Ik heb een html probleempje en ik kom er niet uit. Zoeken leverde me wel wat topics op over scrollbars, maar niet specifiek met een oplossing voor mijn probleem.
Wat gaat er mis?
Ik heb een website met 2 frames boven elkaar; een navigatieframe en een contentframe (zoals miljoenen andere dus
) Hierin staan tables gecentreerd op de pagina.
Wanneer je mijn pagina met opera of IE bekijkt, gaat dat hardstikke goed:

Echter in mozilla krijg ik dit:

Ik ben er door wat spelen achter gekomen dat mozilla de info in het scrolling item in de frame tag negeert.
Dit is mijn code:
Zoals je ziet staat scrolling op "auto" (hoofd/kleine letters maken niks uit)
Ik meende dat de betekenis van dat item als volgt was:
weglaten: browser beslist
no: nooit scrollbars
yes: altijd scrollbars
auto: ruimte reserveren voor scrollbars, laten zien indien nodig.
Opera en IE volgen dat keurig. Echter mozilla laat de onderste table naar links schuiven wanneer er een scrollbar komt.
Heeft iemand een idee hoe ik dat probleem kan omzeilen, of zit er een tikfout in mijn code (ook al heb ik het ondertussen wel 10x gechecked)
Of moeten mozilla gebruikers er maar aan wennen?
Wanneer je zelf wilt kijken, klik op mijn huisje
Wat gaat er mis?
Ik heb een website met 2 frames boven elkaar; een navigatieframe en een contentframe (zoals miljoenen andere dus
Wanneer je mijn pagina met opera of IE bekijkt, gaat dat hardstikke goed:

Echter in mozilla krijg ik dit:

Ik ben er door wat spelen achter gekomen dat mozilla de info in het scrolling item in de frame tag negeert.
Dit is mijn code:
code:
1
2
3
4
| <frameset rows="120,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="0" border="0">
<frame src="nav.html" name="nav" id="nav" scrolling="Auto" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
<frame src="home.html" name="content" id="content" scrolling="Auto" marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset> |
Zoals je ziet staat scrolling op "auto" (hoofd/kleine letters maken niks uit)
Ik meende dat de betekenis van dat item als volgt was:
weglaten: browser beslist
no: nooit scrollbars
yes: altijd scrollbars
auto: ruimte reserveren voor scrollbars, laten zien indien nodig.
Opera en IE volgen dat keurig. Echter mozilla laat de onderste table naar links schuiven wanneer er een scrollbar komt.
Heeft iemand een idee hoe ik dat probleem kan omzeilen, of zit er een tikfout in mijn code (ook al heb ik het ondertussen wel 10x gechecked)
Of moeten mozilla gebruikers er maar aan wennen?
Wanneer je zelf wilt kijken, klik op mijn huisje