Toon posts:

PHP, XP en IIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb IIS 5.1 op XP geïnstalleerd en de php installer (4.2.x) van php.net gehaald. Alles geïnstalleerd zonder problemen. Ik heb een map testen gedeeld via web zodat ik het php bestand index.php die in die map staat kan bekijken.

In netscape krijg ik de melding "u bent niet gemachtigd deze pagina te zien".

In IE kan ik de pagina zien maar als ik begin te werken met de build in functions begint het mis te lopen

bv:
---
1) <?php print $HTTP_USER_AGENT; ?>
krijg ik foutmeldingen

2) <?php $a="0"; settype($a, integer); ?>
krijg ik volgende foutmelding
"Use of undefined constant integer - assumed 'integer'"

En dit met alle build-in functie, kan iemand me helpen want ik ben een beginnern op dit vlak en ik raak er niet aan uit wat er verkeerd ingesteld staat.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Tzal wel weer off-topic zijn, maar is het niet makkelijker en minder zwaar om gewoon Apache te installeren?

2 regeltjes aanpassen en alles werkt...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 15 mei 2002 14:46 schreef Michelangelo het volgende:
Ik heb IIS 5.1 op XP geïnstalleerd en de php installer (4.2.x) van php.net gehaald.
Geen W&G topic dus.
1) <?php print $HTTP_USER_AGENT; ?>
krijg ik foutmeldingen
Welke foutmeldingen?
2) <?php $a="0"; settype($a, integer); ?>
krijg ik volgende foutmelding
"Use of undefined constant integer - assumed 'integer'"
Wat denk je dat dat betekent? Dat je de fokking manual niet gelezen hebt: http://php.net/settype . En dat je zelfs de foutmelding niet begrijpt. Je geeft integer mee als constante, maar je moet er een string van maken. Quotes omheenzetten dus, zoals staat aangegeven.

[forum=13] -> [forum=14] dus, en doe de mensen daar in P&W een plezier en verschaf wat meer uitleg, anders denk ik dat je een slotje gaat vangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 14:52 schreef Bosmonster het volgende:
Tzal wel weer off-topic zijn, maar is het niet makkelijker en minder zwaar om gewoon Apache te installeren?

2 regeltjes aanpassen en alles werkt...
Ja, weet ik ook wel maar binnen een week beginnen mijn lessen Linux en als ik daar iets meer van ken wil ik Linux en Apache installeren. Voor het moment hou ik het dus bij XP en IIS.
Op woensdag 15 mei 2002 14:57 schreef Pelle het volgende:

[..]

Geen W&G topic dus.
Ik was aan het twijfelen waar ik het moest zetten, verkeerde forum gekozen dus, mijn excuses hiervoor.

[..]

Welke foutmeldingen?
Bij die HTTP_USER_AGENT krijg ik dezelfde foutmelding maar i.p.v. integer staat er HTTP_USER_AGENT.

[..]

Wat denk je dat dat betekent? Dat je de fokking manual niet gelezen hebt: http://php.net/settype . En dat je zelfs de foutmelding niet begrijpt. Je geeft integer mee als constante, maar je moet er een string van maken. Quotes omheenzetten dus, zoals staat aangegeven.
Amaai wat zijn we weer vriendelijk. Kalmeer een beetje. Ik ben er nog maar net mee begonnen en de codes die hierboven staan komen rechtstreeks uit een handleiding over php (die ik gisteren gekocht heb). Dus ja ik heb de manual (als is het een andere die jij bedoelt) gelezen en ik heb ze gewoon letterlijk gevolgd, ik kan er toch niet aan doen dat dat boek op niks trekt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

da's een behoorlijk crapmanual, nofi.
in principe gaat er dus niks fout, behalve dat je code niet deugt, daar kunnen we niks aan doen... :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:27 schreef chem het volgende:
da's een behoorlijk crapmanual, nofi.
in principe gaat er dus niks fout, behalve dat je code niet deugt, daar kunnen we niks aan doen... :)
Ok, ik heb die settype terug kunnen uittesten (dit maal met de correcte syntax) en die werkt normaal.

Maar als ik het voorbeeldje neem vanop de tutorial pagina van php:

<?php echo $HTTP_USER_AGENT; ?>

Dan krijg ik deze foutmelding:

Notice: Undefined variable: HTTP_USER_AGENT in D:\PHP\testen\index.php on line 9

• Paxlie
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

Duh.........
Je stopt nix in de variabele....

Voor zover ik het weet moet je altijd iets in een variabele douwen voor je er iets uit kan halen....

M.a.w. RTFM!
Ga anders eens goed lezen op www.php.net, dat hielp in mijn geval in het begin ook en lees anders wat andere topics over php binnen dit forum

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 09:09 schreef Paxlie het volgende:
Duh.........

Voor zover ik het weet moet je altijd iets in een variabele douwen voor je er iets uit kan halen....

M.a.w. RTFM!
Ga anders eens goed lezen op www.php.net, dat hielp in mijn geval in het begin ook en lees anders wat andere topics over php binnen dit forum
:D
Als hij er toch heengaat, kan je dan ff vragen of hij je meeneemt, en wel hier heen?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 16 mei 2002 09:09 schreef Paxlie het volgende:
Duh.........

M.a.w. RTFM!
Iets Een hoop vriendelijker mag ook wel hoor, want $HTTP_USER_AGENT is namelijk een predefined var, die de string bevat die de browser meestuurt :)

probeer eens $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] dat is de nieuwe manier van PHP om variabelen te globallen :)

[edit]LOL @ Nielsz.... 100% true :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 09:18 schreef Glimi het volgende:

[..]

Iets Een hoop vriendelijker mag ook wel hoor, want $HTTP_USER_AGENT is namelijk een predefined var, die de string bevat die de browser meestuurt :)

probeer eens $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] dat is de nieuwe manier van PHP om variabelen te globallen :)

[edit]LOL @ Nielsz.... 100% true :+
Glimi bedankt voor de hulp, nu werkt het inderdaad. Ik had dit voorbeeld nochtans gehaald uit het inleidingstutorial op de site van php.net (http://www.php.net/tut.php).

Ik ga nu via de handleiding op hun site verder leren, thx.

• Paxlie
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

*zit met rood hoofd*

kut, die predefined variabelen was ik idd ff vergeten.....

*gaat in de hoek zitten schamen als een domme }:O*

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 20:20 schreef Michelangelo het volgende:

[..]

Ja, weet ik ook wel maar binnen een week beginnen mijn lessen Linux en als ik daar iets meer van ken wil ik Linux en Apache installeren. Voor het moment hou ik het dus bij XP en IIS.
[..]
Ik doelde meer op Apache onder XP.. Makkelijkste manier om met PHP aan de slag te gaan.

Maar goed.. doet er nu niet echt meer toe ;)
Pagina: 1