Newbie problemen met 2000 server en @home

Pagina: 1
Acties:

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Hallo ik ben zo goed als nieuw in dit netwerk gebeuren maar om wat beter bekend te worden ermee heb ik me thuis twee pc'tjes neergepleurd...Eerder heb ik via @home internet gehad en met een p2p netwerk liep alles perfect maakte niet uit welke windows. Dus zowel het internet delen als de bestanden en printers..
Nu wil ik op de eerste pc ( dus diegene die direct op mijn @home kabel modem hangt) 2000 server zetten. Nu heb ik de setup helemaal compleet en ook de netwerkinstellingen voor @home. Ik heb het ip niet statish staan dus hij verkrijgt een ip adres..
Nu als ik ipconfig do in dospromptje dan zie ik ook dat hij aangemeld is aangezien ik een ip heb en ook mijn naam is gewijzigd van cp106...-A naar cp......-a.roemd.lb.nl.home.com.
Maar nu is het probleem dat het internet het gewoon niet doet... Pingen naar mail.home.nl komt ook niet aan..Onbekende host krijg ik dan iemand die me hiermee wil uithelpen is zeer welkom ook qua de instelling bij het eerste welkomstvenster dus of het de enigste server is of dat er nog een ander is....

HELP want ik "word" gek ....... :? |:(

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Heb je al een search gedaan?

Want er is best veel items hierover

I believe what I want to Believe

• BBKiller4Life
Ja, van al!!! Te veel bijna... vanal wat er ongeveer wel mee te maken heeft, maar blijkt dat iedereen na het instellen wel gewoon @home kan gebruiken maar ikke niet :') ..
En ik vind het probleem niet dus ja vandaar die post...in de tussentijd scroll ik wat door berichtjes...totdat ik weer een reply heb...toch bedankt

Verwijderd

Check ff of je jezelf kan pingen op IP-address....

Ping 213.51.129.115 (mail.home.nl). Als dit wel werkt staan je DNS servers niet goed ingesteld. Kijk ff bij "ipconfig /all" en controleer of DNS servers goed staan.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
post anders hier eens de output van ipconfig /all

Maak je eigen poll

• BBKiller4Life
Nou dit is echt abnormaal. Ik kon daarnet effe op het internet via de server. Ik teste hem effe door explorer en dan windowsupdate. Terwijl ik wat pings en info aan het oproepen was kwam daar de vraag voor de installatie van de update software aangezien het de eerste keer was dat ik daar kwam met die pc...
|:(|:(|:(
Nou ja... ik klik maar ja en hij gaat gewoon fijn verder...Voer nog wat pings uit maar die komen nergens aan tracers ook niet.
Dan maar effe updaten...Mijn keuze voor update:SP2.
Na een aantal keer op ok geklikt te hebben komt hij bij het venster waar hij het gaat downloaden maar hij start niet met downloaden en opeens kapt hij af en geeft me een foutmelding en zegt dat ik het nog eens moet proberen maar maakt niet uit hoe vaak of wat ik ook probeer te downloaden, hij start gewoon niet met downloaden en blijft simpelweg op 0kb van de zoveel kb staan.
En toen heb ik explorer maar gesloten maar toen ik hem daarna opstarte deed hij het helemaal niet meer en tijdens dat de windowsupdate site het deed kon ik ook alleen maar die pagina's bekijken een andere pagina in een niuew venster deed hij niet....
Ook al geef ik mij helemal bloot ermee hier is dan de info van ipconfig /all
Trouwens ik heb ingesteld dat ik het ip adres en zo verkrijg van @home en heb verder nog niks op de server ingesteld. Geen active dir. ....niks...
Alleen werkgroep @home en mijn computernaam

DHCP is enabled
Autoconfig ook natuurlijk
IP , subnet, gateway, dhcp server en DNS servers zijn ingevuld. (dus die heeft die verkregen van @home als ik het goed heb,toch?)
Ip-routing en WinS Proxy is disabled
Node type is broadcast en de dns suffix is ook ok zo ver ik kan zien...Hoop je hiermee genoeg info gegeven te hebben...
Alvast bedankt..

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Wat doet: "ping 194.109.6.66"??

• BBKiller4Life
Op woensdag 15 mei 2002 15:40 schreef Steven het volgende:
Wat doet: "ping 194.109.6.66"??
All lost ;( ;(...Nogal verwacht

Verwijderd

Heb je er heel toevallig 2 netwerkkaarten inzitten.

zo ja haal die andere er eens uit start opnieuw op en kijk of je het internet op kan.

kun je dan nog het internet niet op dan zou ik het ook niet meer weten.

kun je er wel op stop dan die extra netwerkkaart er weer in het plug de kabel een in die netwerkkaart.

sterkte.

• BBKiller4Life
Ja ik heb er inderdaad 2 inzitten 1 voor binnenkomend internet en de ander voor mijn locaal netwerk.
Ik zat er ook aan te denken maar de tweede netwerkkaart heeft geen verbinding. Er hangt wel een kabel aan maar die gaat naar nergens en hij geeft zelf aan dat die tweede niet aangesloten is maar ik ga het eens uitproberen. Niet dat ik er wat aan heb als het loopt aangezien ik de server utieindelijk toch met 2 netwerkkaarten moet aan het lopen hebben.
Of weet iemand anders een betere oplossing want lan wan kaartjes zijn er niet ? Of wel weet je wel netwerkkaartjes met 2 poortjes met de mogelijk wel verschillende protocollen te laden voor ze? Naar mijn weten zijn die er niet en of het dan is opgelost is ook een tweede
Maar alvast bedankt voor de reply's en de komende reply's

• BBKiller4Life
Ja met een netwerkkaart doet hij het wel....WAT ...!
toch ook niet normaal kan ik dan helemaal geen 2000 server opzetten met 2 netwerkkaarten en mijn internetverbinding houden.....Dan heb ik er geen .... aan!
Maar ja blijf ze posten want ook al heb ik het gedeeltelijk wel lopen maar helaas nog niet zoals het zou horen

Bedankt.. Mij schoot die gedachte binnen toen ik een netwerkkaart had gewisseld...want toen deed hij het ook effe en ik denk dat hij het toen effe deed vanwege hij die tweede nog niet helemaal had ingesteld of zo..maar ja thannkx...Kan ik hem evt. effe updaten.

Verwijderd

Het probleem is dat de IE verbinding probeerd te maken via die ander netwerkkaart..
Wat je nu moet doen is de netwerkkaart die je eruit hebt gehaald in een ander slot te stoppen.

zorg wel dat de Netwerkkaar die naar @home connect dichter bij de videokaart zit dan de netwerkkaart die je straks gaat gebruiken om je thuis netwerk aan te leggen.

Als het goed is moet je nu weet op het internet kun en kan je tevens je thuis netwerk aanleggen.

sterkte.

• Steven
Op donderdag 16 mei 2002 10:28 schreef terryvisser het volgende:
Het probleem is dat de IE verbinding probeerd te maken via die ander netwerkkaart..
Wat je nu moet doen is de netwerkkaart die je eruit hebt gehaald in een ander slot te stoppen.

zorg wel dat de Netwerkkaar die naar @home connect dichter bij de videokaart zit dan de netwerkkaart die je straks gaat gebruiken om je thuis netwerk aan te leggen.

Als het goed is moet je nu weet op het internet kun en kan je tevens je thuis netwerk aanleggen.

sterkte.
Huh? Dat kan ik HEEL moeilijk geloven. IE heeft helemaal niets met je netwerkkaarten te maken. Aangezien ping het ook niet doet. Wat eerder zo zou zijn (en wat jij denk ik ook bedoelt) is dat er iets mis is met de route-tabellen. Maar daar weet ik ook geen sodemieter vanaf...

• BBKiller4Life
Heb net opnieuw opgestart en nu doet hij het. Kan ook al de andere pc'tjes zien dus dat is ook in orde :)
Nou, bedankt allemaal voor de reply's en laters

• Steven
Op donderdag 16 mei 2002 16:11 schreef Badboykiller4Lifeya het volgende:
Heb net opnieuw opgestart en nu doet hij het. Kan ook al de andere pc'tjes zien dus dat is ook in orde :)
Nou, bedankt allemaal voor de reply's en laters
:X In de hoek!!!

• BBKiller4Life
OK Zie de "logishe"connectie ookk niet want hij melde zich wel aan op de goede netwerkkaart al waren ze beide verbonden en dan zou hij het eigenlijk ook moeten doen toen hij maar met een kabel aangesloten was want dan gaf hij zelf aan dat de lan niet verbonden was dus dan is de keuze voor traffic easy....toch????? :?
Maar ja het werkt dus ik hou verder mijn Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/o.simon/shutup.gif

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 13:56 schreef Steven het volgende:

[..]

Huh? Dat kan ik HEEL moeilijk geloven. IE heeft helemaal niets met je netwerkkaarten te maken. Aangezien ping het ook niet doet. Wat eerder zo zou zijn (en wat jij denk ik ook bedoelt) is dat er iets mis is met de route-tabellen. Maar daar weet ik ook geen sodemieter vanaf...
Nix ten nadele van Badboykiller4Lifeya maar hij gaf zelf aan een newby te zijn dan ga ik toch niet met route tablen werken.
Het kan inderdaad met je route tabel te maken hebben maar als je de netwerkkaarten verwisseld veanderd je route tabel niet. Dit is nu een echte Windhoos BUG. :r
maar ja. het werkt nu bij hem.

• Steven
Op vrijdag 17 mei 2002 08:24 schreef terryvisser het volgende:

[..]

Nix ten nadele van Badboykiller4Lifeya maar hij gaf zelf aan een newby te zijn dan ga ik toch niet met route tablen werken.
Het kan inderdaad met je route tabel te maken hebben maar als je de netwerkkaarten verwisseld veanderd je route tabel niet. Dit is nu een echte Windhoos BUG. :r
maar ja. het werkt nu bij hem.
* Steven snapt hem :)
Een beetje vergelijkbaar dus als een huis (=hardeschijf) met kamers (=partities) (met en zonder "ramen") en in die kamers staan kasten (=mappen) met laatjes (=submappen) :)
Pagina: 1