Edimax router en Quicknet

Pagina: 1
Acties:

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Per nieuwsbrief aan Multikabel gebruikers heeft quicknet te kennen gegeven dat enkele routers zoals de Edimax router storingen in de DHCP server veroorzaken. Gebruikers mogen volgens de voorwaarden geen router gebruiken. Volgens informatie zou de router meerdere keren (25x) per minuut de DHCP server aanspreken.
Is dit probleem bekend? Klopt het verhaal? Wat is er aan te doen?

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:40
Ik zou Edimax het mailtje door sturen, en vragen of zij in een nieuwe firmware er wat aan kunnen doen.....

edit:

Je zou ook aan Quicknet kunnen vragen om vaste ip's uit te delen, dan hebben ze er ook geen last van.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar indien die router idd ca. 25 keer per minuut een DHCP Server aanspreekt, is dat niet conform de DHCP protocol.
Anderzijds, het zal een simpele req. zijn neem ik aan, daar moet een DHCP toch wel tegen kunnen dunkt mij.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TsiisSkaaf
  • Laatst online: 17-08 16:40
Op woensdag 15 mei 2002 17:37 schreef Koffie het volgende:
Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar indien die router idd ca. 25 keer per minuut een DHCP Server aanspreekt, is dat niet conform de DHCP protocol.
Anderzijds, het zal een simpele req. zijn neem ik aan, daar moet een DHCP toch wel tegen kunnen dunkt mij.
Als er nou eens 100 gebruikers zijn die dat doen? Dan zijn het wel 2500 requests....... per minuut...

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• dannygroeneveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb de indruk dat dat Mail van Quicknet past in het ontmoedigingsbeleid van deze ISP. Men wil niet dat er een LAN achter de kabelmodem staat, maar alleen een enkelvoudige PC. Voor meerdere PC's aangesloten op 1 kabelmodem/abonnement willen zij graag een Business abonnement of iets dergelijks verkopen.
Als de Edimax goed is geconfigureerd zou zich dit probleem niet mogen voordoen dunkt mij.
Overigens heb ik ooit Edimax om opheldering proberen te vragen maar geen reactie...
gr danny groeneveld

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:53
Quicknet probeert zo de gebruikers een duurder abbo aan te jagen (vast ip) :), waarom het zo zou zijn bij de door hun opgenoemde routers weet ik nie. Ik heb zelf een linksys en nooit problemen.

|>

Verwijderd

maar weet iemand dan niet hoe je de edimax router zodanig moet instellen dat dat niet gebeurd??

Verwijderd

*schop*
(ik wil zo'n nieuwe edimax 6104 kopen, dus ik wil dit ook graag weten)

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 09:54:
*schop*
(ik wil zo'n nieuwe edimax 6104 kopen, dus ik wil dit ook graag weten)
Ik heb net een compleet verhaal lopen typen omdat ik dus een probleem heb met een Edimax router. Toen ik wou beginnen met zoeken, kwam ik dit topic tegen. Toch hier maar even het probleem quoten
Ik zit hier in Noord-Holland via Quicknet op de kabel. Nu is het probleem dat hij eens in de zoveel tijd blijft hangen. Hoe lang ik ook wacht, het enige wat helpt is de modem uit en aan zetten. Dit gaat dan weer een tijdje goed, maar om nou elke keer dat de modem blijft steken naar beneden te lopen naar de meterkast vind ik niet fijn. Bovendien blijven dan m'n IRC/ICQ/MSN-contacten regelmatig verbaasd achter :P.

De verbinding loopt hier vanaf binnenkomst via een Surfboard SB4100 modem. Het signaal komt naar boven naar mijn kamer, waar het via een router verdeeld wordt. Deze router (Edimax) staat er al bijna een jaar en heb ik nog nooit problemen mee gehad. Een uitgang van de router zit aangesloten op mijn computer, een andere kabel gaat naar de laptop van m'n vader, maar die zit er vrijwel nooit op. Een derde uitgang heeft heel lang op de PC van m'n broer gezeten, maar die is inmiddels het huis uit, dus eigenlijk staat die router hier tegenwoordig een beetje voor de sier (behalve als m'n vader internet).

Nu zie ik ook aan de router dat als de modem blijft hangen de activity stopt. Nou heb ik in de I&T-FAQ wel dit gevonden: Mijn ADSL modem stopt na verloop van met dataverkeer, maar ik draai reeds XP. Dit zal dus helaas niet het probleem zijn.
Het probleem doet zich wel voor als ik na een tijdje inactiviteit weer begin met internetten. Als ik bijvoorbeeld een lang topic heb gelezen, na het eten terugkom of na een dag school wil internetten. Het heeft dus wellicht iets met de PC te maken, maar ik wil niet een nieuwe XP installatie doen, indien het hier niets mee te maken heeft.
Het zal dus waarschijnlijk wel komen door de combinatie van de Edimax-router met quicknet. Dus ik zou toch wel graag dit willen weten:
Verwijderd schreef op 02 juli 2002 @ 17:04:
maar weet iemand dan niet hoe je de edimax router zodanig moet instellen dat dat niet gebeurd??
Iemand die hier een antwoord op weet?
offtopic:
Ja, ik weet dat mijn verhaal inmiddels een beetje overbodig is, en dat het dus waarschijnlijk gewoon aan deze combinatie ligt, maar ik vond het zonde om mijn verhaal zomaar ineens te verwijderen en misschien heeft het ook wel een andere oorzaak :+

Verwijderd

Sniffer en gij zult zien, zonder dolletjes ik gebruik zelf een cisco 2611 als kabel router en heb deze eerst uitvoerig gemonitort voordat ik deze aan m'n kabel hing, in de traces van de test opstelling kwam ik nogal e.e.a. tegen wat niet echt de bedoeling was, b.v. :

Vendor-id niet conform microsoft standaad (gaf in het optional veld zo'n beetje m'n hele hard/software setup mee)
CDP wordt standaard uitgestuurd
keep alives worden standaard uitgestuurd
DNS requests van interne ip's

Dus ik zou zeker even kijken wat je edimax doet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 15:40 . Reden: t ipv t ]

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 12:03
kijk , ik heb dus ook een edimax router en quicknet , maar bij mij gooit hij me er om de zoveel tijd uit als ik bv 2 msn berichten "snel"achter elkaar plaats dan krijg ik (Netwerk kabel niet aangesloten) en moet ik herstellen/repair etc etc
heeeeeel vervelend om alles weer op te starten, en daarnaast het port mappen is vreselijk , je gooit hem open maar toch werkt het niet.

maar ach
Pagina: 1