Toon posts:

extra voeding aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier een pc en volgens mij is de processor afgefikt (hij ruikt naar brand) :)

Ik heb toen een MSI K7T Turbo2 gekocht en AMD Duron 1200Mhz (is pc voor word etc.)

Er zit dus een extra voedings aansluiting op het mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1290647814

Dit zit niet aan mijn voeding omdat dit nogsteeds de oude voeding is, moet ik ook een nieuwe voeding kopen of een converter ofzo :??

btw. is deze afgebrand????
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2813821737
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1229348412

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

die aansluiting is volgens mij niet echt nodig. als het goed is is je systeem zonder die extra aansluiting ook wel stabiel. die aansluiting wordt gebruikt bij pIV's en dual boardjes e.d. bij een duron lijkt me het niet nodig.

als hij niet stabiel is moet je dus even een andere voeding gaan halen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Vliegvlug

Flight Simple

Mijn Turbo 2 met duron 650 draait al maanden zonder problemen op een 300watt voeding zonder dat extra stekkertje.
Is geen probleem dus om het niet aan te sluiten

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Die aansluiting is niet nodig, deze wordt voor een normaal amd systeem al niet eens gebruikt, laat staan voor een duron.
En ja, die AMD is zo te zien wel degelijk doorgebrand.
Beetje jammer :'(

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, maaruh ziet hij er uitgebrand uit of niet?? ik wil het namelijk zeker weten. *D

edit:
oke 2de keer bedankt!!!

maar waarom zit hij er dan op als het mobo alleen atlhon classic, athlon xp, en duron ondersteund??

Verwijderd

Dit stekkertje is voor de P4, deze hoef je verder niet voor andere processoren te gebruiken. Als je niet helemaal zeker bent van je huidige voeding, is het vertsandiger om een nieuwe te halen, maar dan nog hoef je dat ene stekkertje niet te gebruiken.

Je AMD CPU is idd aangebrand, maar lijkt wel of alleen de koelpasta burned is, wel goede koeler er op zitten?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier op een voeding zit ook zo'n klein vierkant stekkertje. Die is dus alleen voor de P4?

Maar er zit ook nog een stekkertje van 6 op. Zo'n dit op een AT moederbord. Waar is die dan weer voor?

Juist

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op woensdag 15 mei 2002 17:00 schreef Jeldert het volgende:
Hier op een voeding zit ook zo'n klein vierkant stekkertje. Die is dus alleen voor de P4?

Maar er zit ook nog een stekkertje van 6 op. Zo'n dit op een AT moederbord. Waar is die dan weer voor?
zo'n stekkertje word meestal gebruikt bij p4's maar niet alleen maar. het is een extra +12 en +5 volt. dat andere stekkertje van jouw heeft nog andere voltages dacht ik en wordt vooral gebruikt bij server mobo's.

mijn dual amd asus mobo kan beide stekkertjes aan maar alleen die p4 wordt echt aangeraden.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

probeer eens wat wasbenzine op je cpu om schoon te maken.. misschein wordt ie daar iets mooier van.. garantie :P

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Als ik die sporen op je cpu zie lijkt het net alsof er ruimte tussen de cpu en de koeler heeft gezeten en de koelpasta is gaan bakken en braden.
Gewoon cpu reinigen met tandenborstel en zeep (of tandpasta), koeler goed monteren (zorgen dat hij niet op de verhoging van de socket leunt), en uitproberen.
Die stekker heb je niet echt nodig. Als je hem toch wilt gebruiken hoef je niet perse een nieuwe voeding te kopen, er zijn nml ook adapter kabeltjes te koop (van molex naar zo'n vierkantje).
Heb die dingen zien liggen bij H&C computers (in de werkplaats).

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Nog ff in de gebruikers handleiding gekeken waarvoor hij exact diende, hij is specifiek bedoeld om stroom te leveren aan je cpu, daarmee ontlast je de gewone atx wat, en houd je extra vermogen over voor je andere rand apparatuur of insteek kaarten denk ik.

Hij levert 12 volt, maar moet dat wel doen op minimaal 10A omdat er anders instabiliteit issue's kunnen ontstaan.
--volgens de handleiding that is--

En de cpu idd even goed schoonmaken, kijken of er zichtbare beschadigingen zichtbaar zijn, en indien niet, gewoon proberen, het lijkt veelal aangebakken koelprut, maar het kan ook andere rommel zijn die er bij zit.
Pagina: 1