1
2
3
4
| tar xvfz kmerlin.tar.gz ./configure make make install |
Zoiets zou die moeten werken
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
tar xvfz kmerlin.tar.gz (doe ik)Op woensdag 15 mei 2002 14:19 schreef The_Surfer het volgende:
code:
1 2 3 4 tar xvfz kmerlin.tar.gz ./configure make make install
Zoiets zou die moeten werken
geeft ie : gzip: stdin : not in gzip format
tar: Child returned status 1
tar: error exit delayed from previous errors
Het moet 'tar zxvf kmerlin.tar.gz' zijn. De 'f' in 'zxvf' moet aan het eind, want daarna moet de filenaam komen.Op woensdag 15 mei 2002 14:23 schreef DAVINCE het volgende:
[..]
tar xvfz kmerlin.tar.gz (doe ik)
geeft ie : gzip: stdin : not in gzip format
tar: Child returned status 1
tar: error exit delayed from previous errors
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
Ja dat doe ik ook altijd. Maar moet dat streepie er ook bij? (ik doe het iig wel)Op woensdag 15 mei 2002 14:27 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Het moet 'tar zxvf kmerlin.tar.gz' zijn. De 'f' in 'zxvf' moet aan het eind, want daarna moet de filenaam komen.
.
Download kmerlin-XXX.tar.gz
- tar zxvf kmerlin-XXX:tar.gz ok gelukt (was andere file)
- cd kmerlin-XXX (ok)
- ./configure (geeft ie een error: no acceptable cc found in $PATH)
- make (nog niet aan toegekomen.)
Je bedoelt: 'tar -zxvf file.tar.gz'? Dat doe ik ook wel eens, maar het is niet nodig.Op woensdag 15 mei 2002 14:33 schreef AkroBatik het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook altijd. Maar moet dat streepie er ook bij? (ik doe het iig wel)
Je hebt geen C compiler in je PATH staan. Dit betekent zeer waarschijnlijk dat je 'm nog moet installeren. Op je cd's staat vast wel een 'gcc' pakketje.Op woensdag 15 mei 2002 14:37 schreef DAVINCE het volgende:
- ./configure (geeft ie een error: no acceptable cc found in $PATH)
Pas als ./configure geen fouten meer geeft kun je 'make' doen.- make (nog niet aan toegekomen.)
('t kan natuurlijk wel, maar het levert meestal niet het gewenste resultaat.)
Kan alleen geen gcc paketje vinden.......Op woensdag 15 mei 2002 14:41 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Je hebt geen C compiler in je PATH staan. Dit betekent zeer waarschijnlijk dat je 'm nog moet installeren. Op je cd's staat vast wel een 'gcc' pakketje.
[..]
Pas als ./configure geen fouten meer geeft kun je 'make' doen.
('t kan natuurlijk wel, maar het levert meestal niet het gewenste resultaat.)
heb de iso files op mijn hd staan vanuit daar kan ik instaleren....... iemand een idee hoe ik in die files kan komen..?????
moet ik eerst mijn schijf mounten ofzo?
hdb5 staan de iso's.....
Ik doe mijn hele leven al tar xvfz blabla.tar.gz, de volgorde maakt AFAIK geen bal uitOp woensdag 15 mei 2002 14:27 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Het moet 'tar zxvf kmerlin.tar.gz' zijn. De 'f' in 'zxvf' moet aan het eind, want daarna moet de filenaam komen.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
lukt nog steeds niet.... geen ccOp woensdag 15 mei 2002 14:57 schreef DAVINCE het volgende:
[..]
Kan alleen geen gcc paketje vinden.......
heb de iso files op mijn hd staan vanuit daar kan ik instaleren....... iemand een idee hoe ik in die files kan komen..?????
moet ik eerst mijn schijf mounten ofzo?
hdb5 staan de iso's.....
En verder: de man heette Pim Fortuyn.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
en het is in memoiam niet in memorium.Op woensdag 15 mei 2002 15:21 schreef pinockio het volgende:
Welke linux-variant is het??? Dat is wel belangrijk. Bij RedHat moet je op de installatie-cd zoeken naar gcc-xxx.rpm geloof ik. Van iso's kun je niets installeren als ze op je harddisk staan, die moet je eerst branden. Zoek anders op www.rpmfind.net naar gcc.
En verder: de man heette Pim Fortuyn.
http://www.NUiPhone.nl/
mmmmm heb hem ook maar van hier ergens wist ik wel...... zal die van jou er ff inzettenOp woensdag 15 mei 2002 15:29 schreef Diaboluzzz het volgende:
[..]
en het is in memoiam niet in memorium.
Verwijderd
Je hoeft niet de hele tijd te kicken na een half uurtje hoorOp woensdag 15 mei 2002 15:33 schreef DAVINCE het volgende:
[..]
Welke distro heb je nou? Fik die ISO's anders gewoon, die komen later ook nog wel van pas. Kan je niet gewoon in Konquerer oid die file openen?
Ja heb inmiddels gcc geinstalledOp woensdag 15 mei 2002 15:37 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Je hoeft niet de hele tijd te kicken na een half uurtje hoor
Welke distro heb je nou? Fik die ISO's anders gewoon, die komen later ook nog wel van pas. Kan je niet gewoon in Konquerer oid die file openen?
./confugure gaat goed
kan nog geen make doen op de 1 of andere vage manier
geeft ie : *** no targets specified and no make file found. Stop
Je hebt gelijk! Nooit geweten, en altijd gedacht dat de 'f' aan het eind moest.Op woensdag 15 mei 2002 15:04 schreef The_Surfer het volgende:
Ik doe mijn hele leven al tar xvfz blabla.tar.gz, de volgorde maakt AFAIK geen bal uit
(toch vind ik 'zxvf' lekkerder tikken dan 'xvfz'
Verwijderd
Maar.... Als je het met mozilla hebt geinstalleerd kan je wel is die error krijgen dan moet je de z weglaten dus:
tar xfv kmerlin-1.0.tar.gz
gedownload met links of lynx of met een andere webbrowser:
tar xfvz kmerlin-1.0.tar.gz
cd kmerlin-1.0
bash-2.0.5$su
jouwpasswoord
./configure --prefix=/usr/kmerlin-1.0 && make && make install
open een terminal geven het commando kmerlin en het zou moeten werken.}:O
Gaim (ook een Messenger-kloon) werkte wel trouwens.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Kan het commando make niet doen........ das gewoon niet tof wat doe ik fout????????????Op woensdag 15 mei 2002 16:24 schreef pinockio het volgende:
Als je kmerlin voor Messenger wilt gebruiken trouwens... Bij mij werkte die niet (onder Debian Woody). Misschien bij jou wel (andere versie).
Gaim (ook een Messenger-kloon) werkte wel trouwens.
Geen idee wat je fout doet, staat er nadat je ./configure hebt gedaan wel een 'Makefile' bestand in je kmerlin dir?Op woensdag 15 mei 2002 16:34 schreef DAVINCE het volgende:
[..]
Kan het commando make niet doen........ das gewoon niet tof wat doe ik fout????????????
Ja een makefile.an en een makefile.inOp woensdag 15 mei 2002 16:37 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Geen idee wat je fout doet, staat er nadat je ./configure hebt gedaan wel een 'Makefile' bestand in je kmerlin dir?
snap de rnix meer van
is welliswaar van gaim dan ........ maar toch snapt nie
Maar geen 'Makefile' dus. Die wordt als het goed is door ./configure aangemaakt.Op woensdag 15 mei 2002 16:39 schreef DAVINCE het volgende:
Ja een makefile.an en een makefile.in
snap de rnix meer van
Misschien dat je automake en autoconf ook moet installeren.
ga ff kijken of ik dat kan installen.........Op woensdag 15 mei 2002 16:45 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Maar geen 'Makefile' dus. Die wordt als het goed is door ./configure aangemaakt.
Misschien dat je automake en autoconf ook moet installeren.
Geinstalled maar doet ut nog niet, weet je wat ik install gewoon bijna alles ffOp woensdag 15 mei 2002 16:47 schreef DAVINCE het volgende:
[..]
ga ff kijken of ik dat kan installen.........
Verwijderd
Dit moet je toch echt wel zelf op kunnen lossen de volgende keer.Op woensdag 15 mei 2002 18:03 schreef DAVINCE het volgende:
Eindelijk gelukt, bedankt mensen............!
Dit is wel erg basic en erg makkelijk zelf uit te zoeken.
Er wordt van eenieder in NOS verwacht dat hij zelf al het een en ander uitprobeert.
Lees a.u.b. [topic=319439] eens helemaal door.
Bedankt voor de aandacht
Dit topic is gesloten.
![]()