Toon posts:

kde3 probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een schone install van slack8 gedaan. Kde3 binnegheaald en gecompiled (eerst qt3, toen arts, kdelibs en kdebase). Ging allemaal voorspoedig, zonder fouten. Nu wil KDE echter niet opstarten. Ik heb de search al geraadpleegd, en zo'n beetje alles al gedaan wat ik daar kon vinden:
- .DCOP meuk verwijdert (ook de /tmp zooi)
- startkde aan mn .xinitrc toegevoegd
- fam geinstalleerd
- dingen in PATH goed gezet
Maar het wil nog steeds niet werken. Als ik KDE start(met startx) krijg ik de volgende melding:
could not open network socket Please check that the dcopserver is running.

Het handmatig opstarten van dcopserver (van te voren export DISPLAY=:0 gedaan), en daarna kde starten resulteerd erin dat het splash screen iets langer verschijnt (hij komt nu tot: initializing system services). Maar ook hier gaat na een tijdje het beeld op grijs of blijft hangen.
Wat is er mis?

Verwijderd

Heb je de officiele slackware packages gedownload? Niet doen! die dingen werken dus ook niet bij mij, bij slackware 8.0 je hebt dus echt vanuit de source geinstalleerd? Maar, ik weet het antwoord niet mischien bij bugs report kijken?

Verwijderd

Topicstarter
erm..die heb ik niet gebruikt..fijn alles uit de source gecompiled..

Verwijderd

En toen schreef ie dat ie alles uit source heeft gecompileerd. Dan gaat het verhaal wat ik oorspronkelijk schreef niet meer op .

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
[Oeps niet gelezen]

Ik heb de mijne wel geinstalleerd met de Slackware packages, werkt perfect. Allicht het proberen waard :)

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:40

not-known

[BI] Crewmember

om wat voor een pjoeter gaat het hier?

ik t heb nl pas geleden ook geinstalleerd gehad en toen kreeg ik t zelfde probleem, maar dat waren .deb'jes (op debian dus), maar die waren geoptimaliseerd voor een i686 (of hoger) terwijl mn pc maar een i586 was. dus misschien tijdens compilen een optie aangezet die je pc niet ondersteunt?

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Hm.. vreemd. Bij mij werkte het onder Slack 8.0 perfect (zelf gecompiled KDE3.0).

Wat staat er precies in je .xinitrc? En welke Xfree gebruik je (ik weet niet of dat van belang is, maar je weet het nooit :P).
Pagina: 1