Toon posts:

freesco route geen internet +pop3 meer wel msn!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds vandaag werkt mijn freesco server niet meer....
alleen msn doet het nl, maar en de rest niet
nu heb ik natuurlijk ff mijn kabel gewoon in 1 pc gestopt en dan is alles wel goed.
toen freesco opnieuw erop gezet....nog steeds niets!!!! :(
ik heb het idee dat @home dingen heeft verandert zodat het niet meer werkt..!
kan iemand mij helpen?????

bram

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:30

Kappie

Tell me your secrets...

Lijkt erop dat je dns eruit ligt. MSN heeft geen dns nodig. pop3 & web wel. Kijk je instellingen ff na.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
kan je dns ook verlopen? net als je ip adres binen een netwerk
want het staat nl wel goed ingesteld.....

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Check dit eens: [topic=474557/1/75]

Ik had dus exact hetzelfde probleem, nu dus niet meer.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt... bedankt :)
maar wat si hier de oorzaak van?

Bram

• paradoXical
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Precies hetzelfde probleem hier..

Ik de helpdesk bellen, zegt die vent dat ik 2 pc's heb draaien, hoe weet ie dat... :(

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Gewoon een betrouwbare DNS server gebruiken, die van chello zijn bijvoorbeeld een voorbeeld hoe 't dus _niet_ moet.

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Hoe komt het dan dan ik gewoon mijn dns nummers kan pingen hier..?

Toch werkt de verbinding niet..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 12:43

worker

2x Sessy thuisbatterij

Op
http://forum.minddigger.com/phpBB/viewtopic.php?topic=1534&forum=10&3
is ook te lezen dat er iets aan de hand is, en zelf had ik begin deze avond ook weer geen verbinding.
Ik heb nu op mijn windows client PC de DNS servers vast ingesteld (213.51.129.68 en ...69), en ook de hostname (CP 12345-a) en het domein (venlo1.lb.nl.home.com in mijn geval) goed gezet. De windows client doet het nu.

Het vreemde is dat ik op de (freesco) linux machine niet kan pingen naar buiten toe, als ik dat OP NAAM doe. Op nummer kan ik wel weer naar buiten pingen.

Het is dus duidelijk dat de linux machine "opeens" niet mee kan DNS'en, terwijl de win-clients dat wel kunnen...

Ik ben benieuwd wat er veranderd is, want dit heeft wel gewerkt.

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Mijn Freesco draait helemaal niet meer, ik zit hier btw ook in een "test" fase..

Ik vraag em werkelijk af wat ze aan ut uitspoken zijn bij @home...

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 12:43

worker

2x Sessy thuisbatterij

kick

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

DNS Server staat goed ingesteld?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:51

IWriteCode

Less = more

Hallo,

ik heb de laatste dagen ook problemen gehad met de DNS servers van @home, en na een aantal pogingen een 'nette' oplossing gevonden, voor volgens mij het probleem dat de dns server op adres 213.51.129.70 niet meer functioneert.

korte oplossing:

stel freesco via optie 72 in dat hij ipadres krijgt van @home (720 op 'y')

stel freesco zo in dat dns gegevens die via dhcp komen niet de gemaakt instellingen overschrijven (723 op 'n')

via optie 91 2 dns servers noemen:
menuitem 912: 213.51.129.67 en
menuitem 913: 213.51.129.68

that's it.

ik kreeg namelijk via dhcp dns server 213.51.129.70 als eerste (en die doet het dus niet)

je kunt ook op de client-pc(s) deze dns adressen invullen, maar dan zit je weer te rommelen met domeinnamen en hostnamen van de client-pc(s), en die maken bij 'mijn oplossing' niets uit.

gebruik maken van dns servers van andere providers werkt volgens een collega van mij niet omdat die servers alleen van hun klanten de dns records heeft (maar ik heb dit niet gecontroleerd)
Ergens van dat minddigger.com forum afgehaald..

Less = more

Verwijderd

Zelfde hier (sittard) sinds donderdag ochtend. :(
Direct de kabel in de windows client is ok, freesco kijgt een IP via dhcp, en ik kan pingen naar de gateway en de dns servers.
Ik kan op freesco NIET pingen naar een naam adres OF een nummer!

Grrrrr
Pagina: 1