probleem) server staan waar het internet verkeer geroutert wordt. Heel onregelmatig, maar wel erg vaak wordt er een soort buffer opgebouwd waarin alles wordt verzameld wat anderen tikken, en die wordt de ene keer na 45 sec. in een keer vertoond, de andere keer na 40 minuten, en verschillende tijden daar tussen in. Naja, lag zou je denken, waare het niet dat anderen dus wel zien wat ik tik. Dus ze reageren op mij, en ik zie het soms pas een kwartier later. Ik zoeken waar het probleem lag, omdat ik dacht dat het aan het script lag, maar ook bij diverse anderen hetzelfde probleem. Toen kwam ik dit topic tegen waarin iemand hetzelfde probleem beschrijft, maar een oplossing is er nog niet. Wie herkent dit en/of weet een oplossing?

Mij maak je er heel blij mee, en dan kan ik op dat andere forum ook een uitleg geven. :)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
*kickje*

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
mag toch pas na 24 uur?

probeer andere routing software dan.....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Je hebt last van screenfreezes, en screenfreezes komen zover ik weet alleen door lagg / packetloss :).

Zet eens een ping aan naar een externe host (vanaf je windows machine) op het moment dat je hier last van hebt. Die uitslagen zeggen ons zeker wat.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 19:53 schreef SirDupre het volgende:
mag toch pas na 24 uur?

probeer andere routing software dan.....
Hoezo na 24 uur? Als het nu wat drukker is heb ik meer kans op een antwoord...
Op woensdag 15 mei 2002 20:13 schreef jep het volgende:
Je hebt last van screenfreezes, en screenfreezes komen zover ik weet alleen door lagg / packetloss :).

Zet eens een ping aan naar een externe host (vanaf je windows machine) op het moment dat je hier last van hebt. Die uitslagen zeggen ons zeker wat.
De pings zijn goed, zelfs als iemand mij pingt als ik er last van heb heeft ie gewoon iets van 60-150 ms. Het zit echt in die linuxdoos, alleen waar. En hij draait nou net lekker dus een herinstall... Dat duurt nog wel ff.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Linux reinstall? Het is geen windows hé ;). Problemen zijn altijd wel op te lossen, bijvoorbeeld

- Een nieuwe kernel met nieuwe of zelfs andere netwerk kaart drivers
- Iptables ipv ipchains? (Mag geen probleem zijn, maargoed)

En toch houd ik 't bij lagg ;)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:34 schreef jep het volgende:
Linux reinstall? Het is geen windows hé ;). Problemen zijn altijd wel op te lossen, bijvoorbeeld

- Een nieuwe kernel met nieuwe of zelfs andere netwerk kaart drivers
- Iptables ipv ipchains? (Mag geen probleem zijn, maargoed)

En toch houd ik 't bij lagg ;)
Lag heb ik nooit op deze manier gehad. En het is ook een bekend probleem getuige de link die ik gaf. Op een of andere manier herkent ie het pakketje oid niets als zijnde een ding dat naar mIRC moet ofzow. Zelfs pingen naar de irc-server gaat supersnel. Heeeeeel vaag.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 20:31 schreef micha het volgende:
Hoezo na 24 uur? Als het nu wat drukker is heb ik meer kans op een antwoord...
Dan vraag zeg ik het bij deze vriendelijk ;)

Eem topic mag pas omhoooggeschopt worden na 24 uur. Je vraag komt echt wel aan de beurt. Kicken van topics wordt door de meeste users als enorm iritant ervaren en werkt zelfs alleen maar averechts.

Gelieve dit in het vervolg dus niet meer te doen. Beschouw uzelf als hiervan op de hoogte gesteld bij deze :)

Verwijderd

Probeer 'ns een andere server ;)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 09:56 schreef Aicop het volgende:
Probeer 'ns een andere server ;)
Helpt niet :)

Verwijderd

Ros dat windows van je pc af, of pak eens een andere client ofzo.. en luister eens naar jep ;)
Pagina: 1