PC knalt er spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 06:59

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Hoi,

mijn pc staat 24/7 aan... deze morgend sta ik op en ram op mijn toetsenbord maar m'n scherm blijft zwart... bleek m'n pc eruit geknald te zijn...

ik reboot, hij komt in Windows en pats... gedaan. M'n proc koeler draait nog enzo, maar verder doet ie niets meer. na een paar reboots kan ik weer een paar uurtjes werken... m'n proc word ook niet extreem warm ofzo, 31 graden nu...

Ik had vorig jaar ook al soortgelijke problemen toen het erg warm was... ligt het aan mijn voeding? of processor?...

ik heb een extra fan aangesloten en m'n beide panelen opengezet, raam open, ... is kijken hoelang ie het uithoud :(

sorry voor deze snelle post maar je weet nooit wanneer ie er weer uitknalt...

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat zijn de specs? :)

Verwijderd

Misschien moederbord beveiliging? Als je moederbord denkt als het te warm is kapt ie er mee, sommige hebben dat...

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-08 17:42
Op woensdag 15 mei 2002 16:16 schreef dawsie het volgende:
Hoi,

mijn pc staat 24/7 aan... deze morgend sta ik op en ram op mijn toetsenbord maar m'n scherm blijft zwart... bleek m'n pc eruit geknald te zijn...

ik reboot, hij komt in Windows en pats... gedaan. M'n proc koeler draait nog enzo, maar verder doet ie niets meer. na een paar reboots kan ik weer een paar uurtjes werken... m'n proc word ook niet extreem warm ofzo, 31 graden nu...

Ik had vorig jaar ook al soortgelijke problemen toen het erg warm was... ligt het aan mijn voeding? of processor?...

ik heb een extra fan aangesloten en m'n beide panelen opengezet, raam open, ... is kijken hoelang ie het uithoud :(

sorry voor deze snelle post maar je weet nooit wanneer ie er weer uitknalt...

Alvast bedankt!
Lijkt dat je voeding te warm word. Kijk even ofdat er niet te veel stof inzit waardoor de fan ervan niet meer draait.
Ik had zo'n gelijk soort geval.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 16:18 schreef reg10 het volgende:
Wat zijn de specs? :)
230 Watt voeding
Epox mobo
AMD Athlon 750 Slot A
256mb Ram
Matrox G550 DualHead
Promise ATA133 kaartje
Hauppage TV Kaart
SB Live
2x Maxtor 40Gb
Plextor
DVD

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 16:19 schreef henkyyyyyyy het volgende:

[..]

Lijkt dat je voeding te warm word. Kijk even ofdat er niet te veel stof inzit waardoor de fan ervan niet meer draait.
Ik had zo'n gelijk soort geval.
ja heb m'n voeding ff gestofzuigd... zat errug veel stof in...

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
hij doet het dus nog steeds...

wat wel opvalt is dat hij eruit gaat tijdens of net na "preparing network connections..." (Win 2000 overigens)

maar hij gaat er soms ook gewoon uit na 45 minuten...

heb nu ff m'n DRAM Host Clock op 100 Mhz gezet ipv van 133 Mhz...

Heb ook ff andere netwerkkaart geprobeerd maar dat hielp niet veel...

Verwijderd

weet je zeker dat het aan je hw ligt?, zu ook kunnen zijn dat windows niet meer lekker draait hierr is de phrase "format C: /s" van de toepassing ;), maar gaat er om of het hw of sw is :)

• pwes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

pwes

Onkel Seppel

Ik had begin dit jaar een probleem dat er erg op leek. Computer startte soms wel, dan weer niet. Deze verschijnselen werden ook steeds erger. Het bleek dat de Athlon waarschijnlijk oververhit was geweest: schroiplek op onderkant van processorhuis.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem en dat komt door de voeding,
daarom krijg ik vandaag of morgen mijn nieuwe voeding binnen :)

Verwijderd

230 watt is natuurlijk ook niet echt ruim voor een athlon systeem, maar ik kan dan niet verklaren waarom je daar uitgerekend met warm weer last van heb. Wel eens een andere voeding geprobeerd?

Verwijderd

Voeding; vermoed ik.....koop voor een paar tientjes ff ee no-name 350, kijk goed naar het amperage, ga je temp stats eens bijhouden etc...

Waarschijnlijk trekt je voeding het erg slecht en wordt deze om dat hij continue moet pieken erg warm....nu met het warme weer kan het net een beetje too much worden....
check ook ff op schroei plekken op je proc. zoals de heer boven mij melde.....

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 20:25
Op dinsdag 21 mei 2002 20:45 schreef davie het volgende:
230 watt is natuurlijk ook niet echt ruim voor een athlon systeem, maar ik kan dan niet verklaren waarom je daar uitgerekend met warm weer last van heb. Wel eens een andere voeding geprobeerd?
hehe ik doe hier een gloedjenieuw systeem (2×80 gb xp 1800 + 2 × cdrom ddr mobo floppy drive :) en nog wat op een 250 watt voeding weet et is slecht.....

• pwes

pwes

Onkel Seppel

Probeer eens een andere processor.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 12:22 schreef pwes het volgende:
Probeer eens een andere processor.
:? Logische mogelijkheid. :?

Leg eens uit joh ;) .

• pwes

pwes

Onkel Seppel

Ik had vergelijkbare moeilijkheden met mijn computer. Startte steeds moeilijker op en gaf er na een onvoorspelbare tijd de brui aan. De verschijnselen traden steeds vaker op, totdat hij bij het opstrten al bleef hangen.

Ik verdacht in eerste instantie de voeding en het geheugen op een defect, maar vervanging bood geen soelaas.

Toen ik de processor bekeek - Athlon 900 - vertoonde de sticker die onder op het processorhuis is geplakt, een bruine schroeivlek. Door de processor te vervangen deed het systeem het weer toppie.

Vandaar.

Verwijderd

Is het niet makkelijker om eerst te kijken of het aan het geheugen of aan een of andere kaart ligt, en dan later de proc. te proberen? Als het probleem nog niet gevonden is. Maar goed iedereen doet het anders ;)

• Mpdrichel
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb dat probleem ook. Maar bij mij komt het door een brakke bios. Die ik niet kan flashen omdat door de brakke bios hij mijn diskette drive niet pakt!
Pagina: 1