1 netwerk met 2 internetaansluitigen

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun|IA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gaste,

Op een school waar ik systeembeheerder ben is een ultratrage kennisnet/internet aansluiting met een downstream van 128Kb en een upstream van 64Kb. Nu wil ik er een ADSL aansluiting (met getweakte alcatel router) bijnemen. Ik zou natuurlijk de kennisnetaansluiting weg kunnen doen, maar dan werkt de pop mail via kennisnet niet meer. Kun je bijvoorbeeld alleen voor pop mail de proxyserver van kennisnet invullen?

Op alle clients zijn de DNS servers, de gateway en de proxyserver met poortnummer van kennisnet ingevuld om internet werkend te krijgen

Verwijderd

is dit niet ongeveer hetzelfde als:
[topic=490120/1/25]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 15 mei 2002 13:32 schreef jeanpaultje het volgende:
is dit niet ongeveer hetzelfde als:
[topic=490120/1/25]
Nee das niet hetzelfde.

Hij wil gewoon zijn verkeer scheiden.
[forum=24] -> [forum=19]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Op woensdag 15 mei 2002 13:29 schreef TommyGun het volgende:
Gaste,

Op een school waar ik systeembeheerder ben is een ultratrage kennisnet/internet aansluiting met een downstream van 128Kb en een upstream van 64Kb. Nu wil ik er een ADSL aansluiting (met getweakte alcatel router) bijnemen. Ik zou natuurlijk de kennisnetaansluiting weg kunnen doen, maar dan werkt de pop mail via kennisnet niet meer. Kun je bijvoorbeeld alleen voor pop mail de proxyserver van kennisnet invullen?

Op alle clients zijn de DNS servers, de gateway en de proxyserver met poortnummer van kennisnet ingevuld om internet werkend te krijgen
je kunt je popmail toch altijd ophalen, maakt niet uit via welke provider. alleen bij de uitgaande mail moet je dan de smtp server van die provider invullen. Dat moet kunnen. :)

Verwijderd

Kennisnet is vreemd :)

bij ons op school hebben ze een 100mbit Kennisnetlijntje :)