[V&B] Sinterklaas man!

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tjonge jonge... allereerst vind ik het dom dat je nou die topics van mij hebt geclosed. Als er ook nog topics die in mijn ogen veel dommer zijn dan de mijne open staan.

MAar goed, ik heb vrolijk rond gesurft op www.nvidia.com, homshardware.com en tweakers.
Ik heb vanalles gevonden (overigens nog meer topics die nog voordat de vraag is beantwoord al weer geclosed is door, tja door wie he? :P).
Ik begrijp ook wel dat je niet zomaar allemaal topics kunt openen, maar de gedachte achter got zie ik als expert helpt leek. Dus ik zoek, gather data en info. Daarmee kijk ik wat ik kan. Heej er blijven vragen over... die post ik. En via het medium forum kun je daar dan over discussieren en weet ik wat voor videokaart ik moet kopen vandaag...
En ja omdat jij zo nodig die topics moet sluiten weet ik nog steeds niks... en kan ik het wel vergeten om een videokaart te kopen vanmiddag. (en bedankt he).

Overigens als je zo goed weet dat het ergens staat: show me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

Heb je dat LA topic al gelezen waarover ik het had in je sluitmessage :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 13:49
[topic=495557/1/25]

Gaat het om :), altijd bij vermelden ;).

Maar goed, ik geef sinterklaas gelijk want :
  • Er is de search zowel op GoT en op T.net.
  • Op veel websites staan tests van geforce 4 mx tegen de geforce 3 ti 500.
  • www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 14:45 schreef Termi het volgende:
[topic=495557/1/25]

Gaat het om :), altijd bij vermelden ;).

Maar goed, ik geef sinterklaas gelijk want :
  • Er is de search zowel op GoT en op T.net.
  • Op veel websites staan tests van geforce 4 mx tegen de geforce 3 ti 500.
  • www.google.com
Oke, als die bestaan waarom wordt dan gvd die link niet gegeven!? Ik ben ook geen ubermensch die alles kan vinden...

Maar het feit dat er dan (ten onrechte) UTFS geroepen wordt terwijl iemand dat al heeft gedaan dat vind ik gewoon sneu. Je moet begrijpen dat niet iedereen alles kan vinden: heb je wel gezien wat voor chaos got is? :?

En doe dan gewoon normaal en geef me dan een link waarop ik de verschillen kan bekijken: help je mij mee en de volgende die het zoekt (want dan kun je terecht UTFS roepen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 14:45 schreef Sinterklaas het volgende:
:X

Heb je dat LA topic al gelezen waarover ik het had in je sluitmessage :?
eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga je geen link geven omdat je zelf geen zin hebt om wat uit te zoeken, als ik dat bij iedereen moet gaan doen blijf ik bezig.

Ik maak uit je post absoluut niet op wat je zelf hebt uitgezocht.

En heb je dat LA topic nou al gelezen wat ik bedoel? Anders is deze discussie over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ik ook nog wat debet ? Ik heb de voorgaande van je dichtgegooid hoor, niet alleen Sint is de 'boosdoener' hier ;)

Je vraag is gewoon zo algemeen dat deze makkelijk genoeg zelf is uit te zoeken... en nee natuurlijk posten we geen links als www.google.com, ik neem aan dat je die zelf wel weet ? Gebruik 'm dan ook aub. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zal ik het dan maar zeggen: zero signal, lakse dude ga eerst even GOED op zoek voordat je gaat lopen brallen en beschuldigen. En probeer niet te verkondigen dat je goed hebt gezocht want dat heb je gewoon niet.

De tijd die je kwijt bent met hier hier te zeiken en te zeuren als een kind had je ook kunnen besteden aan het zoeken naar info over je nieuwe vid kaart.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 14:58 schreef Sinterklaas het volgende:
Ik ga je geen link geven omdat je zelf geen zin hebt om wat uit te zoeken, als ik dat bij iedereen moet gaan doen blijf ik bezig.

Ik maak uit je post absoluut niet op wat je zelf hebt uitgezocht.

En heb je dat LA topic nou al gelezen wat ik bedoel? Anders is deze discussie over...
Sorry dat ik je niet volg, maar welk LA topic bedoel je? :?

Als je het topic open laat kunnen anderen die link plaatsen (principe van forum).
Ik heb uitgezocht dat de GF4MXen niet zoveel verschillen omdat ze nVidia erg close nabouwen.
Ik heb uitgezocht dat GF4 een overgelokte GF2 is. Ik weet dat de helft van het forum voor de GF3 is, en de andere helft is wel blij met hun GF4. Waarom weet ik dus nog niet precies.
Ik weet dat de GF4MX problemen geeft met het Pro2 moederbord maar ik heb nog niks over het Pro moederbord gevonden.
Nu mag je denken "poe poe, dat heb je goed uitgezocht". Idd ja, ik ben best onbekend op het videokaarten wereltje dus ja, ik heb er wel werk in gestoken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 22:01

mvds

Totally awesome!

Ik wil niet lullig doen hoor, maar zo makkelijk zijn die testen niet te vinden waarin die specifieke kaarten vergeleken worden. Dus in zekere zin heeft de topicstarter wel gelijk als ie zegt dat ie het niet kan vinden.

Je zou misschien kunnen helpen door te zeggen op welke manier ie moet zoeken. Want als je in google gewoon mx 4 en ti500 invult vind je dus erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:10 schreef obsidian het volgende:
Ik wil niet lullig doen hoor, maar zo makkelijk zijn die testen niet te vinden waarin die specifieke kaarten vergeleken worden. Dus in zekere zin heeft de topicstarter wel gelijk als ie zegt dat ie het niet kan vinden.
Eens, maar wie zegt dat je alleen vergelijkingstesten kan gebruiken :? Je kan ook gerust testen naast elkaar leggen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 15:07 schreef Dinictus het volgende:
Zal ik het dan maar zeggen: zero signal, lakse dude ga eerst even GOED op zoek voordat je gaat lopen brallen en beschuldigen. En probeer niet te verkondigen dat je goed hebt gezocht want dat heb je gewoon niet.

De tijd die je kwijt bent met hier hier te zeiken en te zeuren als een kind had je ook kunnen besteden aan het zoeken naar info over je nieuwe vid kaart.
Euhm... doe eens rustig! En noem mij niet laks, please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 15:14 schreef Courage het volgende:

[..]

Eens, maar wie zegt dat je alleen vergelijkingstesten kan gebruiken :? Je kan ook gerust testen naast elkaar leggen toch ?
Nee dat kan niet. Want dat vereist dat de testen gedaan zijn onder dezelfde omstandigheden en op dezelfde configuratie. Anders is elke vergelijking oneerlijk.

Zelfs al hebben twee PC's dezelfde config, dan kan nog een instelling ofzo de test beinvloeden.

Dus als je een eerlijke vergelijking wilt hebben, dan moet je een vergelijking hebben uit één test, niet uit meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Maar goed uiteindelijk ben ik dus de dupe van een één of andere moderator die denkt dat ik niet genoeg gedaan heb.

Nou het spijt me wel maar ik vind het ronduit zielig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 15:29 schreef zerosignal het volgende:
Maar goed uiteindelijk ben ik dus de dupe van een één of andere moderator die denkt dat ik niet genoeg gedaan heb.

Rustig rustig. Als je met goede argumenten komt dan kan het best zijn dat je topic weer open gaat hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:27 schreef obsidian het volgende:

[..]

Nee dat kan niet. Want dat vereist dat de testen gedaan zijn onder dezelfde omstandigheden en op dezelfde configuratie. Anders is elke vergelijking oneerlijk.

Zelfs al hebben twee PC's dezelfde config, dan kan nog een instelling ofzo de test beinvloeden.

Dus als je een eerlijke vergelijkig wilt hebben, dan moet je een vergelijking hebben uit een test, niet uit meerdere.
Je hebt volledig gelijk, maar dan kan je nog altijd wel zelf relativeren natuurlijk ;)

Verder vind ik nog steeds dat de topicstarter om verschillen vraagt en verschillen blijken niet alleen uit tests maar nog meer uit eigenschappen. En die zijn natuurlijk makkelijk te vinden, en vervolgens te vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 15:31 schreef obsidian het volgende:
Rustig rustig. Als je met goede argumenten komt dan kan het best zijn dat je topic weer open gaat hoor. :)
Mjah, maar goed wat voor argumenten? Ik heb me best gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 15:32 schreef Courage het volgende:

[..]

Je hebt volledig gelijk, maar dan kan je nog altijd wel zelf relativeren natuurlijk ;)

Verder vind ik nog steeds dat de topicstarter om verschillen vraagt en verschillen blijken niet alleen uit tests maar nog meer uit eigenschappen. En die zijn natuurlijk makkelijk te vinden, en vervolgens te vergelijken. :)
Klopt, maar ook benchmarks waarin ze beiden voorkomen zijn belangrijk. En de specs heeft ie al wel gevonden lijkt me, dus het gaat juist om de benchmarks. Toch zerosignal?

En ik kon er ook niet zo snel een paar vinden hoor.

Dus ik denk dat hij hier het slachtoffer is van slechte formulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 15:35 schreef obsidian het volgende:
Klopt, maar ook benchmarks waarin ze beiden voorkomen zijn belangrijk. En de specs heeft ie al wel gevonden lijkt me, dus het gaat juist om de benchmarks. Toch zerosignal?

En ik kon er ook niet zo snel een paar vinden hoor.

Dus ik denk dat hij hier het slachtoffer is van slechte formulering.
Ook om de benchmarks maar ook om de specs... ik heb er wel wat gevonden, maar veel kan ik niet goed thuis brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, ik laat het aan Sint over wat hij ermee doet. Geduld dus nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 15:39 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Ook om de benchmarks maar ook om de specs... ik heb er wel wat gevonden, maar veel kan ik niet goed thuis brengen.
Veel termen zijn marketing hypes. Het gaat om welke versie van directx ondersteund word, en wat de uiteindelijke snelheid is. Natuurlijk is jouw budget ook erg belangrijk.

Dus vergeet de termen die je niet thuis kan brengen en kijk naar de versie van directx, lijkt me veel zinvoller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 15:44 schreef obsidian het volgende:
Veel termen zijn marketing hypes. Het gaat om welke versie van directx ondersteund word, en wat de uiteindelijke snelheid is. Natuurlijk is jouw budget ook erg belangrijk.

Dus vergeet de termen die je niet thuis kan brengen en kijk naar de versie van directx, lijkt me veel zinvoller. :)
Mjah nou ik had ook al wel gevonden dat ze niet heel veel (nou ja €50) verschillen. Maar goed is het wel waard om die €50 meer te betalen.
Mjah, de een 8 en de ander 8.1.. *?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:08 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Sorry dat ik je niet volg, maar welk LA topic bedoel je? :?

Als je het topic open laat kunnen anderen die link plaatsen (principe van forum).
Ik heb uitgezocht dat de GF4MXen niet zoveel verschillen omdat ze nVidia erg close nabouwen.
Ik heb uitgezocht dat GF4 een overgelokte GF2 is. Ik weet dat de helft van het forum voor de GF3 is, en de andere helft is wel blij met hun GF4. Waarom weet ik dus nog niet precies.
Ik weet dat de GF4MX problemen geeft met het Pro2 moederbord maar ik heb nog niks over het Pro moederbord gevonden.
Nu mag je denken "poe poe, dat heb je goed uitgezocht". Idd ja, ik ben best onbekend op het videokaarten wereltje dus ja, ik heb er wel werk in gestoken...
Waarom vind ik dat niet terug in je topic dan?
Beetje jammer dat altijd alles zo snel om de meest onzinnige redenen wordt gesloten, so here i am again :)
Dat soort uitspraken kweek je niet echt veel begrip mee hoor.
Mjah, maar goed wat voor argumenten? Ik heb me best gedaan!
Mjah dat vind je wel erg snel volgens mij :{

Ik zie nog niet echt goede argumenten om je topic weer open te doen, het is gewoon een "welke van de 2 moet ik nemen" topic en daar zijn er al zoveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 15:48 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Mjah nou ik had ook al wel gevonden dat ze niet heel veel (nou ja €50) verschillen. Maar goed is het wel waard om die €50 meer te betalen.
Mjah, de een 8 en de ander 8.1.. *?*
Ondersteuning voor 8.1 is dan wel beter hoor. Dat wil zeggen dat als je spellen speelt die dx 8.1 gebruiken goed overweg kunnen met jouw kaart, heb je een dx 8.0 kaart, dan zullen sommige features in het spel niet worden benut en loop je (misschien) grafische effecten mis.

Maar ja, het is wel een persoonlijke keuze.

Ik denk dat we dit topic dadelijk wel naar VB kunnen gooien :P

Enne, is een radeon 8500 misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 15:52 schreef Sinterklaas het volgende:
Ik zie nog niet echt goede argumenten om je topic weer open te doen, het is gewoon een "welke van de 2 moet ik nemen" topic en daar zijn er al zoveel van.
En vele daarvan zitten dicht zonder antwoord. :) Is best wel lastig zoeken hoor. Zonder optie om topics met slotjes te negeren in de search. :P

Misschien opnemen in de faq? Aangezien er zoveel vragen over Ti500 vs GF4MX komen...

Just an idea.

En nu bemoei ik me er niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Tja, ... 8, 8.1, .... ergens moet je instappen natuurlijk.

Kijk en als dat het 'enige' verschil is zeg maar dan maakt het niet veel uit...
Overigens gaat het om de Ti200... zoveel geld heb ik ook weer niet...
Dus de Radeon 8500 LE is dan een optie (voor de €209)... *me daarin verdiep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Hmm, of het ligt aan het feit dat het na 4en is of ik ben nu echt een beetje de weg kwijt... ik weet nl. nog niet wat ik moet nu.

K heb nog beetje gezocht op het forum (voor de radeon) maar ik geloof dat het probleem van het (de) gesloten topic(s) niet bij mij ligt... :)

Beetje jammer dat ik in een kwartier dat nog moet beslissen wat ik ga doen omdat de hele dag die topics gesloten waren... sorry moet ook ff me frusty's kwijt! :(

*sugt*

/edit
en ik vind die 'A vs. B' toppics best handig! puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

[topic=312151/1/30]
[topic=372551/1/200]
[topic=441253/1/30]
[topic=470526/1/30]
[topic=470607/1/30]
[topic=451206/1/30]
[topic=431930/1/30]
[topic=429866/1/30]

Beste topicstarter zou je in het vervolg beter willen searchen, als ik zoooo veel kan vinden, dan moet jij dat ook kunnen!

De "ruzie" die hier ontstaat is de moeite niet waard!
Tijdens mijn zoektocht kwam ik er achter dat sint/courage wel heel veel hebben gesloten..
Maar dat neemt niet weg dat er nog genoeg over te vinden valt.
Dus ik zou voor willen stellen:
In het vervolg niet twee topics achter elkaar openen en beter searchen voordat je uberhaupt een topic opent.
Dit dwingt namelijk andere mensen om voor jou te gaan zoeken, aangezien we willen laten zien dat het wel degelijk te vinden is.
Dit keer ben ik degene geweest die voor je gezocht heeft, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

suc-6- iig.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 16:33 schreef Diaboluzzz het volgende:
[topic=312151/1/30]
[topic=372551/1/200]
[topic=441253/1/30]
[topic=470526/1/30]
[topic=470607/1/30]
[topic=451206/1/30]
[topic=431930/1/30]
[topic=429866/1/30]

Beste topicstarter zou je in het vervolg beter willen searchen, als ik zoooo veel kan vinden, dan moet jij dat ook kunnen!

De "ruzie" die hier ontstaat is de moeite niet waard!
Tijdens mijn zoektocht kwam ik er achter dat sint/courage wel heel veel hebben gesloten..
Maar dat neemt niet weg dat er nog genoeg over te vinden valt.
Dus ik zou voor willen stellen:
In het vervolg niet twee topics achter elkaar openen en beter searchen voordat je uberhaupt een topic opent.
Dit dwingt namelijk andere mensen om voor jou te gaan zoeken, aangezien we willen laten zien dat het wel degelijk te vinden is.
Dit keer ben ik degene geweest die voor je gezocht heeft, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
suc-6- iig.
Nou [i]zoooo veeeel[/i] is het niet als je ff filtert:
ik wil geen GeForce 4 Ti, ik zit met budget... kijk eens wat er dan al afvalt... :)

Anyway, ik heb al een GeForce 3 Ti200 gekocht...
Tnx to nobody here... :z Nee hoor, obsidian en Diaboluzzz (beetje) bedankt...

En ik wil sinterklaas adviseren om eens wat minder the force te gebruiken en wat topics open te laten... Ik begrijp wel dat je niet alles open kunt laten maar ik denk dat veel van die "A vs. B" topics handig zijn.
En als laatst stop gvd een met zeggen dat ik de search niet heb gebruikt! Want dat heb ik wel... djeez! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 09:34 schreef zerosignal het volgende:

En ik wil sinterklaas adviseren om eens wat minder the force te gebruiken en wat topics open te laten... Ik begrijp wel dat je niet alles open kunt laten maar ik denk dat veel van die "A vs. B" topics handig zijn.
En als laatst stop gvd een met zeggen dat ik de search niet heb gebruikt! Want dat heb ik wel... djeez! |:(
Geef me 1 reden waarom jou A vs. B wel open mag blijven en die van ieemand anders niet?

En waarom zijn A vs. B topics handig? Iedereen zet toch iets anders naast elkaar.

En ik heb het niet over de search maar gewoon zelf dingen uitzoeken, zoals reviews ed. lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04
De Sint krijgt het wel hard te verduren vandaag... Hij zal het waarschijnlijk onthouden op 6 december.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
Sinterklaas is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Op donderdag 16 mei 2002 20:29 schreef Jesse het volgende:
Sinterklaas is goed :)
ja!, want hij smeert zich elke ochtend in met turtlewax, voor een glanzende dag!

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 17:34 schreef Sinterklaas het volgende:
Geef me 1 reden waarom jou A vs. B wel open mag blijven en die van ieemand anders niet?

En waarom zijn A vs. B topics handig? Iedereen zet toch iets anders naast elkaar.

En ik heb het niet over de search maar gewoon zelf dingen uitzoeken, zoals reviews ed. lezen.
* Niet alleen mijne, duh! Zo erg ben ik ook niet
* Ik weet niet, uit ervaring weet ik dat je 2 of 3 dingen altijd overhoud na verloop van tijd om uit te kiezen
* Ik heb ook reviews gelezen... dusse... ben alleen beetje leek in de video dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 17 mei 2002 10:39 schreef zerosignal het volgende:

* Ik heb ook reviews gelezen... dusse... ben alleen beetje leek in de video dingen
Even heel bot dan maar, maar misschien zit je dan op het verkeerde forum. Wij zijn inmiddels zo groot gegroeid dat het aantal leken dat met een "welke van de twee zou ik nou eens kopen" topic aan komt zetten de hele topiclist zou overheersen. Dat zijn topics die niet echt van heel veel niveau getuigen. In reviews kan je DUIDELIJK de verschillen tussen kaarten vinden en als je dan toch zo'n topoic wil openen, dan kan dat niet op GoT. Helaas, daar is het inmiddels te groot voor...

www.beginnersweb.nl heeft een forum waar je wel als leek alle vragen kan stellen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 11:01 schreef JvS het volgende:
Even heel bot dan maar, maar misschien zit je dan op het verkeerde forum. Wij zijn inmiddels zo groot gegroeid dat het aantal leken dat met een "welke van de twee zou ik nou eens kopen" topic aan komt zetten de hele topiclist zou overheersen. Dat zijn topics die niet echt van heel veel niveau getuigen. In reviews kan je DUIDELIJK de verschillen tussen kaarten vinden en als je dan toch zo'n topoic wil openen, dan kan dat niet op GoT. Helaas, daar is het inmiddels te groot voor...

www.beginnersweb.nl heeft een forum waar je wel als leek alle vragen kan stellen...
Das wel heel bot... beetje onverschillig ook... maar goed whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op vrijdag 17 mei 2002 11:04 schreef zerosignal het volgende:
whatever=onverschillig :P

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 10:39 schreef zerosignal het volgende:
* Ik weet niet, uit ervaring weet ik dat je 2 of 3 dingen altijd overhoud na verloop van tijd om uit te kiezen
En deze zet je dan ook tegenover elkaar in de reviews?
Als je tot aanschaf van een videokaart wilt overgaan, en een goede keuze wilt maken, dan zorg je er toch voor dat je juist geen leek meer bent? Dan kijk je toch wat al die technologieen zijn (website fabrikant / reviews)? Als ik bijvoorbeeld een monitor koop, wil ik ook weten wat de dotpitch van zo'n monitor is, wat dat inhoudt, waarom je een bepaalde waarde moet hebben. Ook wil ik weten welke resoluties hij ondersteunt, onder welke refreshrates, zodat ik er met plezier naar kan kijken. Als ik niet weet wat een dotpitch of een refreshrate inhoudt, dan zoek ik dat op...
Op vrijdag 17 mei 2002 11:10 schreef zerosignal het volgende:
En volgens mij gaat deze discussie way2far! Ik heb me heus wel verdiept in videokaarten (moet eens in de zoveel tijd dat je zo'n ding nodig hebt). En ja daar heeft oa got me bij geholpen, maar tja...
Waarom zeg je dan dat je een videokaarten leek ben? :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 11:05 schreef justmental het volgende:
whatever=onverschillig :P
:)

Ben het gewoon niet eens met zoiets als got is te groot voor (semi)leken... maar goed nu ben ik ook wel een schopper, je kunt got nog groter maken door ze wel toe te laten! :)

En volgens mij gaat deze discussie way2far! Ik heb me heus wel verdiept in videokaarten (moet eens in de zoveel tijd dat je zo'n ding nodig hebt). En ja daar heeft oa got me bij geholpen, maar tja...

En ik begrijp het ook wel beetje dat je niet alleen maar van die 'vs' topics kan hebben, maar gezien het aantal topics die daar al over zijn lijkt het erop dat er wel behoefte naar is... en als je dan (beetje uit de hoogte) moet zeggen "daar is got te groot voor", tja... das dan een mening van een iemand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op vrijdag 17 mei 2002 11:10 schreef zerosignal het volgende:
En ik begrijp het ook wel beetje dat je niet alleen maar van die 'vs' topics kan hebben, maar gezien het aantal topics die daar al over zijn lijkt het erop dat er wel behoefte naar is... en als je dan (beetje uit de hoogte) moet zeggen "daar is got te groot voor", tja... das dan een mening van een iemand...
Dat is niet de mening van iemand, dat is het beleid.
Ik heb daar zelf ook een andere visie op, maar ik bepaal hier het beleid niet.

"Ja ik reed wel hard, maar de snelweg was toch leeg genoeg meneer agent?"

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 11:20 schreef justmental het volgende:
dat is het beleid.
Zie ik dus niet met zoveel woorden staan... ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 17 mei 2002 11:04 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Als de hele topiclist vol komt te staan met "welke kaart moet ik kopen" topics, dan blijven de mensen die op GoT komen omdat het zo'n hoog niveau heeft vergeleken met andere fora weg. En laten nou eigenlijk die mensen tot onze doelgroep behoren... En laten we nou veel (heel veel) klachten krijgen over het niveau en dat we er wat aan moeten doen.

Dan kunnen we kiezen, of we laten het verslonzen en laten gewoon iedereen die niet zelf kan kiezen of-ie een snelle kaart van 100 euro of een HEEL snelle kaart van 250euro moet kopen een topic openen (wat dus geen zin heeft, die persoon moet ZELF kiezen) OF we zetten een FAQ neer waarin we beschrijven dat je de "welke moet ik nou kopen" dillema's zelf moet uitvogelen aan de hand van reviews en gebruikerservaring (die je op het forum zat kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op vrijdag 17 mei 2002 11:25 schreef zerosignal het volgende:
Zie ik dus niet met zoveel woorden staan... ?!
Daar zijn dus de FAQ's voor:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 11:28 schreef JvS het volgende:
Als de hele topiclist vol komt te staan met "welke kaart moet ik kopen" topics, dan blijven de mensen die op GoT komen omdat het zo'n hoog niveau heeft vergeleken met andere fora weg. En laten nou eigenlijk die mensen tot onze doelgroep behoren... En laten we nou veel (heel veel) klachten krijgen over het niveau en dat we er wat aan moeten doen.

Dan kunnen we kiezen, of we laten het verslonzen en laten gewoon iedereen die niet zelf kan kiezen of-ie een snelle kaart van 100 euro of een HEEL snelle kaart van 250euro moet kopen een topic openen (wat dus geen zin heeft, die persoon moet ZELF kiezen) OF we zetten een FAQ neer waarin we beschrijven dat je de "welke moet ik nou kopen" dillema's zelf moet uitvogelen aan de hand van reviews en gebruikerservaring (die je op het forum zat kan vinden).
Oke, duidelijk... dit is dus echt zo'n discussie waar niks uit gaat komen... :/
Best jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 17 mei 2002 11:34 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Oke, duidelijk... dit is dus echt zo'n discussie waar niks uit gaat komen... :/
Best jammer!
Als jij zegt dat er niks uit gaat komen, is het dus niet duidelijk. :)

Om het overzichtelijk te houden vereist de crew dat je zelf wat dingen doet voordat jij je vraag hier stelt. En in bijna alle gevallen van "welke kaart moet ik kopen" kan je door research je vraag zelf beantwoorden.

Je kijkt welke features je wilt hebben
Je kijkt welke kaart(en) die features heeft
Je kijkt wat de features doen die er verder nog opzitten
Je maakt daaruit dan je keuze

Je vraag hier dan stellen heeft eigenlijk erg weinig zin. Aangezien je maar erg weinig objectieve meningen zult horen. Behalve als je vraag zo specifiek is (door dus zelf research te doen) dat het voor de aanhangers van een bepaalde kaart niet eens zinvol is om te zeggen van "kies die want die rules".

Als je hier komt en vraagt, is het kiezen van een DX8.1 kaart boven een DX8 kaart nou echt nuttig? (niet doen want dat is terug te vinden in de search :) ) Klinkt het heel anders als" moet ik nou een R8500 nemen of een GF3Ti200.

Noem maar iets. :)

Zo zie je maar dat zelfs een complete leek hier welkom is, zolang je maar laat zien dat je er zelf ook wat voor gedaan hebt, en zolang jij je vraag maar stelt op een manier dat mensen hier er wat mee kunnen en zien dat het niet een vraag is van "laat hier zien of je een ATI of nVidia aanhanger bent"

Snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 11:44 schreef obsidian het volgende:
Als jij zegt dat er niks uit gaat komen, is het dus niet duidelijk. :)

Om het overzichtelijk te houden vereist de crew dat je zelf wat dingen doet voordat jij je vraag hier stelt. En in bijna alle gevallen van "welke kaart moet ik kopen" kan je door research je vraag zelf beantwoorden.

Je kijkt welke features je wilt hebben
Je kijkt welke kaart(en) die features heeft
Je kijkt wat de features doen die er verder nog opzitten
Je maakt daaruit dan je keuze

Je vraag hier dan stellen heeft eigenlijk erg weinig zin. Aangezien je maar erg weinig objectieve meningen zult horen. Behalve als je vraag zo specifiek is (door dus zelf research te doen) dat het voor de aanhangers van een bepaalde kaart niet eens zinvol is om te zeggen van "kies die want die rules".

Als je hier komt en vraagt, is het kiezen van een DX8.1 kaart boven een DX8 kaart nou echt nuttig? (niet doen want dat is terug te vinden in de search :) ) Klinkt het heel anders als" moet ik nou een R8500 nemen of een GF3Ti200.

Noem maar iets. :)

Zo zie je maar dat zelfs een complete leek hier welkom is, zolang je maar laat zien dat je er zelf ook wat voor gedaan hebt, en zolang jij je vraag maar stelt op een manier dat mensen hier er wat mee kunnen en zien dat het niet een vraag is van "laat hier zien of je een ATI of nVidia aanhanger bent"

Snappie?
Ik doel op de discussie van wel/niet.
Ik zal maar niet reageren op je 4 stappen plannetje, want dat kan ik blijkbaar niet duidelijk maken hier...
Toch wil ik ff op je "objectieve" ding reageren... misschien wil ik juist wel subjectieve meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 17 mei 2002 11:49 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Ik doel op de discussie van wel/niet.
Ik zal maar niet reageren op je 4 stappen plannetje, want dat kan ik blijkbaar niet duidelijk maken hier...
Toch wil ik ff op je "objectieve" ding reageren... misschien wil ik juist wel subjectieve meningen!
Ik denk dat je niks hebt aan subjectieve meningen, maar dat terzijde.

En ik doelde ook op de discussie van wel/niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 11:55 schreef obsidian het volgende:
Ik denk dat je niks hebt aan subjectieve meningen, maar dat terzijde.

En ik doelde ook op de discussie van wel/niet :)
Hoezo niet? Aan opmerkingen zoals "jeeeej nvidia rulz" heb je nix nee, maar beetje serieuze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 17 mei 2002 11:57 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Hoezo niet? Aan opmerkingen zoals "jeeeej nvidia rulz" heb je nix nee, maar beetje serieuze wel!
Serieuze opmerkingen zijn zelden subjectief. Als ik jou iets wil aanraden, dan moet ik dat niet doen omdat ik aanhanger ben van een specifieke kaart of merk, maar omdat de dingen die jij vraagt/wilt allemaal in een bepaalde kaart of kaarten voorkomen. Dus objectief kijken.

Ik heb een Ti4400, maar ik ga niet iedereen een Ti4400 aanraden omdat ik het zo'n geweldige kaart vind. Als jij video wilt bewerken zal ik een andere kaart aanraden. Ook al kan je dat met een Ti4400 ook wel, als je er wat andere HW bijzet.

Dus over mijn voorkeur voor mijn kaart heenstappen, en jou adviseren aan de hand van wat jij wilt. En niet zeggen: Dat kan je met een Ti4400 allemaal. Want misschien kan een andere kaart dat wel veel beter. :)

Zo bedoel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 12:04 schreef obsidian het volgende:
Serieuze opmerkingen zijn zelden subjectief. Als ik jou iets wil aanraden, dan moet ik dat niet doen omdat ik aanhanger ben van een specifieke kaart of merk, maar omdat de dingen die jij vraagt/wilt allemaal in een bepaalde kaart of kaarten voorkomen. Dus objectief kijken.

Ik heb een Ti4400, maar ik ga niet iedereen een Ti4400 aanraden omdat ik het zo'n geweldige kaart vind. Als jij video wilt bewerken zal ik een andere kaart aanraden. Ook al kan je dat met een Ti4400 ook wel, als je er wat andere HW bijzet.

Dus over mijn voorkeur voor mijn kaart heenstappen, en jou adviseren aan de hand van wat jij wilt. En niet zeggen: Dat kan je met een Ti4400 allemaal. Want misschien kan een andere kaart dat wel veel beter. :)

Zo bedoel ik het.
Ik heb uigezocht dat er twee mogelijke kaarten waren de GF4 en de GF3... dan is het juist wel handig om meningen (= subjectief) te horen om je oordeel optebouwen (en ja je hebt ook feiten (= objectief) nodig. Uit die mix kun je een mening vormen en zo een product kiezen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 12:06 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Ik heb uigezocht dat er twee mogelijke kaarten waren de GF4 en de GF3... dan is het juist wel handig om meningen (= subjectief) te horen om je oordeel optebouwen (en ja je hebt ook feiten (= objectief) nodig. Uit die mix kun je een mening vormen en zo een product kiezen, toch?
Ja, maar juist die meningen kun je in de reviews lezen, je kan ze daar zelfs vergelijken met andere kaarten die in dezelfde pricerange komen, of dezelfde functies hebben (bijv. videobewerking).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 17 mei 2002 12:06 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Maar een vraag van "Moet ik een GF3 of een GF4 nemen" is zo algemeen. En die is al zo vaak gesteld... En die kan je zelf ook wel beantwoorden. Het verschil tussen die twee kaarten kan je makkelijk zelf opzoeken, en het is altijd nog jouw persoonlijke voorkeur wat je uiteindelijk doet beslissen.

Zo'n vraag geeft altijd dezelfde antwoorden terug. Daar heb je niks aan.

IMHO durven mensen zelf geen beslissingen meer te nemen, want dit soort vragen zijn (weer IMHO) compleet overbodig. Alles is terug te vinden, en de rest is persoonlijke voorkeur.

En hier vragen geeft je geen objectief beeld, maar een hoop meningen van aanhangers van de ene of de andere kaart. Meer niet. En (alweer IMHO) zijn die meningen zelden genoeg om daaruit een eerlijk oordeel te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 12:12 schreef obsidian het volgende:
Maar een vraag van "Moet ik een GF3 of een GF4 nemen" is zo algemeen. En die is al zo vaak gesteld... En die kan je zelf ook wel beantwoorden. Het verschil tussen die twee kaarten kan je makkelijk zelf opzoeken, en het is altijd nog jouw persoonlijke voorkeur wat je uiteindelijk doet beslissen.

Zo'n vraag geeft altijd dezelfde antwoorden terug. Daar heb je niks aan.

IMHO durven mensen zelf geen beslissingen meer te nemen, want dit soort vragen zijn (weer IMHO) compleet overbodig. Alles is terug te vinden, en de rest is persoonlijke voorkeur.

En hier vragen geeft je geen objectief beeld, maar een hoop meningen van aanhangers van de ene of de andere kaart. Meer niet. En (alweer IMHO) zijn die meningen zelden genoeg om daaruit een eerlijk oordeel te vellen.
Je hebt gelijk in het feit dat mensen (zelf) geen beslissingen durven nemen. Het oordeel van anderen is erg handig en voor mij is €200 best veel, wil je wel wat goeds en niet over done.

Het verschil is me toch niet helemaal duidelijk geworden.

Voor mij zijn al die meningen wel waardevol! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 17 mei 2002 12:15 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Je hebt gelijk in het feit dat mensen (zelf) geen beslissingen durven nemen. Het oordeel van anderen is erg handig en voor mij is €200 best veel, wil je wel wat goeds en niet over done.

Het verschil is me toch niet helemaal duidelijk geworden.

Voor mij zijn al die meningen wel waardevol! :)
Als het verschil niet helemaal duidelijk is geworden dan twijfel ik toch zeer sterk aan jouw onderzoek. Ik weet voor 100% zeker, dat de verschillen letterlijk zijn terug te vinden, evenals de voor en nadelen van elk van die kaarten.

Je weet de specs (zie nVidia pagina, en pagina fabrikant(en) ), je kan opzoeken (bij nVidia) wat de features doen, en de rest kan je uit reviews halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 12:20 schreef obsidian het volgende:
Als het verschil niet helemaal duidelijk is geworden dan twijfel ik toch zeer sterk aan jouw onderzoek. Ik weet voor 100% zeker, dat de verschillen letterlijk zijn terug te vinden, evenals de voor en nadelen van elk van die kaarten.

Je weet de specs (zie nVidia pagina, en pagina fabrikant(en) ), je kan opzoeken (bij nVidia) wat de features doen, en de rest kan je uit reviews halen.
Twijfelen mag! :)
Ben er geweest hoor. Anyway, maar dit is niet nuttig meer omdat ik nu al een GeForce 3 Ti200 heb gekocht! :)
't ging over de topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post zelden in V&B, want voor alle hardware reviews en vragen ga ik vaak naar sites als www.3dspotlight.com o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 14:39 schreef Yoozd het volgende:
Ik post zelden in V&B, want voor alle hardware reviews en vragen ga ik vaak naar sites als www.3dspotlight.com o.i.d.
Ik kom er ook niet meer... rare luitjes daaro... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja veel beter idd

http://www.techspot.com/vb/showthread.php?s=e6250098f16a620da44ffc338d21445d&threadid=875

Ik zie daar trouwens geen "welke moet ik nou kopen" threads staan en in die ene thread wordt net zo hard verwezen naar reviews (EN TERECHT!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
bla bla...

slotje maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met liefde..

Wel lastig he? Jezelf gedragen naar de regels op een groot forum en dat we ook nog eens eisen stellen dat je dingen zelf moet uitvogelen enzo omdat het anders een teringzooi wordt.

Als je dat niet kan, moet je inderdaad maar een klein forum opzoeken, veel plezier daar.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.