Toon posts:

Hulp gevraagd bij installeren RAID controller!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:
Heeft iemand ervaring met het installeren van een Array Controller in een bestaand systeem?

Compaq Proliant ML350 met Windows NT4
1x 9 Gb en 1x 18 Gb

Systeem draait perfect wil ik dus niets aan veranderen alleen wil ik graag RAID 1 gaan draaien om de data te beschermen als een harddisk uitvalt. (draai ook backup maar daarmee heb je niet direct weer een werkend systeem)

Wil dus een Smart Array 431 installeren (is compatible zag ik) en 1x 9 Gb en 1x 18 Gb erbij hangen (2 RAID 1 mirror's draaien)

Mijn vraag is kan dat zo maar, blijft de data bewaard die op mijn schijven staat als ik RAID installeer of moet ik altijd een schone installatie doen ???

Thanx!!

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
He Aaigie,

Als je in je proliant een raid 1 arry wilt maken zou ik als eerste :

1) back-up maken van alle bestanden met partition magic ofzo.
2) 2 nieuwe identieke schijven nemen, oude kun je houden op je primaire bus.
3) de faq eens goed lezen over RAID.

Dan kun je aan de slag met je array. Suc6!

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
He Tukkie

Jou principe is me duidelijk, ik weet alleen nog niet wat er met het "orgineel" gebeurd als je een raid controller installeert.

Dus bestaande schijf is:

1x 9 Gb met Windows nt4 (bootschijf)

naar gewenste eind situatie:

RAID 1

2x 9 Gb met windows nt4 (bootschijf)

Kijk het geheel opnieuw installeren lijkt me duidelijk, ook ghost terug zetten (heb wel meerder partities) moet wel lukken, gaat me gewoon even over principe. :9

Zeker bij RAID 5 gaat dit niet lukken (orgineel behouden) omdat dan de schijf ook groter wordt (2/3 van de 3 schijven)

toch? :?

Verwijderd

Als het hardware raid is, dan zul je toch echt opnieuw moeten beginnen.....herinstallatie van Win NT.
software raid niet.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dat zeker ?

|:( |:( |:( |:(

Nou daar gaat mijn mooie plannetje dan :(

Misschien hebben jullie nog een goed idee om de gevaren van een harddisk crash voor te zijn op een bestaande Windows NT4 server..... (zie verder gegevens bovenste bericht)

(software matig mirroren kost volgens mij errug veel performance)