t-bird 800 warm en instabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden nieuwe computer onderdelen gekocht en een computer gebouwd. Nu is hij alleen erg instabiel.

Me systeemconfiguratie is:
AMD-Tunderbird 800
ASUS A7V moederbord
128MB 133mhz geheugen
ASUS V7100 Geforce2 MX/T
10 gb Western Digital harddisk (5400)
SoundblasterLive value
Miro PCTV tvkaart
Realtek PCI 10mbit netwerkkaart
Creative 52X cdromspeler

en heb een 300watt voeding, en atx midi kast. Heb er al een 'high quality cooler' op gezet, maar toch wordt de processor al een dikke 52 graden als hij idle is, en een dikke 60 graden als ik net gegamed heb. Komt nog bij dat de computer vrij instabiel is.
Ook lijkt de spanning niet stabiel te zijn, regelmatig geeft "ASus probe" aan dat de spanning van het 12 volt circuit beneden peil is (ongeveer 8 volt) en na enkele seconden hersteld ie zich weer, maar ook het 3,3 volt en het 5 volt circuit heeft soms een te lage spanning. Maar ik heb de voeding al 2 keer omgeruild, en telkens krijg ik hetzelfde.
Heb processor, geheugen ook al geruild maar hij is nog steeds instabiel, en ik vind dit wel een erg hoge temperatuur, aan overklocken kan ik niet eens denken :( ik knijp em nu al met deze temperaturen.. Is deze processor eigenlijk wel over te klocken of is ie gelocked?
Alles is trouwens gekocht bij Norrod in Zwolle. Lekker goedkoop :) Maar ze hebben vaak iets niet op voorraad en sommige verkopers daar hebben weinig verstand van computers. :(

Verwijderd

misschien maakt de cooler niet goed contact met de core of zit er geen koel prut tussen. Draait de cooler wel rond? Hoeveel rpm draait dat ding volgens asus probe?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 12:10
Lijkt mij ook een koelingsprobleem.
Check idd es ff je cooler en zijn/haar ;) RPM.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Check idd. je fan rpm ff. Deze moet tussen de 6500 & 7000 liggen voor die fijne NoRRoD HQ Cooler. En kijk ook ff of dat leuke plakje groene prut wel goed tussen cooler & CPU Core zit.
Kun je ook gelijk ff kijken of de cooler wel goed contact maakt.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
ik zie hier steeds vaker mensen die stabiliteits problemen hebben met hun asus a7v + dondervogel al dan niet op 800, zelf heb ik ook vette problemen. ik heb al m'n 250 wat voeding omgewisseld voor een 300 wat, maar nogsteeds crasher de crash. alleen als ik er een hoop kaarten uittrek lijkt hij stabiel te lopen.

ik denk toch dat het aan de voeding ligt. ik heb dan niet zoveel verstand van voedingen, maar op mijn voeding staat:
max output power 300wat (+3,3V & +5V = 150 wat max). ik denk dat het hem in die 150wat zit. dit stond namelijk ook op m'n 250 wat voeding en dit is denk ik toch te weinig. volgens mij word dit direct naar je mobo gepompt en zorgt voor de voeding van je kaarten enz...

kan iemand dit bevestigen?

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:08
Ehm, luister effe.
Heb je de nieuwste bios?
Door een foutje in de versies voor 1004a is het voltage van de CPU lager dan je instelt.
Daardoor is het onstabiel.
Had ik zelf ook ondervonden met een PCtje dat ik bouwde....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Door een foutje in de versies voor 1004a is het voltage van de CPU lager dan je instelt.[/quote]Da's bij mij (met BIOS 1003) niet zo... ik heb hem ingesteld op 1.70V, maar in werkelijkheid gebruik hij 1.78V. De werkelijke waarde ligt dus hoger dan de ingestelde waarde.

Ik heb overigens geen problemen met deze A7V i.c.m. een Tbird 950 @ 1035. Hij word 62 graden bij full load (koe), da's acceptabel. De revisie is 1.02.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dat met die voeding heb ik ook gehad, hij was toen ook onstabiel, nadat ik een nieuwe gahaald had (geruild) was het probleem opgelost

700 thunderbird op een A7V`tje

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
kan je misschien ffe kijken wat er op je voeding staat? hoeveel wat er aan de +3,3 en +5v word toegekent?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de fan draait meestal 5600 (volgens asus probe)
Groene laagje heb ik niet meer, dit omdat ik de processor heb omgeruild op aanraden van norrod, en dan heb ik niet zoveel aan een half gesmolten laagje. Heb er nu zelf een heel klein beetje coolpaste erop gedaan.
Ik heb overigens een 300 watt voeding

12V lijn: 8 A max
5V lijn: 30 A max
3,3V lijn: 14 A Max

Keb ook al vanalles in het bios zitten wijzigen, zonder resultaat... nieuwste bios.. ook dat wil niet helpen. Geheugen al een keer geruild, cpu al een keer geruild en nou vandaag de voeding voor de 2e keer geruild. Zonder resultaat allemaal ;(

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
hmz,
mijn tbird 800 word met een coolermaster van 3 tientjes maar 35 graden..

PVoutput

Pagina: 1