[OC/n00b] Kan niet oc'en via Bios

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet of dat normaal is, maar ik heb een Celeron die op 333mhz draait. Je kan via het bios dat ook hoger zetten (meestal toch).
Toen ik eerst een Pentium 3 had, op een ander moederbord (die ik pas heb opgeblazen :) ) kon dat wel, bij Chipset Features ofzo.

Kan dat wezen dat het er niet staat, of moet ik gewoon beter kijken :?

Verwijderd

zoek anders ff op het mobo

• Powerpaultje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 22:50
Jah het kan ook wezen dat je met jumpers of dipswitches op je moederbord moet gaan zitten prutsen. Als dat zo is dan zou ik ff het boekje van je mobo opzoeken voor je je mobo weer opblaast :D

• JER00N
  • Niet online
Mmm dr zit wel een soort blauw blokje op met 8 witte schakelaartjes... ik zou mn god niet weten wat het is... :?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:42 schreef Pastasaus het volgende:
Mmm dr zit wel een soort blauw blokje op met 8 witte schakelaartjes... ik zou mn god niet weten wat het is... :?
pak de handleiding er eens bij dan.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:42 schreef Pastasaus het volgende:
Jepz die moet je hebben, je moet ff in het boekje van je mobo kijken welke switches je om moet zetten om je fsb te verhogen

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Kijk eens of je het merk kan vinden en of je op hun site de handleiding kan downloaden? Dan weet je wat die jumpertjes inhouden. Dikke kans dat het daarmee gaat en het BIOS nog geen OC mogelijkheden heeft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• JER00N
  • Niet online
Het is een 2e hands dingetje, waar geen manual bij zit, maar ik krijg binnenkort een cdrom van die gast, waar de manual opzit, dan ga ik die printen.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:45 schreef Pastasaus het volgende:
Het is een 2e hands dingetje, waar geen manual bij zit, maar ik krijg binnenkort een cdrom van die gast, waar de manual opzit, dan ga ik die printen.
Je kan ook het type nmr van je mobo invullen bij google en dan vind je wel een handleiding denk ik. Het typenmr staat wel duidelijk op het mobo.

Verwijderd

kijk ook even op het mobo in de buurt van die jumpers. ben al mobo's tegengekomen dat de instellingen op het pcb geprint staat.
Pagina: 1