Toon posts:

[CM] Voltage metingen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfx.nl/~martin/meting.jpg

Ik heb dus een 300W PSU. (AOpen HQ08)

Aangesloten:

* DVD / CD speler.
* HD 7200 RPM. (40GB)
* Abit KR7A.
* AGP kaart: Elsa Gladiac 516.
* SB Live.
* Netwerkkaart.
* AMD XP 1900+
* 92MM CPU KOELER

Waarom zijn dan al die verrekte voltages dan lager...???

Verwijderd

Ik denk dat je proggie niet goed werkt, want als dat zou kloppen had je dit niet kunnen typen, probeer het is met motherboard monitor oid, dat is waarschijnlijk wat betrouwbaarder :)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

maakt niet zo veel uit, heb ik ook... ik denk dat dat komt omdat ze bezig zijn de netspanning te veranden (van 220 naar 250 V) we zitten nu op 230, als we op 240 oid zitten heppie der geen last meer van, een computer kan wel wat hebben...
volgens mij zit bij bijna niemand de 5 v exact op 5 v...

Electronics development

Verwijderd

Het klopt wel ongeveer hoor. Het is nooit precies 12V oid. Het mag 5-10% max afwijken!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah dit proggelding werdt met mijn MOBO meegeleverd dus heb t maar eens de kans gegeven... alleen beetje gare voltages... Maarja heb nergens last van gehad ofzo :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 15:13

AcouSE

Swedish Chef

Wat voor spanningen heb je voor je bios? Probeer anders ook eens een ander programmatje.

Het kan ook zo zijn dat de referentiespanning voor de A/D converter niet helemaal ok is...

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier is niets mis mee hoor, zoals hierboven gezegd mag het 5-10% afwijken. Ik heb zelfs een 5V van 4,5V, en alles draait zo stabiel als maar kan, nix mis mee dus.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
5v afwijking van 0,6v is alarmerend (niet echt schadelijk) bij 12v 1,2v.

Je hardware zal hoogstens crashen >:)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op woensdag 15 mei 2002 16:33 schreef 3lmowww het volgende:
maakt niet zo veel uit, heb ik ook... ik denk dat dat komt omdat ze bezig zijn de netspanning te veranden (van 220 naar 250 V) we zitten nu op 230, als we op 240 oid zitten heppie der geen last meer van, een computer kan wel wat hebben...
volgens mij zit bij bijna niemand de 5 v exact op 5 v...
:?
oja?
ik dacht dat het gewoon 230 werd in Nederland (EU-norm), en dat het grotendeels al is doorgevoerd(hier iig wel). Maar ja, ik ben niet echt into dat, dus als je me ff een linkje paast voor het leesvoer ben ik je dankbaar ;)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
Geinig prog waar haal je dat soort progs vandaan ??

* DjGeRo heeft interrese

Verwijderd

Topicstarter
Stond op me Abit CD. Maar is ook van de Abit site te dloaden :)
Pagina: 1