Toon posts:

(standalone) vraagie dvd/divx/mp3 box

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou ben ik al ge ruime tijd aan het kijken met jullie zoekfuncties maar ik kan er echt niksover vinden van wat ik wil.
Ik wil namelijk zoiets maken die soyobarebone mp3/divx player

Maar dan ook nog dvd erbij.

Deze wil ik aangaan sturen via een lcd (waarschijnlijk grafisch).

Nou heb ik voor winamp al diverse oplossingen gevonden, om deze player aan te sturen, maar voor de divx en dvd kan ik echt helemaal niks vinden.

Wiehelpt mij opweg, of wie helpt mijn idee opzeep omdat het gewoon niet kan. en ik dus zo'n ding in de winkel moet gaan kopen??

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Gebruik de Search even

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search al 2 dagwen in gebruik en ben net klaar met alle artikelen betreft, knoppen, lcd, winamp, divx
maar geen dvd of een combinatie van alle 3

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
ik weet niet hoe goed je programmeer kunsten zijn, maar ik ben bezig met een stand alone mp3 player.
Maar ik kan vanuit mijn prog natuurlijk ook een divx/dvd player starten. Hangt wel een beetje van af hoe goed die player door een extern prog bestuurd kan worden (zoals dat met winamp wel kan)

[edit]
bedenk me net dat sommige mensen een ir remote gebruiken ism een dvd player... dan is er dus iets van controle mogelijk... mmm... misschien maar eens meer info zoeken

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 10:14
Ik vind het ook een interessant onderwerp. Je kunt met b.v. smartie wel de tracks van Winamp aflezen, maar zou je ook b.v. een titel en resolutie van een divx bestand kunnen weergeven?

• Martkrui
Het is altijd afhankelijk van het "andere" programma.

Winamp heeft er speciaal de mogelijkheden voor om tracktitel e.d. uit te lezen.
In principe kan het dus bij ieder programma dat op een of andere manier zijn info beschikbaar stelt.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:57 schreef Dr.DNA het volgende:
bedenk me net dat sommige mensen een ir remote gebruiken ism een dvd player... dan is er dus iets van controle mogelijk... mmm... misschien maar eens meer info zoeken
Er is zo'n commerciëel product op de markt (IRman? Ben niet zeker. Dacht dat het ooit op de frontpage van Tnet heeft gestaan.)

Anyway, daar zat een plugin bij voor de besturing van WinDVD, dus het kan wel.

Succes ermee!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kost wat (65 euro), maar ik ben er erg blij mee:
marmitek mouse remote; www.marmitek.nl

kun je alle progs (winamp, WinDVD, DVD station, Windows Media Player) mee besturen en vooral alles instellen.

voor mijn ervaringen (ook Soyo Barebone):
[topic=425091]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

draadloze muis
+
draadloos toetsenbord `???

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:57 schreef Dr.DNA het volgende:
ik weet niet hoe goed je programmeer kunsten zijn, maar ik ben bezig met een stand alone mp3 player.
Maar ik kan vanuit mijn prog natuurlijk ook een divx/dvd player starten. Hangt wel een beetje van af hoe goed die player door een extern prog bestuurd kan worden (zoals dat met winamp wel kan)

[edit]
Dit klinkt wel interessant, een standalone met een universeel media progje lijkt dit wel :D
hoe is de status van het progje?

• Martkrui
Op woensdag 15 mei 2002 16:49 schreef Hermanator het volgende:

[..]

Dit klinkt wel interessant, een standalone met een universeel media progje lijkt dit wel :D
hoe is de status van het progje?
Momenteel is het een stand alone MP3 player. Basisfunctionaliteit werkt, maar moet nog wat aan gedaan worden.
DVD/DIVX funct. zit er NIET in, MAAR... als iemand mij meer info kan geven over players en hoe daar gegevens uit te halen (api, zoals beschikbaar voor winamp) dan wil ik er wel naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
nou ben ik met programeren echt een noob. op flash en director na want dat leren we nog op het Grafisch lyceum.

Dus als het op programeren aankomt hebben we hier wat hulp nodig. Maar met die IRman van marmitec moet het dus kunnen kan je ook met die software de lcd aansturen???

Of mocht je de afstandsbediening een keer kwijtraken of je batterijen op dat jet het dan met een custom made keypad aan kan sturen? die op de voorkant van je case zitten.

En is het tevens mogelijk om je eigen playlisten zo op te slaan want daar hoor of vind ik ook haast niks over wel dat je ze op kan slaan en uitkan lezen, maar niet dat je ze kan programeren met een of andere mem toets??

Verwijderd

Topicstarter
Tevens ff een vraagje over het geluid wil natuurlijk wel kunnen genieten van 5.1 kanaals of dts

Zit daarom te twijfelen tussen de extigy of de audigy van creative

Verwijderd

zon ir/radio mouse/keyboard combi modden is denk de beste oplossing je hoeft niet zon duur merk te nemen er zijn ook goedkopere oplossingen ask you local computersales person.

Verwijderd

Ik heb plannen voor aankomende vakantie om een proggie te maken speciaal voor standalones. Eigenlijk voor precies wat jij zoekt.
Ik wil dus grafisch lcd's aansturen, en dat dan met waarschijnlijk 5 knopjes.
code:
1
2
3
  -
| * |
  -

Helaas moet ik dan eerst nog een grafisch lcd kopen (wat kost zo'n ding nou, alles bij elkaar), en nog wat meer ervaring met Delphi hebben!

• Martkrui
Op woensdag 15 mei 2002 21:20 schreef NextGeneration het volgende:
Ik heb plannen voor aankomende vakantie om een proggie te maken speciaal voor standalones. Eigenlijk voor precies wat jij zoekt.
Ik wil dus grafisch lcd's aansturen, en dat dan met waarschijnlijk 5 knopjes.
Met 5 knopjes wordt de UI een beetje lastig denk ik... voor mijn stand alone mp3 prog reken ik op 8 key's.
Software is C++ (OO) en ik ga de source vrijgeven als 't een beetje af is. Misschien een leuk beginpunt.
Maar als iemand mij info kan geven over hoe andere players aan te sturen wil ik er wel even mee stoeien......
Ik kan maar weinig (geen) info vinden....

Verwijderd

als je alleen maar mp3's gaat afspelen kan je beter een dos progje gebruiken is sneller bij het opstarten.
ik ben zelf aan het stoeien met mpxplay daar kan je een lcd en ir op aansluiten.

• Martkrui
Op woensdag 15 mei 2002 22:08 schreef pjr het volgende:
als je alleen maar mp3's gaat afspelen kan je beter een dos progje gebruiken is sneller bij het opstarten.
ik ben zelf aan het stoeien met mpxplay daar kan je een lcd en ir op aansluiten.
Mijn prog is eigenlijk dos... alleen windows omdat ik winamp gebruik.... maar ik kan zo het objecte verwisselen zodat ik er een andere player onder kan hangen.. ook een linux port is redelijk gemakkelijk mogelijk....

winamp was gemakkelijk aan te sturen, daarom daarme begonnen...

Verwijderd

Topicstarter
voor men lcd's en materialen heb ik echt een uitstekende dealer
T
evens zou hij kijken voor de kast van coolermaster die 600 als ik me niet vergis.

[oftopic]
misschien voor spyro de juiste persoon is maar een idee
[/oftopic]

Voor der est denk ik an een audigy ex met afstandsbediening enzo
nounog een goede agp kaart op mobo met een goede tv out enzo

tips zijn altijd welkom

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 22:00 schreef Dr.DNA het volgende:
Met 5 knopjes wordt de UI een beetje lastig denk ik... voor mijn stand alone mp3 prog reken ik op 8 key's.
Uhm, leg eens uit, alles is welkom (ben alles een beetje aan het tekenen enzo :), wat diagrammen).
Software is C++ (OO) en ik ga de source vrijgeven als 't een beetje af is. Misschien een leuk beginpunt.
Maar als iemand mij info kan geven over hoe andere players aan te sturen wil ik er wel even mee stoeien......
Ik kan maar weinig (geen) info vinden....
Jah, ik zal er vast wat aan hebben (ook al wordt de mijn zowiezo Delphi).

Verwijderd

Topicstarter
zat eigenlijk te denken aan een soort UI van 4 knoppen om in de dvd je cursor te bewegen en dan een knop voor pla,stop,pause,rvrs,fwrd,menu,een ok knop en nog een knop waarmee je kan kiezen mp3/divx/dvd (volgens mij heet zo iets een shift button) en op de afstandsbedieingen natuurlijk allemaal gewoon tegelijk.
want als ik me niet vergis kan Spyro dit ook.

• Martkrui
Op woensdag 15 mei 2002 22:34 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Uhm, leg eens uit, alles is welkom (ben alles een beetje aan het tekenen enzo :), wat diagrammen).
hmm..hier probeerde ik uit te leggen waarom je er meer nodig hebt, maar dat is alleen zo als je bv altijd prev,next,stop wilt kunnen doen..

Verwijderd

Topicstarter
een afstandsbediening raakt ook wel eens op maar ik snap hem al.

Alleen dat programeren wordt een probleem
daar snappen we geen drol van

Verwijderd

Ik dacht eigenlijk die 5 knoppen als minimum, en eventueel extra knoppen (dus voor play, oid).

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 22:48 schreef whocarezwarez het volgende:
een afstandsbediening raakt ook wel eens op maar ik snap hem al.

Alleen dat programeren wordt een probleem
daar snappen we geen drol van
uhm, we?

Verwijderd

Topicstarter
men vader en ik
is anemlik men sponsor

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 22:53 schreef whocarezwarez het volgende:
men vader en ik
Aha :+
is anemlik men sponsor
uhm, jah, tuurlijk snappeikkeniet:P

Verwijderd

Topicstarter
he zo stom ergo track keyboard en dan type nog wel eens wat fout blindelings

• Martkrui
Volgens mij zijn er dus 2 oplossingen mogelijk.

1 Met zo'n draadloze muis en bijbehorende software zonder lcd.

2 Apparte prog met lcd.

Maar als je toch een scherm gaat gebruiken voor dvd/divx, waarom zou je dan nog gaan prutsen met een klein extra lcd'tje... ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
Op donderdag 16 mei 2002 09:49 schreef Dr.DNA het volgende:
Maar als je toch een scherm gaat gebruiken voor dvd/divx, waarom zou je dan nog gaan prutsen met een klein extra lcd'tje... ?
Omdat het sucked om je tv aan te moeten zetten als je een mp3'tje wil luisteren (denk ik)

Strava

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 10:17 schreef Prulleman het volgende:

[..]

Omdat het sucked om je tv aan te moeten zetten als je een mp3'tje wil luisteren (denk ik)
Agree, maar niet alleen dat, je heb dan ook geen muis en/of toetsenbord meer nodig.
Je kan dat alles af met die knopjes en ev ook met een afstandbediening.

• Martkrui
okay okay.... :P

Als iemand info kan vinden over hoe ik een dvd/divX player kan aansturen , wil ik daar wel wat voor proggen. Ik kan het waarschijnlijk zo integreren in mijn bestaande prog.

Verwijderd

Ik wil dus binnen afzienbare tijd beginnen met een proggie speciaal voor standalones met een gfx.
Dus: winamp, divx/dvd proggies aansturen, afstandsbedienings-ondersteuning, enz.

Maar ik begin er bijna zeker niet binnen een maand aan (damn /me heeft nog niet eens een gfx).

• Martkrui
Misschien is het handiger deze discussie voort te zetten in het draadje : [topic=476314/1/25] . Daar post ik normaal over mijn software, en zijn misschien wat mensen met info over ander players dan winamp.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is allemaal bertreft die lcd's ik heb het ook nog over het aansturen van de knoppen en welke mogelijkheden mogelijk zijn? Want ben nog steeds niemand tegen gekomen die zijn eigen playlist kon samenstellen met hulp van een custom made aansturings pakketje???

Vandaar deze topic en misschien hebben mensen wel iddeen of kunnen ze hier ideen opdoen betreft zo'n project.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net een plugin gevonden waarmee je divx kan afspelen in winamp *D alleen nog kijken of dvd ook mogelijk is binnen winamp en wie het in elkaar gat flansen???

http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=102741

• Martkrui
Op donderdag 16 mei 2002 14:46 schreef whocarezwarez het volgende:
Want ben nog steeds niemand tegen gekomen die zijn eigen playlist kon samenstellen met hulp van een custom made aansturings pakketje???
Euhm... dat doet mijn software... winamp is echt puur player. Ik houd zelf een playlist bij. En in die link die ik gaf gaat het over aansturings progs, en daar hoort dit ook bij.
Ik zal anders eens wat screenshots maken van m'n prog. wilde ik toch al doen... (zal wel weekeinde worden)

Verwijderd

Die knoppen moeten via trouwens via je COM poort (of zijn er meer mogelijk heden),

Verwijderd

Topicstarter
die knoppen gaan via een com poort of via een gemodde keyboard controller, althans volgens een vriend vn mij moet dan kunnen hij heeft dat namelijk zlef ook gedaan,

Maar dan nog wat voor toetsen zat eigenlijk te denken aan tip toetsen ofzo

Verwijderd

Die eventuele tiptoetsen maken voor de werking van de software natuurlijk niet uit!

• Martkrui
Op donderdag 16 mei 2002 19:33 schreef NextGeneration het volgende:
Die knoppen moeten via trouwens via je COM poort (of zijn er meer mogelijk heden),
Ik ga gebruik maken van de lpt omdat daar de lcd ook op zit. Er zijn 4 ingangen beschikbaar. met een enkel chippie kan je daar zo 8 knoppen op aansluiten. (74sl147 geloof ik)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 21:32 schreef Dr.DNA het volgende:
Ik ga gebruik maken van de lpt omdat daar de lcd ook op zit. Er zijn 4 ingangen beschikbaar. met een enkel chippie kan je daar zo 8 knoppen op aansluiten. (74sl147 geloof ik)
Ow, ik dacht dat de hele LPT in gebruik was door de lcd.
Maar dat is natuurlijk niet zo makkelijk uittelezen, want je kan niet zenden en lezen tegelijk (of zeg ik nu hele gekke dingen).

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
Gaar Dr. DNA nou iets proggen voor de knoppen?

Ik denk dat dat niet zo belangrijk is per programma, het lijk me veel belangrijker om toetsencombinaties aan de knoppen te hangen. Bijna elk programma werkt mer shortkeys dus dan kan men zelf wel invullen welke commando's er voor zijn knoppen nodig zijn

Dus ik denk dat het genoeg is om een layout van het schema voor de knoppen te laten zien en een stukkie software waarmee je elke knop een toets/toetsencombinatie kunt meegeven

Verwijderd

Zoals ik al zei ( ;) ) wil ik binnenkort met een proggie beginnen speciaal voor standalones.
Als eerste gewoon ondersteuning voor knopjes (dus met een vaste combinatie).
Eigenlijk zie ik het nut van zelf programmeerbare knoppen niet echt in!

edit: typo's

• Martkrui
Op donderdag 16 mei 2002 15:03 schreef whocarezwarez het volgende:
ik heb nu net een plugin gevonden waarmee je divx kan afspelen in winamp *D alleen nog kijken of dvd ook mogelijk is binnen winamp en wie het in elkaar gat flansen???

http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=102741
Met deze component en een kleine aanpassing kan ik nu DivX afspelen. 'k kan 'm opzoeken en starten. en ik kan player info laten zien. (total time - current pos )

En ik ga gebruik maken van LPT knoppen omdat ik nu problemen heb met de focus. Als winamp de focus heeft krijg mijn prog de toetsen niet meer. Met lpt heb ik daar geen last van.

Verwijderd

Raar probleem dat met de focus, maar weet je niet of je dan problemen krijg (data versturen en ontvangen).

Trouwens over Winamp, jij gebruikt eigenlijk Winamp als centraal programma, alles verloop via Winamp?

• Martkrui
Op zaterdag 18 mei 2002 17:16 schreef NextGeneration het volgende:
Raar probleem dat met de focus...
Nee hoor.... ik gebruik nu nog gewoon keyboard input omdat ik nog te lui was om de knopjes te solderen. En een prog onder windhoos krijgt alleen keyboard input als hij de focus heeft.
Als ik lpt keys ga gebruiken heb ik daar geen last meer van.
Trouwens over Winamp, jij gebruikt eigenlijk Winamp als centraal programma, alles verloop via Winamp?
Euhm... eigenlijk niet... mijn programma is het centrale programma.. houd playlist bij e.d. doet de UI op de lcd.. winamp wordt alleen gebruikt als file-player.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 17:40 schreef Dr.DNA het volgende:
Nee hoor.... ik gebruik nu nog gewoon keyboard input omdat ik nog te lui was om de knopjes te solderen. En een prog onder windhoos krijgt alleen keyboard input als hij de focus heeft.
Als ik lpt keys ga gebruiken heb ik daar geen last meer van.
Ow, ik dacht dat je die keys al had |:(
Euhm... eigenlijk niet... mijn programma is het centrale programma.. houd playlist bij e.d. doet de UI op de lcd.. winamp wordt alleen gebruikt als file-player.
Dat bedoelde ik ook! (zei het alleen een beetje behoorlijk wat veel verkeerd)

Verwijderd

Topicstarter
zag pas iemand die had gewoon zijn keyboard gemod en kon daardoor eigenlijk gewoon alle knoppen gebruiken die hij wou..??

Verwijderd

Jah, dat kan wel.
Maar dat ziet er meestal niet uit, en dan zit je nog met zo'n onding in je kamer!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
je kunt toch ook een divx/dvd etc. plugin voor winamp downloaden? een divxplugin had ik er een tijdje geleden op staan, werkte perfect (beter als mediaplayer en powerdvd).

deze is voor dvd, divx etc. wel divx codec instaleren

• Martkrui
Op zondag 19 mei 2002 18:01 schreef duncanvdlinden het volgende:
je kunt toch ook een divx/dvd etc. plugin voor winamp downloaden? een divxplugin had ik er een tijdje geleden op staan, werkte perfect (beter als mediaplayer en powerdvd).

deze is voor dvd, divx etc. wel divx codec instaleren
Thanx...er was al een divx player plugin langs gekomen, en dat heb ik ook aan de gang, maar dvd hadden we nog niet.. ik ga het proberen

[edit]
krijg een dvd niet gestart.... hmmm... iemand dit wel eens gelukt ?

[edit2] Launch the DVD : play the DVD (only in windows 98 or Windows ME)
... zucht... geen XP...

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zelf heb dus een via eden bordje (binnekort dan ..)
En daarbij ga ik dit plankje gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetdelivery.nl/Images/Products/g18-1.jpg

Gewoon een lekker simpel draadloos toetsenbord + geintergreerde muis.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

hey waarom maak je niet zo'n IR reciever om je player te besturen?? Kost je net 4 euro en kan met elke ab bestuurd worden! Kan je zo allemaal taken aan elke knop toevoegen, waaronder winamp-keys ;)

Zie hier: http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

Suc6!
Pagina: 1