Toon posts:

Scheikunde voor webdesign?!

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dus een vakkenpakket samenstellen voor 4e jaar. Nu wil ik dus webdesign (grafi media) gaan doen, maar heb je hiervoor ook scheikunde nodig?

wat ik wel zeker weet is dat ik wiskunde moet hebben, maar scheikunde niet.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
lijkt me idd 0,0 met elkaar te maken te hebben :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
Scheikunde hehe, ja en Frans ook ! :9

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Hehehe

Toch handig als je weet met welke moluculen je bepaalde RGB-waarden kunt genereren? :P

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

En vergeet dan ook Geschiedenis niet! Anders kun je Netscape 4 support wel vergeten! ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
En HTML 1.0 herleiden naar CSS :D ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Natuurkunde is iig wel handig als je later bv met 3d spulletjes e.d. bezig wilt gaan.... maar scheikunde? :?

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Wiskunde B 1 / 2 is wel handig (ruimtelijke meetkunde)
maar scheikunde ? hehe nee dat heb je niet nodig :)

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Wiskunde is zeker handig (scripting etc)
economie ook wel, als je de e-commerce richting op wil
verder heb je niets nodig van de exacte vakken. Ik zou gewoon verder de vakken kiezen die je het leukst (lees: minst vervelend/saai) vind. En houd altijd rekening met de mogelijkheid dat je wat anders gaat doen.

"People should know when they're conquered..."

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 15:42

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 15 mei 2002 13:19 schreef Malebolgia het volgende:
verder heb je niets nodig van de exacte vakken.
Zoals al gezegd, ook natuurkunde kan handig zijn

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.

Bosmonster, we zijn hier niet in HK. anders ga ik naar een mod toe.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

grafimedia .. print .. drukwerk .. Ik zie de logica nog wel een beetje misschien.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:19 schreef Malebolgia het volgende:
Wiskunde is zeker handig (scripting etc)
economie ook wel, als je de e-commerce richting op wil
verder heb je niets nodig van de exacte vakken. Ik zou gewoon verder de vakken kiezen die je het leukst (lees: minst vervelend/saai) vind. En houd altijd rekening met de mogelijkheid dat je wat anders gaat doen.
We hebben het over grafimedia.. dat is de design kant ipv de scripting en codeklopping kant. :)

Ik kan me wel voorstellen dat je Scheikunde in je pakket moet hebben met het oog op mengen en chemische samenstelling van kleuren. Dus de vraag is zeker niet vreemd.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 13:22 schreef Terayonnetje het volgende:
ok bedankt.

Bosmonster, we zijn hier niet in HK. anders ga ik naar een mod toe.
:? Veel gepest vroeger zeker?

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Op woensdag 15 mei 2002 13:24 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

We hebben het over grafimedia.. dat is de design kant ipv de scripting en codeklopping kant. :)

Ik kan me wel voorstellen dat je Scheikunde in je pakket moet hebben met het oog op mengen en chemische samenstelling van kleuren. Dus de vraag is zeker niet vreemd.
inkie pinkie!

• JSchut
  • Laatst online: 06:25

JSchut

.....

Op woensdag 15 mei 2002 13:24 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

denk het wel :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 13:24 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Klopt, maar in de topic heeft ie het over "webdesign"..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 15 mei 2002 13:17 schreef Nietzman het volgende:
Natuurkunde is iig wel handig als je later bv met 3d spulletjes e.d. bezig wilt gaan.... maar scheikunde? :?
Het lijkt me dat met name wiskunde B (goniometrie & meetkunde) daar geschikt voor is... of doel je op versnellingen en zwaartekracht enzo?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

<font color="#0000ff"><h3>mod break</h3>Stoppen met elkaar afzeiken, is nergens voor nodig.
</font>

Bosmonster gooit er wat humor tegenaan, en als je daar niet mee om kunt gaan dan is het verstandig om gewoon je mond te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:24 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

nee wat dan? je moet gewoon ff kappen met die domme antwoorden, ik wil een serieus antwoord hebben

• Malebolgia
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

webdesign heeft imho weinig met scheikundige kant van kleuren te maken. (grafi media wee'k niet, lijkt me meer drukkerij etc.).
Natuurkunde is zoals jullie zeggen voor 3d modelling handig, maar ook alleen als je animaties gaat maken denk ik. Qua reflectie etc zit er al veel in die progs zelf verwerkt.

"People should know when they're conquered..."

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Toelatingseisen Universiteit ICT: VWO wiskunde B + Natuurkunde

Verwijderd

Volgens mij is zelfs voor de grafi-media scheikunde totaal irrelevant. Tenzij je natuurlijk van grondstof af aan je eigen inkten gaat mengen e.d. en wilt weten hoe snel ze drogen, of er verschillende stoffen met elkaar reageren etc. Maar zelfs dan staan al dat soort dingen keurig gedocumenteerd in verschillende handboeken...

• Willem
Van Natuurkunde heb ik in ieder geval veel profeit in het print/druk proces, en je kennis omtrend de kleurenleer, addictieve kleuren met alles daar omheen. Maar scheikunde, nogmaals; geen idee. Misschien is de globale kennis rond formules oplossen/herleiden/berekenen wel handig in het scripten. Maar dat is eigenlijk net als met Wiskunde.

• HunterPro
  • Niet online
Wat W willem169 hierboven al zegt kan ik me helemaal bij aansluiten.

Want dacht je dat je Latijn in je latere leven nodig hebt? Of oud-Grieks? Wat is dan de zin van Gymnasium? Geen zin? Dacht 't wel. Het gaat om vaardigheden. En bij scheikunde leer je redeneren, en doordenken over processen. Zo zit er in elk vak wel een beetje 'extra' vaardigheden. Als je het aankunt, en leuk vindt; gewoon doen! Staat ook leuk op je diploma als je dalijk allemaal dat soort 'moeilijke' vakken er op hebt staan met achten er achter ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 13:56 schreef |HunterPro| het volgende:
Wat W willem169 hierboven al zegt kan ik me helemaal bij aansluiten.

Want dacht je dat je Latijn in je latere leven nodig hebt? Of oud-Grieks? Wat is dan de zin van Gymnasium? Geen zin? Dacht 't wel. Het gaat om vaardigheden. En bij scheikunde leer je redeneren, en doordenken over processen. Zo zit er in elk vak wel een beetje 'extra' vaardigheden. Als je het aankunt, en leuk vindt; gewoon doen! Staat ook leuk op je diploma als je dalijk allemaal dat soort 'moeilijke' vakken er op hebt staan met achten er achter ;)
Latijn is benodigd bij alles wat met medicijnen te maken heeft en dus niet echt nutteloos :) Grieks is inderdaad vrij nutteloos, maar vond het wel erg leuk.. maar daar gaat het hier niet over natuurlijk ;)

Misschien kun je beter even uitleggen wat je nu precies wilt gaan doen.. Want webdesign en grafimedia zijn niet hetzelfde.

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 13:59 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Latijn is benodigd bij alles wat met medicijnen te maken heeft en dus niet echt nutteloos :) Grieks is inderdaad vrij nutteloos, maar vond het wel erg leuk.. maar daar gaat het hier niet over natuurlijk ;)

Misschien kun je beter even uitleggen wat je nu precies wilt gaan doen.. Want webdesign en grafimedia zijn niet hetzelfde.
hehe, ik had het er over dat latijn en grieks juist wel zin hebben, niet voor hun 'content', maar wel voor de vaardigheden die je er mee leert ;)

Verwijderd

Het is ook zo dat als je wiskunde B nodig hebt dat je dan in iedergeval de natuurstroom inmoet(ik doe zelf N&T, maar ik wil dan ook grafisch programmeur worden)..

Bij N&T heb je dan ook nog wi B2..

Scheikunde is bij mij misschien ook niet echt nodig voor later maar ik ben der zelf best goed in heb er geen problemen mee.. En voor je algemene ontwikkeling kan het nooit kwaad.

Gewoon N&T gaan doen zou ik zeggen(N&G heb je ook weer Bi 2 en das ook niet echt nuttig dan lijkt mij).. Scheikunde 2 wat je bij N&T hebt is trouwens ook geeneens zo heel zwaar hoor.. het is meer een verdieping van 1.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:59 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Slightly offtopic:
Grieks schijnt zeker zo nuttig te zijn voor een studie medicijnen / iets in die trant als Latijn.
Ik heb altijd het idee gehad dat je aan een extra vak, ipv bijv. Latijn / Grieks, een heel stukje meer hebt.

/me heeft ergens halverwege de vierde klas Latijn gedropt, omdat hij het allemaal wel gezien had ;) en heeft toen een extra vak opgenomen in zijn pakket...

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 15 mei 2002 15:01 schreef SpiritX het volgende:
Ik heb altijd het idee gehad dat je aan een extra vak, ipv bijv. Latijn / Grieks, een heel stukje meer hebt.
Absoluut niet mee eens. Ik heb ontzettend veel gehad aan Latijn als examenvak. Je hebt er een hoop aan bij je andere talen, niet alleen voor hetgeen je op school moet kunnen, maar ook in je algemene inzicht in grammatica en zinsbouw.

hmja, okee, ik geef het toe: daarnaast was ik ook te lui om bijvoorbeeld een scriptie voor geschiedenis te schrijven, en kwam latijn dus wat beter uit in mijn vakkenpakket ;)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21
Wat dacht je ervan om gewoon een brochure van die opleiding op te vragen waar ongetwijfeld in staat welke vakken je nodig hebt?

Verwijderd

Beetje algemene kennis is toch nooit weg?

Best fijn te weten dat de nieuwe naam van die aanbieder van mobiele diensten gewoon zuurstof betekend. :)

• Willem
TeuT:
Best fijn te weten dat de nieuwe naam van die aanbieder van mobiele diensten gewoon zuurstof betekend. :)
rofl :D O2

Ja ik kreeg opeen ook een envelop met de factuur... ik :?
Maar dat was dus vroeger Telfort :)...

< /offtopic >

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Netscape4-2 Netscape6-2 InternetExplorer6+1 Mozilla1+4

wat je kan ontleden tot z'n moleculair gewicht:

chrome+3 ^ log(10)-pi
ecma3 + :*
=============
xml/xls * :Y)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Heb je er al aan gedacht om Tekenen te nemen? Of, als dat zo niet meer heet: CKV2 en CKV3. Want praktijktekenen (CKV3)is heel nuttig voor grafisch design en je doet heel veel inspiratie op en kennis van hoe je beeld opbouwt en wat voor effecten het geeft bij kunstgeschiedenis (CKV2).

Trouwens: Grieks en Latijn zijn ook gewoon leuk om te doen hoor. Ik vind het de leukere vakken op mijn lijst. Maar dat de klassieke talen nuttig zijn voor je moderne talen is niet echt waar: je leert er wel van, maar van Frans 2 leer je beter Frans dan van Grieks :Y).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Op woensdag 15 mei 2002 13:28 schreef Pelle het volgende:

[..]

Het lijkt me dat met name wiskunde B (goniometrie & meetkunde) daar geschikt voor is... of doel je op versnellingen en zwaartekracht enzo?
Ik doel idd op versnellingen en zwaartekracht... laats bij de donner in rotterdam nog een dik boekwerk over dergelijke dingen gezien... zeer interresant

Verwijderd

Ik doe nu de opleiding multimedia, scheikunde heb je idd weinig aan (Hoewel ik deze week net iets moest maken wat er wel weer vanalles mee te maken had). Handvaardigheid heb je meer aan, bijv de kunstgeschiedenis. Ik heb het over MBO niveau, misschien verschilt dat wat met HBO dat weet ik niet.

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Hey: kies gewoon tekenen. Heb ik als VWO-er eindexamen in gedaan en dat heeft me echt geholpen. En ik heb biologie ook gedaan want dat was wel handig vaar Anatomie, hahaha. Kortom: voor webdesign hoef je helemaal geen pakket samen te stellen. Als je serieus programmeur of ICT kant uit wilt: wiskunde A+B, schei- en natuurkunde is dan wel handig denk ik.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

bij scheikunde leer je niet alleen een hele berg zut over stofjes enzo en hoe die met elkaar wisselwerken, maar ook een bepaalde manier van denken die karakteristiek is voor excacte wetenschappen. Die manier van denken (vooral het analyseren van een probleem, het ophakken in deelstukken en uiteindelijk uitwerken) is heel belangrijk. Afgezien van de practische informatie die je onder andere bij naturkunde en wiskunde leert is scheikunde een hele goede aanvulling hierop

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

is het tegenwoordig weer hip om topics uit de oudheid omhoog te kicken :?
die jongen is onderhand zowat afgestudeerd :+

enne, scheikunde voor webdesign? :D

okee, eerlijk zeggen:
Bosmonster, Pelle, willem169, Nozzman, chem, e.a.; hebben jullie het ooit nodig gehad bij het webdevven?

in de 2,5 jaar dat ik webdev zweer met de hand op m'n hart dat ik altijd zonder heb gekund :/

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ben ik nou gek of is dit topic een beetje over de datum?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:41:
Ben ik nou gek of is dit topic een beetje over de datum?
Eej joh.. het ouwe moet eerst op.. donderdag == kliekjesdag :Y)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Niks geen kliekjes op 3 oktober, verse hutspot, en haring met wittebrood :P

Maar goed, dit gaat inmiddels nergens meer over ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 20:58 . Reden: argh, 4 -> 3 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.