Hoge cpu-load op internet NIC

Pagina: 1
Acties:

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Als ik relatief grote bestanden binnehaal (nic belasting van 5-8%!!!!) dan schiet de cpu load van 1 naar 68-80%. Volgens mij moet dit helemaal niet kunnen?

Iemand een advies? moet ik de realtek 8029 10mB eruitgooien voor een tweedehands 3com? maakt dit veel verschil?

tis op de p4 uit mijn sig

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je die 2e hands 3com hebt liggen zou ik die er zowieso altijd in gooien.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
tsja...... wel in ISA maar dat past niet op me intel-850 mamaplank.... maar ik bedoel dus een tweedehands aanschaffen... en zoja welke?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
qua pci voldoet alles uit de 90x reeks. bijvoorbeeld 905b of c. trouwens, intel kaartjes zijn over het algemeen goedkoper en doen niet onder voor 3com.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
hebbie al een driver update gedaan? 65% is veel te veel voor zo'n proc. Mijn 100 mbit realtek draait op een 1 ghz en heeft een niet hogere load als 20% (lokaal netwerk - grote bestanen rond de 650 MB).

Het ligt ook niet aan de realtek kaart (ja, misschien is ie gaar >:), probeer eerst eens een driver update :)

Verwijderd

Sowieso hebben NIC's met een eigen processor een voordeel t.o.v. kaarten zonder eigen processor, nml. dat de de CPU niet (minder) belasten.
Pagina: 1