Toon posts:

Abit KG7 of Asus A7V333?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De borden hebben beiden goede reviews en overclockcapaciteiten. De Asus is zo'n 20 €uro duurder.

De Asus heeft ook sound voor 6 speakers, firewire, USB2,...

Is dit geluid echt van goede kwaliteit, want ik heb al slechte ervaringen gehad met onboard sound.

Is die VIA KT333 chipset een beetje stabiel en hoe is de vergelijking met de KT266 chip?

Welke van de 2 borden zouden jullie nemen en waarom (met oog op kwaliteit, snelheid, stabiliteit, mogelijkheden,...)

Alvast bedankt!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik weet niet zo goed welke je nou moet nemen, maar ik heb zelf de Abit KG7-Raid en die bevalt prima.
Die VIA chipset heb ik goede ervaringen mee, zeer stabiel.
Mijn mobootje draait altijd soepeltjes hoor.:7

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

de asus is nieuwer, maar de KG7 biedt veel betere overclockmogelijkheden, dus als je daarin geinteresseerd bent moet je dus zeker de abit pakken.. (heb zelf ook een KG7-raid)

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37

Zjemm

...

kep zelf ook een abit ...nooit probleempjes meet gehad (op een herry makende chipset cooler na)

maar die asus lijkt mij ook wel een goed bord ...ben er zelf ook zeer geinteresseert in..

opensecure.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 14:18 schreef rival24 het volgende:
de asus is nieuwer, maar de KG7 biedt veel betere overclockmogelijkheden, dus als je daarin geinteresseerd bent moet je dus zeker de abit pakken.. (heb zelf ook een KG7-raid)
Overclock capaciteiten hebben inderdaad een hoge prioriteit, naast kwaliteit en stabiliteit.

Verwijderd

Onboard sound is van een cmedia chip, snoept dus geen proc-cycles, maar is gewoon een pci oplossing aan boord.
Kwaliteit leek me prima, onder linux heb ik achter de voorkanalen gespiegeld (is niet anders op het moment, heb plenty gezocht maar zo is het nu eenmaal), dus toen maar een sblive erbij gezet.

Met allereerste bios veel stabiliteitsprobs, (1003), draai nu al lang 1005, prima stabiel.

Oh ja, voor met linux: neem de kt266a versie als je een standaard distro wilt gebruiken, en geen eigen kernel wilt compilen (in elk geval mandrake8.2 'kent' de southbridge niet van de kt333 chipset, moet je patchen etc Hell)

Verder: de kt333 chipset kan ata133 met hd's groter dan 137MB aan, wat weleens een beter upgrade pad kan bieden.

Oh ja, als je voor de asus gaat, en je wilt het bios flashen: zorg ervoor dat je het juiste progje gebruikt (asus had eerst een buggy versie op de website staan, heb ik 'm nog mooi meer verkloot toen ik 'm 1 week had...)
En doe het ook niet onder windows, ook al bieden de bijgeleverde tooltjes je die mogelijkheid...

Verwijderd

Topicstarter
Is het verschil qua prestaties/snelheid tussen de 2 chipsets (en het bijhorende geheugen) de extra kost waard, of is dit verschil minimaal?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
[search=kg7] en [search=a7v333] Genoeg over te vinden, je kunt zélf wel de vergelijking maken als je er info en ervaringen over gelezen hebt me dunkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.