[Subwoofer] vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:27
Ik heb wat vraagjes over mijn subwoofer, misschien dat iemand hier ze kan beantwoorden. :)

Er zit een line in op :? Waarom is dit??? (female tulp aansluitingen)

Hij gaat na een tijdje uit als mijn versterker niet hard genoeg gaat, wat kan ik hieraan doen behalve mijn versterker harder zetten, want dan gaat het goed, maar hij hoeft nauurlijk niet altijd hard te staan, vind ik.

P.S. Moderator, ik weet dat ik iets soortgelijks in een ander topic heb gevraagd, maar gooi die maar dicht :)

sensei_d.fpv channel

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op woensdag 15 mei 2002 13:15 schreef MariahCareyLover het volgende:
Ik heb wat vraagjes over mijn subwoofer, misschien dat iemand hier ze kan beantwoorden. :)

Er zit een line in op :? Waarom is dit??? (female tulp aansluitingen)
Dat is een actieve versterker. Die krijgt dus maar heel weinig vermogen. De eigenlijke versterker voor die subwoofer zit in de sub zelf... Line in is gewoon een makkelijke veel gebruikte aansluiting...
Hij gaat na een tijdje uit als mijn versterker niet hard genoeg gaat, wat kan ik hieraan doen behalve mijn versterker harder zetten, want dan gaat het goed, maar hij hoeft nauurlijk niet altijd hard te staan, vind ik.
Heb ik ook gehad met een sony sub... Er zat een schakelaar achterop om hem niet meer automatisch uit te laten gaan...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Je line in is nodig als je je subwoofer aansluit op een subwoofer line (pre-)out op een receiver. Er zit waarschijnlijk een auto-standby functie op.. dwz dat hij dus na een bepaalde tijd uit gaat als hij niet gebruikt wordt.. dit is dus waarschijnlijk waardoor hij uitvalt... er is volgens mij helaas geen andere oplossing dan hem alleen te gebruiken met hoge volumes... erg vaag trouwens want hij zou eigenlijk al bij het minste gerinste aan moeten slaan/aan moeten blijven..

Misschien dat andere nog iets weten..

• Sensei_D
het is volgens mij idd auto-standby dat hij zelf uitgaat en dus vond ik het al raar dat hij bij weinig geluissterkte uitgaat :? Toch bedankt jongens, weet ik iig waar die line in voor is :)

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Probeer anders net als Banzi als zei.. ff kijken of je dat niet kan veranderen

aan - auto - uit

is dat geen keuze op jou subwoofer ?

• Sensei_D
natuurlijk heb ik ff gekeken en helaas zit er hier niet zoon schakelaar op :(

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Jammer joh :)

• Sensei_D
Op woensdag 15 mei 2002 14:24 schreef Pauluz het volgende:
Jammer joh :)
Toch fijn dat je meeleeft :P

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
*wanhopig schopje* :)
Weet niemand een (elektronische/sloop) manier om die auto-standby op me subwoofer uit te zetten?? ;(

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Als je nou eerst is begint met vertellen welke je hebt + specs.... :Z

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jah, welke sub heb je want de meeste hebben dat wel hoor (die ik ken iig wel en er komen er wekelijks wel een paar voorbij)?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Sensei_D
Das nog zoon probleem; het is een tweedehansje van me pa en ik heb dus geen handleiding (I wish I had)
Maar er staat "Omni Audio", zal wel het merk zijn ofsow. Verder zitten er nog 3 draaiknoppen op met:
- X.over
- Sub level
- Mid/high level

- Kabel naar het stopcontact

Op de input van de sub zitten kabels naar de versterker en op de output kabels naar de linker en rechter speaker.

sensei_d.fpv channel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 15 mei 2002 18:34 schreef MariahCareyLover het volgende:
Das nog zoon probleem; het is een tweedehansje van me pa en ik heb dus geen handleiding (I wish I had)
Maar er staat "Omni Audio", zal wel het merk zijn ofsow. Verder zitten er nog 3 draaiknoppen op met:
- X.over
- Sub level
- Mid/high level

- Kabel naar het stopcontact

Op de input van de sub zitten kabels naar de versterker en op de output kabels naar de linker en rechter speaker.
OMG !!! Omni-Audio !! dat zijn bestelbus-speakers :o

http://www.shawnbehrens.de/omniaudio/
http://www.shawnbehrens.de/omniaudio/nl/

Het is dus ook erg logisch dat de kwaliteit zo brak is.. en verklaard ook het probleem wat je hier aangeeft:

[topic=494107/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Sensei_D
:'( :'( :'( :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'( :'(

Maar zo slecht vind ik hem niet en in mijn geval was hij gratis. Het is wel jammer hier achter te moeten komen, maarja :( .Die ruis is inmiddels weg, maar hij gaat nog wel uit als de versterker te zacht staat. Dan maar hard :9

edit:
als je goed leest zie je dat het geen bestelbus speaker is, maar hij werd uit bestelbussen verkocht.

sensei_d.fpv channel

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op woensdag 15 mei 2002 18:00 schreef MariahCareyLover het volgende:
*wanhopig schopje* :)
Weet niemand een (elektronische/sloop) manier om die auto-standby op me subwoofer uit te zetten?? ;(
Jah linksonder op je print , daar jah zit R112 die moet je eruit halen samen met C92..

nu nog ff T2 eruit en je standby functie is gedisabled

:7
Pagina: 1