Toon posts:

[OC]Nieuwe luchtcooler voor Athlon T-Bird 1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe cooler kopen voor mijn Athlon Thunderbird 1400 om ook over te clocken ( kan nu ook maar ik heb zo'n klotecooler gekocht die me core beschadigt)
Ik zit nu te denken aan de GlobalWin TAK58.
Dit is de link
Denken jullie dat hij goed zal coolen? Ik heb er geen review van gezien en de search leverde ook geen resultaat ( of ik ben gek :()

Verwijderd

Hij is IIg stil!!
en ziet er zeer vetjes uit ( Noise Level 25± 2dB(A) )
klik hier voor een review

Verwijderd

Topicstarter
vind ik ook , ik heb ook ff op de site van globalwin gekeken en er staan cker VETTE heatsinks etc. Sa : de TAK 68 , VOS 32 en de CAKII 68

:>

Verwijderd

Ik had zelf voor mijn dondervogel 1400 mhz een alpha 8045, en die is mij zeer goed bevallen. En omdat hij 8x8cm is hoef je niet zo'n lawaaierige fan erop te doen.
Ik heb hem zelf op 1550 mhz gehad met die 8045 icm een delta ffb80hp fan.

Ik zit nu echter op waterkoeling, en dat bevalt me nog veel beter :), hij draait nu op 1650mhz en wordt niet warmer dan 35 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Welke kit (samenstelling ) qua wc heb je?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
Op woensdag 15 mei 2002 15:02 schreef TweakMaster het volgende:
Ik wil een nieuwe cooler kopen voor mijn Athlon Thunderbird 1400 om ook over te clocken ( kan nu ook maar ik heb zo'n klotecooler gekocht die me core beschadigt)
Dit is de link
Denken jullie dat hij goed zal coolen? Ik heb er geen review van gezien en de search leverde ook geen resultaat ( of ik ben gek :()
ik heb nog nooit een cooler goed zien werken waar de fannen aan de zijkant zaten. meestal cooled dat voor geen meter.

en ik heb er ooit eens een review van gezien.
echt bijzonder was t niet....

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:19 schreef TweakMaster het volgende:
Welke kit (samenstelling ) qua wc heb je?
Swiftech 462 blok
dangerden blackice radiator
1400 l/h pomp
koelbox als reservoir. (binnenkort een koelkast voor de betere resultaten !!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 15:22 schreef Death996 het volgende:

[..]

Swiftech 462 blok
dangerden blackice radiator
1400 l/h pomp
koelbox als reservoir. (binnenkort een koelkast voor de betere resultaten !!)
Ook een id :9~

Verwijderd

dat vond ik ook wel jah :D
Ik ga het reservoir zegmaar in de koelkast plaatsen, en dan kan mijn bier-supply in de deur :D

Dus het is 2 vliegen in 1 klap :D

Het enige nadeel is dat ik mn cpu+mobo moet gaan wapenen tegen condensatie, maarja, je wilt overklokken of je wilt niet overklokken :):)

Verwijderd

Topicstarter
tja..je hebt geld of niet (ik niet dus :()

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:34 schreef TweakMaster het volgende:
tja..je hebt geld of niet (ik niet dus :()
Correctie:

Je hebt geld of je werkt bij de megapool ;)
Ik wacht gewoon tot iemand een nieuwe koelkast koopt waarvan de oude nog werkt, en dan is ie voor mij :D

PS.
mijn 8045 ligt hier nu oud te worden...(hint..hint :) )

Verwijderd

Topicstarter
ghehe...wat wil je dan voor die alpha hebben?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:48 schreef TweakMaster het volgende:
Check je icq...

Verwijderd

Topicstarter
LOl....dan moet ik eerst ICQ ff downloaden :)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:52 schreef TweakMaster het volgende:
LOl....dan moet ik eerst ICQ ff downloaden :)
Msn.....
Ik heb je op beide aan mn contactlist toegevoegd.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:02 schreef TweakMaster het volgende:
Dit is de link
als je een athlon 1400 wel overklokken met een lucht koeler kom je enkel op een swiftech mcx 462a met een delta hp anders kan je het met lucht koeling wel uit je hoofd zetten
zelf heb ik een globaln win wbk 38 met delta 80 mm mp en as 2 er onder airflow zat stressed op 1400 word ie ongeveer 63 graden een tbird 1400 @ 1400 leverd 72 watt dat is een hoop om met een lucht koeler het lekker koel te houden
en een beschadigde core over klokken lijkt me geen verstandig idee of je moet van je cpu af willen sleutel hanger is ook wel leuk

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:48 schreef TweakMaster het volgende:
alpha is ook een goeie optie enkel hij heeft het zelfde probleem is die fan hou er rekening mee dat het erg vervelend is die tering herrie aan je kop om een cpu te koelen een delta hp is zeer irritant mp ook trouwens

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Op woensdag 15 mei 2002 16:17 schreef klikodog het volgende:

[..]

alpha is ook een goeie optie enkel hij heeft het zelfde probleem is die fan hou er rekening mee dat het erg vervelend is die tering herrie aan je kop om een cpu te koelen een delta hp is zeer irritant mp ook trouwens
gewoon op 7v volt laten lopen... :z

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
maar waarom een tb 1400 overclocken? kan niet erg veel mhz meer bij hoor.. maarja, is natuurlijk gewoon voor de fun :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op woensdag 15 mei 2002 17:09 schreef thettes het volgende:
maar waarom een tb 1400 overclocken? kan niet erg veel mhz meer bij hoor.. maarja, is natuurlijk gewoon voor de fun :)
Hoezo zou daar niet veel mhz meer bij kunnen :?

Kheb hier een 1333 op 1466 lopen, is toch een behoorlijke winst.

Nogmaals :?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

die 1333 op 1400 lukt wel, maar die 1400 echt hoger gooien gaat moeilijker, ivm warmte en omdat ie al op de max van de core zit.

Verwijderd

Wat lees ik hier nou allemaal voor BS over TB 1400's die niet goed over te klokken zijn.

Mijn resultaten:

alpha 8045 + delta FFB-80HP
hiermee bootte hij op 1600mhz, en liep hij stabiel op ongeveer 1525mhz

Nu met mijn waterkoeling loopt hij op 1630mhz stabiel.
En iedere keer als ik hem een dagje laat stressen gaat hij weer een paar mhz hoger.
Uiteindelijk haal ik met deze setup de 1650 wel.

Vergeleken met een athlon XP is dit natuurlijk kinderspel, maar wat ik jullie hoor zeggen slaat ook weer nergens op.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:55 schreef lange het volgende:

[..]

gewoon op 7v volt laten lopen... :z
je meent het
ik wil nog geen eens me delta 120 mm hp op 5 volt aan horen

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 17:38 schreef Death996 het volgende:
Wat lees ik hier nou allemaal voor BS over TB 1400's die niet goed over te klokken zijn.

Mijn resultaten:

alpha 8045 + delta FFB-80HP
hiermee bootte hij op 1600mhz, en liep hij stabiel op ongeveer 1525mhz

Nu met mijn waterkoeling loopt hij op 1630mhz stabiel.
En iedere keer als ik hem een dagje laat stressen gaat hij weer een paar mhz hoger.
Uiteindelijk haal ik met deze setup de 1650 wel.

Vergeleken met een athlon XP is dit natuurlijk kinderspel, maar wat ik jullie hoor zeggen slaat ook weer nergens op.
dan heb jij vast de zelfde core als ik in me servertje heb zitten

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Op woensdag 15 mei 2002 17:10 schreef Fire_escape het volgende:

[..]

Hoezo zou daar niet veel mhz meer bij kunnen :?

Kheb hier een 1333 op 1466 lopen, is toch een behoorlijke winst.

Nogmaals :?
Hier idem. Met Alpha PAL6035MFC met Delta 60MP cooler. Enig nadeel is idd de geluidsproductie. Hij boot ook makkelijk op 1500+MHz, alleen instabiel. Ik heb nog niet geprobeerd het voltage te verhogen oid, dus hij draait gewoon op default voltage. Ik moet btw wel een casefan pal naast m'n cpu hangen, anders wordt ie instabiel :P. Zitten nu 2 casefans in dat systeem, allebei coolermastertjes.. Heb vandaag weer een nieuwe partij Papst fans besteld. Zijn primair bedoeld voor m'n servertje (die moet fluisterstil worden).

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

wat is ongeveer de temp van de pro. want bij mij is die 62 graden stress.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:14 schreef klikodog het volgende:

[..]

als je een athlon 1400 wel overklokken met een lucht koeler kom je enkel op een swiftech mcx 462a met een delta hp anders kan je het met lucht koeling wel uit je hoofd zetten
zelf heb ik een globaln win wbk 38 met delta 80 mm mp en as 2 er onder airflow zat stressed op 1400 word ie ongeveer 63 graden een tbird 1400 @ 1400 leverd 72 watt dat is een hoop om met een lucht koeler het lekker koel te houden
en een beschadigde core over klokken lijkt me geen verstandig idee of je moet van je cpu af willen sleutel hanger is ook wel leuk
Das wel kut aan zo'n AMD. Mijn intel 800EB gaat met die WBK38 + 60HP met 120 delta (slow) indirect erop tot 1020Mhz met een temp van 44 stressed, mb temp 27, room temp 22.

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik heb vorig jaar geïnvesteerd in een Silverado, kostte 169 piek. Maar daar krijg je dan ook wat voor :9 :9! Weliswaar loeizwaar (ik vervoer 'm het liefst niet, anders liggend op de voorstoel van de auto met de Silverado rechtop "staand") maar met een goede airflow in de case, is nl. een must, wordt 'ie draaiend op 12V nog geen 53 graden met een }:O. De airflow maakt wel de meeste herrie: 2x80mm Coolermaster intake en 1x80mm Coolermaster+slotcooler+PSU outtake allemaal op 12V. Als de coolers op 7V draaien en de Silverado op 8V (verloopstroomkabeltjes bijgeleverd) is het een verademing :z :z. Wordt 'ie wel 58 graden met een }:O. Da's nog altijd goed te doen if you ask me :+.

Proc draait op 1460 Mhz (zie sig).

Verwijderd

Topicstarter
mijn (ex)thunderbird 1400(inmiddels RIP) Liep stabiel op 1600 @ 1.85Volt (11.5 x 139)met een standaart klote cooler met een 60mm fan derop (zuigend vanaf ut koelblok) en daarboven een 120MM NMB @230 Volt.
Processor werd idle 42 en stressed 49 tot 52 C :)

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:25

VisionMaster

Security!

Ik heb momenteel een hoop Air-flow :P

Mijn Duron 1GHz @ 1 GHz wordt niet warmer dan 44 celsius stressed na lange bench met een Titan Cooler TTC-D5TB.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1