Toon posts:

Waterblokken en waterFlow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik vroeg me af hé de meeste Watergekoelde
computers maken gebruik van 1pomp dat het water door
een leiding heen pompt..

Maar is dat wel efficient, als je bijv. de Koolance Kast setup pakt krijg je deze Water loop

Hardeschijven(water wordt warm)
GPU(water dat warm was wordt warmer)
CHIPset(ga zo maar door)
CPU(het geen wat eigenlijk het beste gekoeld moet worden)

vroeg ik me af, zou het veel schelen als ik twee leidingen zou laten lopen, eentje voor de CPU en eentje voor de rest..

Verwijderd

of eerst de cpu :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:19 schreef Juggernaut het volgende:
of eerst de cpu :)
Dat is iets dat nog niet bij me was opgekomen |:(

Maar ja, dan wordt je GPU weer niet rendabel gekoeld..
Of wel(nu gaan ik muggeziften ook..)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:22 schreef ThinKGEEk het volgende:

[..]

Dat is iets dat nog niet bij me was opgekomen |:(

Maar ja, dan wordt je GPU weer niet rendabel gekoeld..
Of wel(nu gaan ik muggeziften ook..)
een gpu wordt niet zo heet als een cpu dus die kan wel met wat warmer water af :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Het is te verwaarlozen. Het water warmt hooguit 1 a 2 graden op voordat het weer in je reservoir komt. Theoretisch zou je eerst de cpu moeten pakken, daarna gpu en de rest. In de praktij maakt het imo niks uit, maar ik heb het niet getest ofzo...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

anders zet je de radiator ergens op de helft van de cpu's en laat je het vervolgens langs wat andere blokken lopen

hd's
chipset
radiator
cpu
gpu

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:27 schreef -=MOL=- het volgende:
Het is te verwaarlozen. Het water warmt hooguit 1 a 2 graden op voordat het weer in je reservoir komt. Theoretisch zou je eerst de cpu moeten pakken, daarna gpu en de rest. In de praktij maakt het imo niks uit, maar ik heb het niet getest ofzo...
Aha, ik wist dus ook niet hoeveel graden het water nou stijgt als hij door een WCopstelling loopt.. nu dus wel :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
water warmt amper op en anders pak je een grotere pomp

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Maar ok, nu hebt ik antwoord..

Vroeg het me gewoon af omdat ik een nieuwe puter ga halen
en dan meteen(omdat ik gewoon te lui ben) een Koolance kast haal voor de waterkoeling.. te lui en te druk om zelf waterkoeling in elkaar te flansen..

Maar me nieuwe putertje moet natuurlijk wel goed gekoeld zijn.. hopelijk lukt het een Koolance kast een P4 2,4mhz te koelen :)

Verwijderd

Als precies wil weten hoe het zit check ff de koolance site: http://koolance.com/faq/ :7

Verwijderd

De opwarming valt te verwaarlozen. Stel, ik gebruik een 1200L/uur pomp, waarvan ik 500L/uur effectief overhou. Nog geen slechte schatting overigens. Stel vervolgens dat ik 150W wil koelen met het totale systeem. Ook al geen slechte gok dacht ik zo. De warmtecapaciteit van water is ongeveer 4.1kJ/K/kg. Per seconde stroomt er 500/3600 = 0.139L water langs dat die 150W aan warmte af moet voeren. Het water word dus 150/0.139*4100 = 0.26 graden warmer.

Verwaarloosbaar dus.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Op woensdag 15 mei 2002 13:55 schreef DaBit het volgende:
De opwarming valt te verwaarlozen. Stel, ik gebruik een 1200L/uur pomp, waarvan ik 500L/uur effectief overhou. Nog geen slechte schatting overigens. Stel vervolgens dat ik 150W wil koelen met het totale systeem. Ook al geen slechte gok dacht ik zo. De warmtecapaciteit van water is ongeveer 4.1kJ/K/kg. Per seconde stroomt er 500/3600 = 0.139L water langs dat die 150W aan warmte af moet voeren. Het water word dus 150/0.139*4100 = 0.26 graden warmer.

Verwaarloosbaar dus.
Klopt ;)

Al moet er wel een radiator of andere manier aanwezig zijn om die 150W warmte er weer uit te kunnen halen ;) anders warmt je water langzaam maar zeker op :P

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1