Ik heb zojuist een schone install van slack8 gedaan. Kde3 binnegheaald en gecompiled (eerst qt3, toen arts, kdelibs en kdebase). Ging allemaal voorspoedig, zonder fouten. Nu wil KDE echter niet opstarten. Ik heb de search al geraadpleegd, en zo'n beetje alles al gedaan wat ik daar kon vinden:
- .DCOP meuk verwijdert (ook de /tmp zooi)
- startkde aan mn .xinitrc toegevoegd
- fam geinstalleerd
- dingen in PATH goed gezet
Maar het wil nog steeds niet werken. Als ik KDE start(met startx) krijg ik de volgende melding:
could not open network socket Please check that the dcopserver is running.
Het handmatig opstarten van dcopserver (van te voren export DISPLAY=:0 gedaan), en daarna kde starten resulteerd erin dat het splash screen iets langer verschijnt (hij komt nu tot: initializing system services). Maar ook hier gaat na een tijdje het beeld op grijs of blijft hangen.
Wat is er mis?
- .DCOP meuk verwijdert (ook de /tmp zooi)
- startkde aan mn .xinitrc toegevoegd
- fam geinstalleerd
- dingen in PATH goed gezet
Maar het wil nog steeds niet werken. Als ik KDE start(met startx) krijg ik de volgende melding:
could not open network socket Please check that the dcopserver is running.
Het handmatig opstarten van dcopserver (van te voren export DISPLAY=:0 gedaan), en daarna kde starten resulteerd erin dat het splash screen iets langer verschijnt (hij komt nu tot: initializing system services). Maar ook hier gaat na een tijdje het beeld op grijs of blijft hangen.
Wat is er mis?