[cm]PSU fan vervangen, die ene turotial

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik wil mijn PSU fan vervangen want hij maakt een echte herrie, je hoort hem heeeeeeel veel luchtblazen, maar ik had eerst zo'n mooie "how to" gevonden op i-net, maar weet niet waar :? Weet iemand em nog? (werd veel plaatjes gebruikt)

En ik wil aan de achterkant een hebben + fingerguard, maar het is nu zo'n cirkel met allemaal gaatjes erin, gewoon het ijzer tissen de gaten, aan de buitenste kan, doorknippen, zodat er een "cirkel" uitvalt, en bijvijlen neem ik aan is et makkelijkst? :7

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
daar is niet echt een howto voor nodig. gewoon de fan vervangen door 1 van dezelfde afmeting. De achterkant kun je inderdaad met een dremel of zaag weghalen en er een fingerguard voor plaatsen.

• ND863

ND863

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 16:10 schreef Mephix het volgende:
daar is niet echt een howto voor nodig. gewoon de fan vervangen door 1 van dezelfde afmeting. De achterkant kun je inderdaad met een dremel of zaag weghalen en er een fingerguard voor plaatsen.
Zijn er nog dingen waar je voorzichtig ofsow moet zijn, als je PSU van je kast haalt? (behalve dat op die elco's nog hoge stroom kan staan :P)

Ik heb geen Dremel, kan wel van iemand "ff" lenen, maar hoesnel slijt zo'n ding om die gat mee te zagen? (hoe heet zo'n ding nou? Slijptol? cirkelzaagje?)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Eigenlijk is gezond verstand het enige dat je nodig hebt. En iets als een dremel (om het gat te maken) en een soldeerbout en krimpkous (om de fan goed aan te sluiten). Jaaa, en ook een schroevendraaier ja. ;)

Je bent zelf al op de hoogte van het feit dat je een oplawaai kan krijgen van de lading in de condensators, dus dat is ook in orde.

Gewoon openmaken en klussen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• ND863

ND863

Topicstarter
aaah okey dan :) Ken ik mooi van et weekend aan de slag, ik wil ook een case mod doen, maar plexi is irritant duur zeg :( 100cm x 50cm x 3mm kost al 19Euro!!!! :( , en ik moet dus minstens 5mm hebben, want er moeten ledjes in de zijkant :7) like a glowpad, maar dan aan de zijkant van mijn case *D

ff over de glowpad, wat gebeurt er als je 2 plexi platen aan elkaar plakt, om eem dikker te maken, verandert de licht geleiding? Wat zie je van voor? Met wat plakken?

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
Nooit gedaan .. (lijkt wel erg eitje) .. met logisch nadenken kom je al een heel eind (geld voor alles)

Ik zou misschien eerder een decopeerzaag gebruiken dan een dremel (heb hier ook beide), maar decopeer zaag gaat toch stuk makkelijker als het wat dik ijzer is.

Ook zou ik de printplaat uit de voeding halen, zodat je zeker weet dat er geen ijzer stukjes/splinters op/tegen de printplaat komen.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik weet dat er verschillende soorten plexiglas zijn. De plexiglas die ik een paar jaar geleden heb gebruikt voor het maken van een schuifluik heette polycarbonaat.

Volgens mij kan je plexiglas lijmen door er een goedje genaamd chloroform op te smeren. Hierdoor vloeien de twee helften langzaam in elkaar over. Maar of dat ook geld voor grote oppervlakken dat kan ik je niet zeggen.

Misschien weet iemand anders nog wat over plexiglas lijmen. Want duur is het zeker....

• ND863

ND863

Topicstarter
ho, correctie, et was acryl glas :7

Verwijderd

idd. solderen etc doet een hoop.
en dan vervangen fan door bv Enermax UC-12FAB 120mm of 80mm
Pagina: 1