• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Is er nou niemand die op zoiets zit te wachten ? een pda met 5gb hd oid dat is toch erg handig. heb je gelijk geen ipod meer nodig voor je mp3's kan je al je foto's op opslaan tijdens vakantie en zelfs een aantal filmpjes meenemen.
met die nieuwe pcmcia hd's wordt een pda ook niet veel groter lijkt mij.

ik snap best dat maar een kleine groep is die dit wil maar nu is er helemaal nog geen mogelijkheid voor zoiets en zelfs geen plannen.

zo'n bluetooth harddisk (zie tnet nieuws) is in principe wel handig maar het geheel wordt toch een stuk groter, je hebt een extra accu nodig en lijkt me duurder.

ik vraag me vooral af of ik de enige ben die graag een pda met harddisk zou zien.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
maar nu is er helemaal nog geen mogelijkheid voor zoiets en zelfs geen plannen.
Als je het wil kan je toch gewoon een iPaq kopen, pc-card sleeve erbij en je gooit er een Microdrive in... Een Cassiopeia E-200 heeft geloof ik zelfs standaard al een slot voor een PCMCIA Kaartje, daar kan ie meteen al in...

Mogelijkheden genoeg dus lijkt me :)

Verwijderd

Het lijkt me logischer dat ze data in een pda opslaan op chips. Neemt minder ruimte in, minder energieverbruik > minder accu > minder ruimte en gewicht. En een PDA moet wel in je zak kunnen natuurlijk. Smartmedia en CompactFlash komen volgens mij ook wel tot de gb, met minder energieverbruik.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Als je het wil kan je toch gewoon een iPaq kopen, pc-card sleeve erbij en je gooit er een Microdrive in... Een Cassiopeia E-200 heeft geloof ik zelfs standaard al een slot voor een PCMCIA Kaartje, daar kan ie meteen al in...
heb even gekeken maar die cassiopeia heeft ook een sleeve voor pcmcia kaartjes nodig net als de compaq. beide pda's worden dan toch wel erg dik.
Het lijkt me logischer dat ze data in een pda opslaan op chips. Neemt minder ruimte in, minder energieverbruik > minder accu > minder ruimte en gewicht. En een PDA moet wel in je zak kunnen natuurlijk. Smartmedia en CompactFlash komen volgens mij ook wel tot de gb, met minder energieverbruik.
CF gaat nu tot zo'n 512MB en 1GB is misschien wel al mogelijk maar ik denk niet dat we binnen een paar jaar 5GB+ cf techniek zullen zien. dus voor veel storage zullen we toch met hd's moet blijven werken denk ik. misschien komt imb met zijn microdrive wat sneller met een 5GB+ device maar ik denk dat dat ook nog wel een tijdje duurt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.