Toon posts:

Dual P3 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een dual P3 moederbord. De eisen zijn minimaal:
- 133 MHz FSB support
- Er moet SDRAM op kunnen
- Er moeten Coppermines op kunnen
- Onboard SCSI overbodig
- ennuh...goedkoop natuurlijk, hoewel het niet te veel afbreuk op de kwaliteit moet hebben

Iemand advies?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:33
MSI 694D ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-09 08:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan is het MSI plankje voorlopig de enige keuze denk ik (Tyan heeft er ook een, maar waarschijnlijk slecht verkrijgbaar in NL). SuperMicro heeft een aantal nieuwe workstations plankjes met de ServerSet III HE-SL chipset en AGP, maar die dingen zijn waarschijnlijk erg duur.

Alternatief is een goeie ouwe BX plank met 100MHz FSB (evt FSB overklokken, indien mogelijk).

Verwijderd

nee geen msi maar een rioworks. 6x pci 100bm lan en ide raid onboard. Vrij onbekend merk maar vrij goed vertegenwoordigd in de dual/server boardjes. Narwal verkoopt de sdvia voor fl 750,-. Tis dus een via boardje maar ja serverwroks/gx/840 is gewoon te duur.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ook al gedacht aan een Abit VP6? :) Eigenlijk precies 'dezelfde' plank als de MSI 694D maar dan met Softmenu III.
Een goeie dual overclock plank, maar voor een server wil je meestal stabiliteit. En er zit RAID op, iets wat de MSI plank niet heeft

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Tja, een TYAN THUNDER 2500 is wel een erg gaaf moederbordje:

Dual P3 t/m 1GHZ+
U2W LVD SCSI of U160 SCSI
Serverworks Server Set III HE
100 /133 FSB
Ram up to 8 GB (SDRAM)
AGP Pro
IDE
7 PCI (waarvan 2x 66 MHZ)
etc

http://www.tyan.com

Is gewoon te verkrijgen in Nederland, alleen de kosten zijn een beetje duur +/- 3800.00

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
ABIT VP6 zou mijn keuze zijn ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mr Magic:

Leuk plankje...ik denk dat die 'm wordt :)
Bedankt voor je advies.

Femme:

Het is maar voor mijn workstation...een ServerSet III chipset is dan een beetje overdreven. En ik heb niet zulke goede ervaringen met het opkirkken van een BX naar een 133 MHz FSB (vinden m'n PCI kaartjes niet leuk).

SuB:

De MSI-plank is 469 piek. Waarom zou ik 281 piek meer moeten besteden?

Mindfields/bjck:

Inderdaad, een erg leuke plank. Helaas nog niet leverbaar voorlopig.

Vidra:

Bedankt voor je nutteloze post. Niet lullig bedoelt, maar daar kan ik geen bal mee.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De MSI-plank is 469 piek. Waarom zou ik 281 piek meer moeten besteden?[/quote]voor onboard lan,ide raid en 6e pci slot misschien?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33
Als je een goed BX bord hebt, dan hebben je PCi-kaarten daar absoluut geen moeite mee, want 133/4 =33, dat kan een goed BX-bord ook. Je AGP heeft er meer moeite mee. Het is alleen de vraag of je nu nog een BX-bord moet kopen (waarschijnlijk niet dus). Gewoon een leuk VIA bord werkt ook wel, en daarin sluit ik me dan aan bij MR magic, of anders is een Abit vp6 wel aardig, zit 5 pci en nog een UDMA 100 (en raid) controller op.
Pagina: 1