WoW Strange probleem met IBM HDD (40Gb)

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vorige maand craste mijn pc, toen ik wou resetten hoorde ik de harde schijf opstarten en stil vallen in een loop.

- Rebooten haalde niets uit.
- Afzette, aan zette, haalde niets uit.
- 1 Dag gewacht en wonder bij wonder start het ding op zonder data verlies.

Vandaag... zelfde probleem! Dus gooi PC open:

- Hard drive koud (dah 12v fan op).
- CPU koud (dah celeron).
- Chipset koud.
- Niets overclocked.

Gooi PC terug toe, sluit alles aan... en hij start op zonder dataverlies!

• pinockio
  • Laatst online: 29-01 15:40
Stroomkabeltje (molex) los? Komt meer voor.

Edit: ik bedoel slecht (onbetrouwbaar) contact. Zoiets kan door onverklaarbare oorzaken (o.a. temperatuur) het opeens begeven, of weer functioneren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
60GXP zeker? Die schijnt nog wel vaker van dat soort problemen te hebben. Je mag blij zijn dat ie 't nog doet, nou hopen dat ie niet vaker raar gaat doen...

edit:
FYI, ik ben niet lange tijd geleden al m'n data kwijtgeraakt vanwege een brakke IBM 60GXP, dus ik ben nog steeds aardig pissed op dat type schijf

• poing
  • Niet online
Stroomkabel zit goed hoor, die ene keer heb ik em niet open gedaan of verzet ofzo he. Ga ik naar een LAN komt dit niet voor.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Laat inderdaad het typenummer even achter, aan de hand daarvan kan er hier wel gezegd worden of er bekende kwalen aan de betreffende schijf hangen.

Maar het klinkt wel enigzins naar of een slecht contact makende molex, of een niet geheel frisse printplaat voor de aansturing.
:)

• poing
  • Niet online
IC35L040 AVER07-0

• Devil N
Das dus een 60GXP.

Verwijderd

vals contact of probleem met de voeding lijkt mij
ik heb ook zo'n IBM 'death'star, maar geen enkel probleem tot hiertoe, heb wel al mensen gehoord bij wie het mis ging.
probeer em is als slave te gebruiken in een andere pc, en zie of hij werkt
if not dan zult ge mogen formatten of zelfs low level formatten (als em ni naar de zak is)
sorry mate

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als je nog garantie erop hebt, zou ik hem maar gauw terug brengen als ik jou was..

Nu doet ie het wel weer, maar wie zegt dat ie niet binnenkort weer raar gaat doen?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Devil N
Nadat mijn 60GXP naar de kl#te was gegaan, heb ik 'm teruggestuurd en gevraagd om een 120GXP als vervanging te krijgen. Inmiddels heb ik m'n vervanging van IBM, en ik heb inderdaad een 120GXP gekregen. Nette service van IBM wat dat betreft. Dus als je 'm terugstuurt, kun je mogelijk ook zo eentje krijgen.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Probeer die schijf eens een paar dagen/week in een andere pc draaien en kijk of hij daar het zelfde probleem krijgt/heeft, dan kun je iig zeker stellen of het de harde schijf of iets anders is.
Pagina: 1