Ik heb eindelijk gentoo met KDE aan de praat gekregen op m'n werkstation (laaaaaang moeten compileren zeg... zo ongeveer 18 uur of zo, maar dan heb je ook wat
)
Nou wil ik natuurlijk nog wat netwerkdrives mounten.
met
mount -t smbfs //WINDOWSBAK/c /mnt/laptopkmf/c -o username=athlonkmf,password=XXX
kon ik m'n andere windows-workstation mounten. Geen probleem.
Maar als ik m'n linuxserver wil benaderen met:
mount -t smbfs //LINUXBAK/samba/images /mnt/images/ -o username=athlonkmf,password=XXXX
krijg ik deze foutmelding:
8949: tree connect failed: ERRDOS - ERRnosuchshare (You specified an invalid share name)
SMB connection failed
Ik heb al geprobeerd om ipv de hostname gewoon de ip-adres op te geven. Werkt ook niet. Een andere share proberen, krijg ook weer het zelfde.
Moet je een linuxbak dan op een andere manier mounten als een windowsbak?
Op de linuxserver draait ook samba, dus dat zal geen probleem moeten opleveren.
Hier is een stukkie van de smb.conf op die linuxserver:
Iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien? Thanks!
Kan het aan die "encrypt password" liggen? Hoe moet ikd an een encrypted password van een linuxbak naar linuxserver gooien?
Edit> met smbclient -L LINUXBAK kreeg ik
session setup failed: NT_STATUS_LOGON_FAILURE
Dus ligt dit echt aan het password-encryptie ding? hoe kan ik deze dan mounten zonder dat ik password-encryptie op linuxserver moet uitzetten? Ik ga liever niet in de registry van de windowsbakken duiken.
Nou wil ik natuurlijk nog wat netwerkdrives mounten.
met
mount -t smbfs //WINDOWSBAK/c /mnt/laptopkmf/c -o username=athlonkmf,password=XXX
kon ik m'n andere windows-workstation mounten. Geen probleem.
Maar als ik m'n linuxserver wil benaderen met:
mount -t smbfs //LINUXBAK/samba/images /mnt/images/ -o username=athlonkmf,password=XXXX
krijg ik deze foutmelding:
8949: tree connect failed: ERRDOS - ERRnosuchshare (You specified an invalid share name)
SMB connection failed
Ik heb al geprobeerd om ipv de hostname gewoon de ip-adres op te geven. Werkt ook niet. Een andere share proberen, krijg ook weer het zelfde.
Moet je een linuxbak dan op een andere manier mounten als een windowsbak?
Op de linuxserver draait ook samba, dus dat zal geen probleem moeten opleveren.
Hier is een stukkie van de smb.conf op die linuxserver:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [global] netbios name = LINUXKMF serverstring = Samba %v on (%L) workgroup = WORKGROUP encrypt passwords = yes socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY guest ok = no [anime] comment = Anime and others path = /samba/anime writable = yes |
Iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien? Thanks!
Kan het aan die "encrypt password" liggen? Hoe moet ikd an een encrypted password van een linuxbak naar linuxserver gooien?
Edit> met smbclient -L LINUXBAK kreeg ik
session setup failed: NT_STATUS_LOGON_FAILURE
Dus ligt dit echt aan het password-encryptie ding? hoe kan ik deze dan mounten zonder dat ik password-encryptie op linuxserver moet uitzetten? Ik ga liever niet in de registry van de windowsbakken duiken.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp