Toon posts:

[XML] xsd/xml koppeling valideren

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met xml schemas. Ik heb een xsd file geschreven en gekoppled aan xml file. maar de link tussen die twee werkt niet.
ik heb het ook met IE6 geprobeerd. Het lukt mij echt niet.:(

Weet iemand misschien hoe het moet?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat wil je precies? Internet Explorer valideert volgens mij uberhaupt niets, ook niet wanneer je DTD's gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
in mij xml file heb ik deze toegevoed zodat het weet welke xsd moet gebruikt worden.

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<Export
xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
xsi:noNamespaceSchemaLocation="export.xsd">

Is dat niet genoeg om een xml file valideren met een xsd?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Volgens mij valideert IE toch niet zelf?
Dat zul je ergens anders moeten regelen.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij valideert IE toch niet zelf?
Dat zul je ergens anders moeten regelen.
-----------------------------------------

Wat moet ik verder doen dan? ik weet helemaal niks over xml en xsd.

Weet iemand misschien een goede site?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 15 mei 2002 14:50 schreef cindyy het volgende:
Wat moet ik verder doen dan? ik weet helemaal niks over xml en xsd.

Weet iemand misschien een goede site?
Wat wil je doen?
Ben je een site aan het bouwen of wil je gewoon ff stoeien met XML en DTD's?

Who is John Galt?

Verwijderd

met mijn schrale kennis van XML en DTD's ben ik wel een aan de slag gegaan met een tutorial van webmonkey:

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/98/41/index1a.html?tw=authoring

Hieruit bleek volgens mij dat IE je DTD wel valideerd met je XML (IE 6).

Just my 2 cents.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen even spelen met xml en xml schemas. Wat ik wil doen is, een xml file valideren. In xsd file geef ik aan welke elmenten , attributen (met zijn values) ik verwacht in een xml file.
En met behulp van de xsd file wil ik checken of de xml file correct is. daarmee bedoel ik of de xml file goede elementen en attributes heeft wat ik in de xsd heb aangegeven.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Who is John Galt?

• tomato
  • Niet online
cindyy: Ik wil alleen even spelen met xml en xml schemas. Wat ik wil doen is, een xml file valideren. In xsd file geef ik aan welke elmenten , attributen (met zijn values) ik verwacht in een xml file.
Ah, ga dan naar de MS site en download de XML validator (kent ook Schema), of kies een andere validator :)

[edit]
Te laat, dan nog maar een directe URL erbij :)
XML Validator van Microsoft.

Als je trouwens gewoon aan het spelen bent vind je misschien RELAX NG ook wel heel leuk (en veel makkelijker). Daar is Jing een uitstekende validator voor :)
Over RELAX NG zelf is al meer gezegd in dit forum, dus dan zul je even moeten zoeken...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
tomato: of kies een andere validator :)
Deze bijvoorbeeld ;) :

http://xml.apache.org/xerces2-j/index.html

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)
Ik ga even proberen

• mbravenboer
tomato: Over RELAX NG zelf is al meer gezegd in dit forum, dus dan zul je even moeten zoeken...
Toevallig heb ik vandaag nog wat zitten blaten:

[topic=495219/1/25]

Ook is er op Javahova een topic over Relax NG versus XML Schema:

http://forum.javahova.net/topic.php?id=401
http://forum.javahova.net/topic.php?id=544

Als je hoofdpijn krijgt van XML Schema moet je dus gewoon relaxen! ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• tomato
  • Niet online
mbravenboer: Toevallig heb ik vandaag nog wat zitten blaten:
Toevallig ben ik vandaag ook bezig met RELAX NG validatie. Beetje off-topic, maar weet jij toevallig van het bestaan van een RELAG NG implementatie van XHTML 1.1?
Tot nu toe heb ik altijd deze implementatie van James Clark gebruikt. Maar daar wordt gesproken over XHTML 1.0, maar ook over XHTML Modularization (waarbij ik weer aan XHTML 1.1 zou denken...) :?

• mbravenboer
tomato: Maar daar wordt gesproken over XHTML 1.0, maar ook over XHTML Modularization (waarbij ik weer aan XHTML 1.1 zou denken...) :?
Volgens mij is de XHTML 1.1 standaard min of meer een opvolger van XHTML 1.0 op basis de XHTML modularization.

Deze XHTML modularization is namelijk geen "XHTML" standaard . Qua structuur verschillen ze voor zover ik weet niet echt en ben je dus XHTML 1.1 compatible als je XHTML 1.0 Strict compatible bent of dat nu van de modularisatie gebruik maakt (zoals hier) of niet.

Omdat Relax NG geen document-type gebruikt, is heel XHTML 1.1 dus wellicht irrelevant...

Een paar quotes waar ik dit uit afleid:
XHTML Modularization is a decomposition of XHTML 1.0

XHTML 1.1:

This document type is essentially a reformulation of XHTML 1.0 Strict using XHTML Modules

The purpose of this document type is to serve as the basis for future extended XHTML 'family' document types, and to provide a consistent, forward-looking document type cleanly separated from the deprecated, legacy functionality of HTML 4 that was brought forward into the XHTML 1.0 document types.
Ik kan me vergissen want de wegen van het W3C zijn soms erg ondoorgrondelijk en de details vermoeien me te veel ;) .

• tomato
  • Niet online
mbravenboer: Volgens mij is de XHTML 1.1 standaard min of meer een opvolger van XHTML 1.0 op basis de XHTML modularization.
Ja zoiets dacht ik ook. Bedankt iig ;)

Ik heb in mijn website de optie tot online validatie toegevoegd. Voeg achter een willekeurige url van de website '/validate' toe en Jing gaat met de pagina aan de slag (eventuele fouten worden uiteraard getoond). :Y)
Is alleen niet online te bewonderen, want daar kan ik geen Jing draaien :'(

• mbravenboer
tomato: Ik heb in mijn website de optie tot online validatie toegevoegd. Voeg achter een willekeurige url van de website '/validate' toe en Jing gaat met de pagina aan de slag
Yummie :) .
Is alleen niet online te bewonderen, want daar kan ik geen Jing draaien :'(
Hum ja, dat vroeg ik me dus al af ja :o . Hosting-tuig ;) .

Pagina: 1