To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Je kunt namelijk altijd rebooten en inloggen is niet nodig in Win9x.
Who is John Galt?
ooowwwwjaaaaahOp woensdag 15 mei 2002 15:15 schreef justmental het volgende:
Je kunt 'em wel locken, op de screensaver manier, maar dat heeft eigenlijk geen zin.
Je kunt namelijk altijd rebooten en inloggen is niet nodig in Win9x.
Dan start je gewoon op met shift (of control, weet ik niet meer zeker) ingedrukt op en dan wordt je progje niet opgestart.Op woensdag 15 mei 2002 15:17 schreef ND het volgende:
ooowwwwjaaaaahstom van me, nog niet eerder aan gedacht (waar de fok is windows wachtwoord dan voor? doelloos) Ja dan zo, hetzelfde lcok proggje, en die start zichzelf op als windows start, dus als je windows start is ie meteen gelocked
Who is John Galt?
Das toch veilige modus?Op woensdag 15 mei 2002 15:19 schreef justmental het volgende:
[..]
Dan start je gewoon op met shift (of control, weet ik niet meer zeker) ingedrukt op en dan wordt je progje niet opgestart.
Verwijderd
Windows wachtwoord is voor verschillende profielen voor de verschillende gebruikers.....Op woensdag 15 mei 2002 15:17 schreef ND het volgende:
[..]
ooowwwwjaaaaahstom van me, nog niet eerder aan gedacht (waar de fok is windows wachtwoord dan voor? doelloos) Ja dan zo, hetzelfde lcok proggje, en die start zichzelf op als windows start, dus als je windows start is ie meteen gelocked
Nope, da's wat anders.Op woensdag 15 mei 2002 15:21 schreef ND het volgende:
[..]
Das toch veilige modus?![]()
In veilige modus worden ook allerlei andere dingen niet geladen.
Who is John Galt?
Je kunt ook gewoon een wachtwoord instellen voor Windows hoor, je hoeft helemaal geen profielen te hebben.Op woensdag 15 mei 2002 15:21 schreef jtiegelaar het volgende:
[..]
Windows wachtwoord is voor verschillende profielen voor de verschillende gebruikers.....
1
2
3
| if password = ND then 'roep hier iets aan, om de vergrendeling te ontgrendelen end if |
Dammn, kom er nu achter dat dit misschien meer met windows heeft te maken dan met programmaren
Dus hoe kan ik hem locken? En het progje moet natuurlijk niet zo makkelijk af te sluiten zijn, dus CTR+ALT+Delete dat je em daar ziet is not good (mijn zus weet ook niet van CTR+ALT+DELETE, taakbeindigen, maar et moet niet te makkelijk zijn
Zoek een screensaver met source.Op woensdag 15 mei 2002 16:13 schreef ND het volgende:
*knip*
Ik geloof dat er een speciale windows hook voor is.
Waarschijnlijk zijn er ook wel kant en klare progjes te googlen die dit doen.
Who is John Galt?
screensaver met wattuh?Op woensdag 15 mei 2002 16:21 schreef justmental het volgende:
[..]
Zoek een screensaver met source.
Ik geloof dat er een speciale windows hook voor is.
Waarschijnlijk zijn er ook wel kant en klare progjes te googlen die dit doen.
Van die kant en klaren, zal best, maar kvind zelf programmeren leukerm en je kan zelf dingen toevoegen enzo
Op woensdag 15 mei 2002 16:23 schreef ND het volgende:
screensaver met wattuh?![]()
wat bedoel je met source?
Nou begrijp ik waarom je 'em ergens anders wilde plaatsen
Source als in programmacode.
Who is John Galt?
ooooooooooooooow, ja als ik "source" lees/hoor dan denk ik meteen aan bron, maar nooit aan programmacode, kwee ook nie waaromOp woensdag 15 mei 2002 16:26 schreef justmental het volgende:
[..]
Nou begrijp ik waarom je 'em ergens anders wilde plaatsen
Source als in programmacode.
Verwijderd
Verwijderd
Er zijn ook nog wat andere zaken die kunnen helpen met het veiliger maken van Win9X:
- Voeg de volgende regels toe onder de [Options] kop in MSDOS.SYS
1
2
3
4
5
| [Options] BootKeys=0 BootSafe=0 BootWarn=0 Network=0 |
BootKeys=0 Disables Function keys to boot to Dos
BootSafe=0 Disables booting in Safe Mode
BootWarn=0 Disables Safe Mode in your Startup Menu
Network=0 Disables Safe Mode with Network in your Startup Menu
- Voeg de volgende regel toe als eerste regel in je config.sys
1
| SWITCHES /N |
- Zoek op het web naar een utility als break.sys zodat men niet config.sys en autoexec.bat (indien aanwezig) kan onderbreken.
- Gebruik regedit and ga naar hkey_local_machine, network, logon en maak een nieuwe dword value genaamd MustBeValidated met een (hex) waarde van 1.
Dit voorkomt dat gebruikers toegang krijgen tot windows door op Cancel te klikken in je Login venster.
- Beveilig je BIOS met een wachtwoord en schakel de boot from diskette en cd-rom opties uit (of zorg dat eerst van de harddisk geboot wordt).
Het wordt natuurlijk nooit zo safe als met NT
a. Het volledige scherm inneemt
b. Always on top is
c. De CTRL, ALT en/of DEL toetsen ondervangt
Dan denk ik dat het erg moeilijk zal zijn om er door te komen....
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Verwijderd
Of ben ik nou gek of is het gewoon nog vroeg in de morgen?
Verwijderd
en je resetknop slopen en je stroomkabels aan het stopcontact en de computer lassen en je meterkast op slot doen. En geen kortsluiting maken. Ja dat kan iddOp donderdag 16 mei 2002 09:18 schreef TeuT het volgende:
je kunt toch ook je screensaver beveiligen met een wachtwoord?
Of ben ik nou gek of is het gewoon nog vroeg in de morgen?
Verwijderd
Nou je kunt ook gewoon een accu in je computer douwen.Op donderdag 16 mei 2002 09:21 schreef robh het volgende:
[..]
en je resetknop slopen en je stroomkabels aan het stopcontact en de computer lassen en je meterkast op slot doen. En geen kortsluiting maken. Ja dat kan idd
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Alles kan stuk.
EeeuhmOp donderdag 16 mei 2002 12:22 schreef Xanion het volgende:
Wat doet iedereen toch moeilijk. Ik ben nog geen enkel BIOS tegengekomen waar je geen password op kunt zetten. houdt lastige zusters perfect van je PC af..
zekerz meenemen naar school?Op donderdag 16 mei 2002 16:53 schreef Soultaker het volgende:
Ok, nieuwe suggestie: muis en toetsenbord meenemen. (Of Dvorak keyboard layout selecteren als je weggaat - vergelijkbaar effect).
Dan een andere ideetje, elke keer als Windows een *.EXE (die ik van te voren kan vaststellen) dat mijn VB progje, zeg maar, deze event een pauze geeft/onderbreekt, hij gaat pas weer verder met de opdracht als je het goede wachtwoord heb opgegeven. Is dit wel mogelijk? Zo ja, naar welke "event" moet ik dan kijken?
volgens mij kan je daar wel iets leuks mee doen
1
2
3
4
5
6
| Public Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, ByRef lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long
Public Const SPI_SCREENSAVERRUNNING = 97
If Not fOnWinNT Then
Call SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, 1, VarPtr(prev), 0)
End If |
en zo gaat 'ie weer uit
1
| Call SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, 0, VarPtr(prev), 0) |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik heb al eens een tooltje gemaakt in VB om Windows 98 te locken... ClientLock 98... staat misschien nog wel op www.coderoom.com ... als dat niet zo is mail ik je de source wel...Op woensdag 15 mei 2002 15:12 schreef ND het volgende:
Is het mogelijk om via een API in Visual Basic geschreven, om een programma te maken die windows kan locken? Net zoiets als in windows2000 "computer vergrendelen"
Kan je windows98SE wel uberhaupt locken? Zo ja, wat heb ik nodig? API? (heb ik liever niet, ben volledig onbekend op dat terrein) Kan ik geen DLL aanroepen?
Of ben je alleen geïntresseerd in de specifieke functies ik gebruikt heb, dan kan ik je wel op weg helpen... screensaver truukje zit er ook bij.
De hoofd-functies die in ClientLock 98 zitten zijn:
- Muis disabelen
- Speciale toetsencombinaties uitschakelen
- Always on top
- Screencap maken
heh? Hoe werkt die site nou? Als ik op een link klik, zie ik geen software o.i.d dergelijk staanOp vrijdag 17 mei 2002 16:03 schreef TeknoGecko het volgende:
[..]
Ik heb al eens een tooltje gemaakt in VB om Windows 98 te locken... ClientLock 98... staat misschien nog wel op www.coderoom.com ... als dat niet zo is mail ik je de source wel...
Of ben je alleen geïntresseerd in de specifieke functies ik gebruikt heb, dan kan ik je wel op weg helpen... screensaver truukje zit er ook bij.
De hoofd-functies die in ClientLock 98 zitten zijn:
- Muis disabelen
- Speciale toetsencombinaties uitschakelen
- Always on top
- Screencap maken
Zou je voor mij dan die (alleen de)source willen mailen (ndjohor@hotmail.com)?? Alvast bedankt
Wat bedoel je met screencap maken? Waar is die voor?
Komt er aan...Op vrijdag 17 mei 2002 16:40 schreef ND het volgende:
[..]
Zou je voor mij dan die (alleen de)source willen mailen (ndjohor@hotmail.com)?? Alvast bedankt
Wat bedoel je met screencap maken? Waar is die voor?
Tja... om je muis volledig af te schermen van windows moet je een formulier hebben wat zo groot is als je schermresolutie en die op Always On Top zetten om zo te voorkomen dat ze nog kunnen klikken op iets... vandaar heb ik de keuze ingebouwd om een kleurtje of een screencap als achtergrond van de lock-tool te gebruiken.
Edit: mailtje ketst terug... "Transaction Failed"
Dat werkt niet als ik van te voren een applicatie heb gestart die periodiek jou applicatie probeert te killen. 'Echt' locken kan gewoon niet in Windows 98, maar ik geef toe dat je op deze manier aardig in de buurt komt.Op vrijdag 17 mei 2002 16:47 schreef TeknoGecko het volgende:
Tja... om je muis volledig af te schermen van windows moet je een formulier hebben wat zo groot is als je schermresolutie en die op Always On Top zetten om zo te voorkomen dat ze nog kunnen klikken op iets...
Stuur je de hele progje op?Op vrijdag 17 mei 2002 16:47 schreef TeknoGecko het volgende:
[..]
Komt er aan...
Tja... om je muis volledig af te schermen van windows moet je een formulier hebben wat zo groot is als je schermresolutie en die op Always On Top zetten om zo te voorkomen dat ze nog kunnen klikken op iets... vandaar heb ik de keuze ingebouwd om een kleurtje of een screencap als achtergrond van de lock-tool te gebruiken.
Edit: mailtje ketst terug... "Transaction Failed"
over die screencap, dan zou de ook over de startbalk heen moeten gaan?
Tis idd niet écht te locken...Op vrijdag 17 mei 2002 16:50 schreef Soultaker het volgende:
[..]
Dat werkt niet als ik van te voren een applicatie heb gestart die periodiek jou applicatie probeert te killen. 'Echt' locken kan gewoon niet in Windows 98, maar ik geef toe dat je op deze manier aardig in de buurt komt.
... maar ik kan wel een stukje code voor je opzoeken die ervoor zorgt dat ie zichzelf weer meteen opstart... doet een andere vb-app bij ons ook... is niet weg te krijgen...
maar dan krijg je wel een irritant geknipper vrees ik!
Neuh... 36kb... dit is de fout:Stuur je de hele progje op?hoe groot is ie?
The Domain 'hotmail.com'' could not be found for the following recipients:
<'ndjohor@hotmail.com'>
Done!Anders mail em maar naar
nofri.djohor@pierson.denbosch.kennisnet.nl
Ja inderdaad... kewl he!over die screencap, dan zou de ook over de startbalk heen moeten gaan?
Verwijderd
En het proggie dan vanuit je reg laten opstarten...echter is het natuurlijk ook zodat als iemand dan ff opstarten (van floppy of dosmode) dat het dan alleen kwestie van het bestand renamen/removen is en dan kun je weer vrolijk verder...dus is niet echt een oplossing voor!
Ipv CTRL+ALT+DEL blokkeren kun je natuurlijk deze toetsen ook van je toetsenbord slopen, net zo effectief
kheb em binnenOp vrijdag 17 mei 2002 17:04 schreef TeknoGecko het volgende:
[..]
Neuh... 36kb... dit is de fout:
The Domain 'hotmail.com'' could not be found for the following recipients:
<'ndjohor@hotmail.com'>
[..]
Done!
[..]
Ja inderdaad... kewl he!
Op vrijdag 17 mei 2002 21:46 schreef ND het volgende:
Huhik heb net Clientlock 98 gestart, maar hij wil kennelijk niet "alwaysontop" blijven
Jaaah, en dan kom je er niet meer uit, das dus een reboot
Verwijderd
De vraag die je nu stelt is specifiek voor de persoon die je zijn source code mailde en problemen die je daarmee hebt kunnen wij niet verhelpen (want we hebben de source niet). Waarom mail je hem eigenlijk niet gewoon ?
Als je er echt niet uitkomt dan raad ik je aan nog eens te kijken naar mijn post hierboven. Daar staat ook een link naar zo'n programma met source code voor VB, dan kan je eens kijken of dat programma wel goed werkt met de Always on Top feature en zo ja e.e.a. aanpassen in de source die je nu hebt.
Installeer dan even een runtime debugger a la softice, dan kun je 'm zelf altijd nog killen.Op vrijdag 17 mei 2002 21:46 schreef ND het volgende:
Huhik heb net Clientlock 98 gestart, maar hij wil kennelijk niet "alwaysontop" blijven
Da's een bekend bugje ja... geen tijd aan besteed...Op vrijdag 17 mei 2002 21:46 schreef ND het volgende:
Oplossing: ff met de muis klikken (of op Enter), dan gooit ie'm volgens mij weer "On Top"...
Verder... ik zei in mij mailtje al dat dit tooltje nogal wat bagger bevatte, omdat het simpelweg nooit doorontwikkeld is... slechts een beetje hobbiën... dus je zal de draad weer zelf op moeten pakken...
Laat me wel ff weten als je er iets moois van gemaakt hebt!