Toon posts:

computers vinden elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gisteren een netwerkje. Internet komt binnen via een getweaked ADSL modem, nu dus router. Dan komt er een 4 poorts hub, met aparte uplink aansluiting. Daarachter een desktop én een laptop. De desktop draait op XP. De laptop op Win 2000.
Beide computers hebben als gateway 10.0.0.138 (adres modem) en als subnetmask 255.255.255.0. IP adres is 10.0.0.150 en 10.0.0.151 Beide computers kunnen (tegelijk)internetten. De laptop ziet wel de desktop maar kan hem niet benaderen. De desktop ziet de laptop niet. Wat kan ik hieraan doen?

Nb. op beide is tcp/icp, client voor microsoft en bestands- en printerdelen voor microsoft geinstalleerd. Op de desktop staan nog wat extra protocollen.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zelfde werkgroep/subnetmask?

het komt ook nog wel eens voor dat dat het geval is, en dat het dan nog niet (goed) werkt. Installeer dan eens het Netbeui protocol.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 14:00 schreef MadMurdock het volgende:
zelfde werkgroep/subnetmask?

het komt ook nog wel eens voor dat dat het geval is, en dat het dan nog niet (goed) werkt. Installeer dan eens het Netbeui protocol.
inderdaad, zelfde werkgroep en subnetmask. Heb op de laptop Netbui nu geinstalleerd. (op de desktop met XP kan ik die niet vinden). Dit lost het probleem op. Ze vinden elkaar, en ik kan bestanden over en weer benaderen. Mijn dank!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Flikker eens al je protocollen en andere netwerkinstellingen eruit. Zet een eventuele firewall uit en installeer al die ellende opnieuw.

Heel af en toe help het ook nog wel eens bij je ipx-protocol je frametype op 802.3 te zetten.
Anders de tcp-ip optie aanvinken dat dat het default-protocol moet zijn.

Verder altijd lief zijn voor je computer dan zal zij ook lief voor jou zijn! ;)

Bij mij werkt dit meestal.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 16:18 schreef vleppyniles het volgende:

Verder altijd lief zijn voor je computer dan zal zij ook lief voor jou zijn! ;)

Bij mij werkt dit meestal.

Succes.
Ben altijd lief voor mijn computer(s). (Nou, altijd ....) :)
Het netwerk werkt echter al. Met dank aan het installeren van het Netbui protocol op de Y2K Laptop.

Verwijderd

Check je protocollen idd en loop de netwerk instellingen nog eens na (ook werkgroep etc)

off topic
Als je je ADSL modem/router op de uplink gooit ga je toch naar buiten met meerdere IP adressen? (dacht ik?!)
Krijg je dan geen gezeur met je provider...
/off topic

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 08:28 schreef vanhollandbas het volgende:
off topic
Als je je ADSL modem/router op de uplink gooit ga je toch naar buiten met meerdere IP adressen? (dacht ik?!)
Krijg je dan geen gezeur met je provider...
/off topic
Voor zover ik weet logt je modem in bij je provider. Het modem heeft zijn eigen adres. Volgens mij dus geen probleem. Overigens hebben diverse ADSL-providers geen moeite met het delen van een internetverbinding.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 08:35 schreef kleine_beer het volgende:

[..]

Voor zover ik weet logt je modem in bij je provider. Het modem heeft zijn eigen adres. Volgens mij dus geen probleem. Overigens hebben diverse ADSL-providers geen moeite met het delen van een internetverbinding.
Hmmm het was bij mijn oude kabel modem wel zo :( Com21 (1000) modem... enge dingen, maar goed. Op de uplink... maar er gingen meerdere IP's naar buiten. En UPC wil dat niet. Niet dat je je daar wat van aan trekt. maar ja.
vandaar mijn reactie (boven)
Pagina: 1