Toon posts:

upgrade PII 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een PII 400 64 mb tnt wil gaan upgraden wat kan ik dan het best doen?
-Meer geheugen
-Andere videokaart
-ander moederbord met andere processor

Er zit nu een BX moederbord van chaintech in.
Klopt het dat ik met deze niet hoger kan dan PII 450?

Verwijderd

Een videokaart zal toch de meeste winst geven, daarna een cpu, daarna geheugen

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ligt eraan wat je wil doen, voor spellen zou ik nieuwe videokaart pakken, anders nieuw mobo/processor...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hoofdzakelijk om spellen

Verwijderd

GeForce2 MX d'r in

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Maar voor RTS heb je weer CPU nodig...

Verwijderd

<b>Vosje 1234<b>: Welke videokaart heb je nu?

64mb 133mhz erbij is misschien ook een leuke upgrade. Bij mij zorgde 64mb -> 128mb ervoor dat de spellen soepeler gingen lopen.

Verwijderd

Ging ff iets mis. Kan m'n bericht niet editten :( Code #10 ofzo.

Sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Mij huidige video kaart is een tnt1 16mb
Maar ik kan toch niet overschakelen op 133Mhz
geheugen als ik nu op 100 Mhz zit? Dus dat is volgens mij geen optie.
Oh ja nog een vraag: Kan ik nu via het bios overclocken of is een PII daar niet geschikt voor?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Het gaat je hoofdzakelijk om spelletjes..

Dan is voor jou een betere videokaart de eerste optie die je prestatie een heel stuk gaat opkrikken.

Ik zelf ben van p2/350 met 8Mbvideo en 64Mb geupgrade naar P3/550 met V6600 Geforce Deluxe en 192Mb..

Spelen zoals Q3 en Unreal T gaven de beste performance toename door alleen de videokaart te upgraden. Delta Force 2 daarentegen had geen prestatie toename door videokaart of geheugen maar wel bij de upgrade van de proc van p2/350 naar p3/550 !! Het schijnt dat DF2 werkt met een Vox? engine die pas beter presteert bij een snellere processor..

De geheugen upgrade heeft mij het minst merkbare snelheidstoename gebracht, de videokaart de meeste (als we het hebben over spelletjes..

Als ik kijk naar jouw systeem denk ik dat jij heel tevreden zal zijn met een goeie Geforcekaart !!

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Eerst een nieuwe videokaart en dan geheugen. In quake scheelt het echt veel als je meer dan 64 mb hebt. Met de mobo en proc kun je nog een tijd vooruit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan misschien een simmetje van 64 overnemen samen met een elsa gladiac geforce2gts dat zou dan dus wel een goeie oplossing zijn toch?
Wat moet ik daar max voor geven?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar ik kan toch niet overschakelen op 133Mhz
geheugen als ik nu op 100 Mhz zit? [/quote]Dat is al eerder gevraagd, dat kan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kan ik nu via het bios overclocken of is een PII daar niet geschikt voor?[/quote]Ja, heb zelf een p2 350@467Mhz, busspeed op 133Mhz. Aangezien jij 100mhz geheugen hebt zal dat tot 112 of 117 Mhz ondersteunen (als je mobo die busspeeds ondersteunt).

In jouw geval zou ik 64mb 133Mhz kopen en een Hercules MX-II.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik kan misschien een simmetje van 64 overnemen samen met een elsa gladiac geforce2gts dat zou dan dus wel een goeie oplossing zijn toch?
Wat moet ik daar max voor geven?[/quote]wat je er voor moet geven weet ik niet, maar deze combo is (denk ik) de beste oplossing.

Verwijderd

Spellen die met VOXELS werken zoals de mooiere outdoor games en strategy games (Tiberian Sun gebruikt ze en meeste 3D strategy) hebben VEEEEEL proc. kracht nodig.. meeste Direct3D acceleratiefuncties zijn met voxels onmogelijk.. voxels zijn pixels maar ipv plat met 1stuk texture en eigenschap zijn het soort 3D bolletjes (of heel veel hoekjes >:))
Pagina: 1