Toon posts:

Collision?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerkje met een server en 2pc's. Die via een 8poorts hub en zodra ik het kabeltje van een van die pc op de hub aansluit, gaat het ledje van de poort waar ik de kabel aansluit en het collision-ledje knipperen. En op de pc gaat er helemaal geen ledje branden. Heb nog over Full en Half duplex nagedacht, maar zelfs al zou het niet goed ingesteld zijn, dan zou ie toch wel wat verbinding maken> Pingen lukt ook niet. En zodra ik hetzelfde kabeltje aan de server(windows2000) doe, dan is er geen probleem...

Ik zie vast iets heel makkelijks over het hoofd, maar kom er nu niet uit!!

PLZZ HELP ME

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
misschien een brakke kabel? en voor een hub moet ie altijd op half-duplex staan (een hub kan geen fdx). anders gewoon op autosense laten staan?

Maak je eigen poll

Verwijderd

Zo'n problem had ik hier ook. Gewoon nieuwe kaart gepakt...

Verwijderd

Topicstarter
Het staat al ingesteld als half-duplex, en ik heb het probleem met elke kaart... Word hier eigenlijk een beetje gek van!Want met elk ander kabeltje wat ik erin stop doet ie hetzelfde. Maar als ik van dezelfde kabeltjes een stukje eraf knip, en de pc ff verplaats, dan doet ie het weer wel! En het kabeltje is maar iets van 20meter lang...