Hallo,
Momenteel zit ik hier met een WAN/DHCP probleem:
Situatie:
Momenteel draaien we 2 WAN netwerken langs elkaar:
WAN1: routers van provider X IP: xx.xx.xx.1
WAN2: routers van provider Y IP: xx.xx.xx.2
Vanuit nederland worden alle DHCP adressen verspreid via WAN1 naar de locatie's binnen europa..
Momenteel zijn we bezig met een migratie van WAN1 naar WAN2
Alle servers zijn overgezet naar naar de nieuwe gateway (WAN2)
Nu is het zo dat 1 lokatie niet goed geupdate wordt..
Sinds dat provider X de plug uit de router heeft getrokken, werkt 1 systeem naar behoren en krijg het gatewayadres van provider Y, maar de overige werkstations behoudenhet oude gateway adres van provider X..
Na een ipconfig /release /renew dacht ik het probleem opgelost te hebben, maar helaas...
Nu dacht ik: misschien haalt het systeem zijn gegevens uit de cache, dus heb ik geprobeerd om met "arp" alles vrij te maken, maar dit zonder resultaat..
Iemand enig idee waar ik verder moet zoeken?
Alvast bedankt..
Momenteel zit ik hier met een WAN/DHCP probleem:
Situatie:
Momenteel draaien we 2 WAN netwerken langs elkaar:
WAN1: routers van provider X IP: xx.xx.xx.1
WAN2: routers van provider Y IP: xx.xx.xx.2
Vanuit nederland worden alle DHCP adressen verspreid via WAN1 naar de locatie's binnen europa..
Momenteel zijn we bezig met een migratie van WAN1 naar WAN2
Alle servers zijn overgezet naar naar de nieuwe gateway (WAN2)
Nu is het zo dat 1 lokatie niet goed geupdate wordt..
Sinds dat provider X de plug uit de router heeft getrokken, werkt 1 systeem naar behoren en krijg het gatewayadres van provider Y, maar de overige werkstations behoudenhet oude gateway adres van provider X..
Na een ipconfig /release /renew dacht ik het probleem opgelost te hebben, maar helaas...
Nu dacht ik: misschien haalt het systeem zijn gegevens uit de cache, dus heb ik geprobeerd om met "arp" alles vrij te maken, maar dit zonder resultaat..
Iemand enig idee waar ik verder moet zoeken?
Alvast bedankt..
Een dag is een dag...