Toon posts:

Mail versturen via Visual Basic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier hoe je Mail verstuurd via Visual Basic?

Ik heb MAPI geprobeert maar ik heb ondekt dat het onmogelijk is om opmaak in het mailtje te krijgen.

CDO 1.X Library zal het wel mee moeten kunnen maar het voorbeeld van MS crasht op het moment dat het commando objMessage.Send word uitgevoerd.

Ik heb al geprobeerd Visual Basic 6.0 + SP 5 op een ander systeem te installeren maar daar heeftie het zelfde probleem.

Dus heeft iemand voor mij een voorbeeld mailprogramma met opmaak ? Of een component anders dan MAPI of CDO 1.21 ?

Verwijderd

Het outlook object model eens bestuderen? Het nadeel daarvan is dat de PC waar je software op komt te staan ook wel Outlook moet hebben.

Volgens mij moet je met MAPI ook wel opgemaakte tekst kunnen versturen, desnoods als attachment...

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik heb twee weken geleden een dergelijk progje gemaakt en heb dat gedaan met een winsock-protocol. hiermee kun je communiceren met de mailserver.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:42 schreef HansMij het volgende:
Ik heb twee weken geleden een dergelijk progje gemaakt en heb dat gedaan met een winsock-protocol. hiermee kun je communiceren met de mailserver.
Inderdaad gewoon gebruik maken van sockets (bv winsock),
en even het SMTP protocal als ik me niet vergis RFC802 doornemen, dan kom je er wel uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Het programma moet over kunnen draaien en niet iedere PC heeft rechten tot de mail server dus dat valt al af.

CDO was ik inderdaad ook niet zo blij mee omdat je dan outlook moest hebben.... Maar MAPI gebruikt outlook Expresse en dat zit standaard in iedere windows versie op 95 na.

Met MAPI is het mij in ieder geval niet gelukt om een opmaak te maken. Met attachment versturen vind ik geen oplossing...

Verwijderd

Ik gebruik al tijden AspEmail (van Persits Software). Das gewoon een third-party com component. Werkt perfect. Heeft echter wel alleen 'relay' functionaliteit: je geeft een smtp-server op waarnaar de mails verstuurd moeten worden.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54

Sponge

Serious Game Developer

www.pscode.com -> Smtp of "send mail"

denk dat je dan wel iets leuks vindt :)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:10 schreef G_IJ_S het volgende:
Ik heb MAPI geprobeert maar ik heb ondekt dat het onmogelijk is om opmaak in het mailtje te krijgen.
Opmaak zit volgens mij gewoon in het bericht zelf. Dus ipv "Hello World" kan je bv "<html><body><b>Hello World</b></body></html>" versturen...
Een Outlook heeft hier geen problemen mee.
Dus heeft iemand voor mij een voorbeeld mailprogramma met opmaak ? Of een component anders dan MAPI of CDO 1.21 ?
De genoemde pscode.com. Ikzelf gebruik rkMail (freeware) voor het mailen, maar de eerder genoemde aspmail werkt 'hetzelfde'. Voordeel van deze componenten is dat je geen MAPI/Outlook-profielen hoeft aan te maken.
Pagina: 1