Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)
PaintShop Pro heeft toch een shareware versie?
Zou kunnen, maar ik zoek eigenlijk een simpel en klein programmaatje, waar ik naar kan verwijzen bij een image-upload. Controleer bij upload wel op grootte, zowel pqua pixels als qua bytes, maar zou graag voor anderen naar een klein programma verwijzen, dat ze kunnen gebruiken om een plaatje te optimaliseren voor gebruik op het internet.Op woensdag 15 mei 2002 15:48 schreef Bosmonster het volgende:
ACDSee heeft ook wat beperkte mogelijkheden.. Dat kan mn vader zelfs gebruiken.. verder zou ik het eigenlijk niet weten..Op woensdag 15 mei 2002 16:13 schreef void het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik zoek eigenlijk een simpel en klein programmaatje, waar ik naar kan verwijzen bij een image-upload. Controleer bij upload wel op grootte, zowel pqua pixels als qua bytes, maar zou graag voor anderen naar een klein programma verwijzen, dat ze kunnen gebruiken om een plaatje te optimaliseren voor gebruik op het internet.
JPEG optimizer is wel handig, is volgens mij freeware, maar ondersteunt alleen jpg dacht ik
moet je ff kijken op www.xat.com, blijkt volgens mij toch niet gratis te zijn, er is ook iets als IMAGE optimizer die ook gif ondersteunt
moet je ff kijken op www.xat.com, blijkt volgens mij toch niet gratis te zijn, er is ook iets als IMAGE optimizer die ook gif ondersteunt
Weet ik, ook Irfan view biedt mogelijkheden, maar bij beide zijn de functies verstopt en is het niet mogelijk een preview van het geoptimaliseerde bestand te zienOp woensdag 15 mei 2002 16:18 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
ACDSee heeft ook wat beperkte mogelijkheden.. Dat kan mn vader zelfs gebruiken.. verder zou ik het eigenlijk niet weten..
Denk niet dat je klanten daar uberhaupt veel aan zien.. Misschien kan je beter zeggen dat ze gewoon alles als JPG 40% op moeten slaan..Op woensdag 15 mei 2002 16:20 schreef void het volgende:
[..]
Weet ik, ook Irfan view biedt mogelijkheden, maar bij beide zijn de functies verstopt en is het niet mogelijk een preview van het geoptimaliseerde bestand te zien
met jpeg optimizer kon je wel een voorbeeld zien, ik heb nog een oude freeware versie, maar die bestaat nu niet meer
Uhm, de opslag mogelijkheden van Paint Shop Pro en Photoshop zou ik écht niet met elkaar vergelijken hoor.Op woensdag 15 mei 2002 15:48 schreef Bosmonster het volgende:
Met Photoshop krijg je in 1 schermpje: het origineel, het resultaat, en dan nog een compleet pallet pér compressie, hoe jij de instellingen wil. Lekker uitgebreid, soms iets te, maar prima te gebruiken als je echt tot het randje van de verhouding compressie/kwaliteit wilt gaan.
Bij Paint Shop Pro heb je niet zoveel te willen. Je kunt bij JPEG het compressietype instellen en de mate ervan, maar niet veel meer. Gif compressie is veel brakker dan in PS, want je kunt niet zien welke kleuren hij neemt, tenzij je dit vantevoren al hebt bepaald...en dan zelfs kun je nog niet zelf de gewenste te behouden kleuren instellen, dat regelt hij zelf.
Dus, ik zou zeggen, ga nou niet met PSP aan de slag...maar zoek naar zo'n save for web optie van PS.
Zet er dan helemaal niks neer... voor je het weet heb je een OWOp woensdag 15 mei 2002 16:15 schreef Papa Eend een doorgestreepte halve link...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Heb net Interactive Jpeg Optimizer van handy productions en Image Optimizer Standard Edition van Xat.com geprobeerd. Beide zijn wel aardig en redelijk snel te downloaden. resp 824k en 1020k. Jammer alleen, dat er geen freeware versie is.
Mag je die nu nog verspreiden?Op woensdag 15 mei 2002 16:29 schreef Noork het volgende:
met jpeg optimizer kon je wel een voorbeeld zien, ik heb nog een oude freeware versie, maar die bestaat nu niet meer
mmh, heb het nog even voor je opgezocht, het blijkt toch een trial versie te zijn. wonderbaarlijk genoeg heb ik een geregistreerde versie.
De trial versie kan ook alles maar het schijnt dat er een onzichtbare reclame banner in je JPEG komt (volgens het programma zelf), is mij nooit opgevallen.
Jammer maar helaasOp woensdag 15 mei 2002 18:50 schreef Noork het volgende:
mmh, heb het nog even voor je opgezocht, het blijkt toch een trial versie te zijn.[...]
Pagina: 1