Ik heb 2 weken geleden nieuwe computer onderdelen gekocht en een computer gebouwd. Nu is hij alleen erg instabiel.
Me systeemconfiguratie is:
AMD-Tunderbird 800
ASUS A7V moederbord
128MB 133mhz geheugen
ASUS V7100 Geforce2 MX/T
10 gb Western Digital harddisk (5400)
SoundblasterLive value
Miro PCTV tvkaart
Realtek PCI 10mbit netwerkkaart
Creative 52X cdromspeler
en heb een 300watt voeding, en atx midi kast. Heb er al een 'high quality cooler' op gezet, maar toch wordt de processor al een dikke 52 graden als hij idle is, en een dikke 60 graden als ik net gegamed heb. Komt nog bij dat de computer vrij instabiel is.
Ook lijkt de spanning niet stabiel te zijn, regelmatig geeft "ASus probe" aan dat de spanning van het 12 volt circuit beneden peil is (ongeveer 8 volt) en na enkele seconden hersteld ie zich weer, maar ook het 3,3 volt en het 5 volt circuit heeft soms een te lage spanning. Maar ik heb de voeding al 2 keer omgeruild, en telkens krijg ik hetzelfde.
Heb processor, geheugen ook al geruild maar hij is nog steeds instabiel, en ik vind dit wel een erg hoge temperatuur, aan overklocken kan ik niet eens denken
ik knijp em nu al met deze temperaturen.. Is deze processor eigenlijk wel over te klocken of is ie gelocked?
Alles is trouwens gekocht bij Norrod in Zwolle. Lekker goedkoop
Maar ze hebben vaak iets niet op voorraad en sommige verkopers daar hebben weinig verstand van computers.
Me systeemconfiguratie is:
AMD-Tunderbird 800
ASUS A7V moederbord
128MB 133mhz geheugen
ASUS V7100 Geforce2 MX/T
10 gb Western Digital harddisk (5400)
SoundblasterLive value
Miro PCTV tvkaart
Realtek PCI 10mbit netwerkkaart
Creative 52X cdromspeler
en heb een 300watt voeding, en atx midi kast. Heb er al een 'high quality cooler' op gezet, maar toch wordt de processor al een dikke 52 graden als hij idle is, en een dikke 60 graden als ik net gegamed heb. Komt nog bij dat de computer vrij instabiel is.
Ook lijkt de spanning niet stabiel te zijn, regelmatig geeft "ASus probe" aan dat de spanning van het 12 volt circuit beneden peil is (ongeveer 8 volt) en na enkele seconden hersteld ie zich weer, maar ook het 3,3 volt en het 5 volt circuit heeft soms een te lage spanning. Maar ik heb de voeding al 2 keer omgeruild, en telkens krijg ik hetzelfde.
Heb processor, geheugen ook al geruild maar hij is nog steeds instabiel, en ik vind dit wel een erg hoge temperatuur, aan overklocken kan ik niet eens denken
Alles is trouwens gekocht bij Norrod in Zwolle. Lekker goedkoop