Philips MX999 Home audio set

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 15:05
deze set bestaat uit een receiver en 5x100watt surroundspeakers en een extra woofer van 100watt.
Goedkoopst issie nu bij Miepkniep.nl voor €535
http://www.miepkniep.nl/ShopProductInfo.cfm?varProductID=7704&varSoort=1&varid=7704&varBronOverzicht=false

Ik zou willen weten of dit een mooie set is voor mijn home cinema, of dat er in deze prijsklasse meer of beter spul te krijgen is?
Ik wil de set gaan aansluiten op mijn pc om zo divx te kijken met AC3 geluid. Kan dat met deze set?

Technische gegevens

Versterker
Uitgangsvermogen DIN
front : 2 x 100 W (8 ohm)
centre : 1 x 100 W (8 ohm)
surround : 2 x 100 W (8 ohm)
Vervorming THD (1 kHz, 5 W) : 0,05 %
Vermogensbandbreedte : 20 Hz - 20 kHz (- 3dB)
Signaal/ruis verhouding (gewogen): > 82 dB
Kanaalscheiding (bij 1 kHz) : > 55 dB
Lage tonenregeling : 100 Hz, +/- 9 dB
Hoge tonenregeling : 10 kHz, +/- 9 dB
Ingangsgevoeligheid : 250 mV/47 kohm
Uitgangen
VCR, CDR : 250 mV/1 kohm
subwoofer : 800 mV/1 kohm
centre : 800 mV/1 kohm
hoofdtelefoon 8-600 ohm : 3 V/60 ohm
Video-in/uit (CVBS) : 1 Vtt/75 ohm

Luidsprekers
Front (2x)
impedantie : 8 ohm
type : tweeweg, afgeschermd
afmetingen (h x b x d) : 155 x 95 x 90 mm
Centre
type : drieweg, afgeschermd
afmetingen (h x b x d) : 94 x 250 x 85 mm
Surround (2x)
type : tweeweg
afmetingen (h x b x d) : 155 x 95 x 90 mm
Subwoofer
muziekvermogen : 100 W
actieve woofer : 125 mm
passieve woofer : 125 mm
afmetingen (h x b x d) : 310 x 200 x 370 mm

Aansluitingen
Audio in/uit:
- Phone-in : 2 x cinch
- CD-in : 2 x cinch
- CDR/Tape-in/uit : 4 x cinch
- TV-in : 2 x cinch
- VCR-in/uit : 4 x cinch
- SAT-in : 2 x cinch
- DVD/6 Ch. : 6 x cinch
- Centre-uit : 2 x cinch
- Subwoofer-out : 1 x cinch
Audio in/uit (digitaal):
- Digitaal-in : 2 x cinch (coax)
- Optisch-in : 1 x toslink
- Digitaal-uit : 1 x cinch (coax)
Video-in/uit (S-VHS):
- DVD-in : 1 x hosiden
- SAT-in : 1 x hosiden
- VCR in : 2 x hosiden
- Monitor-uit : 1 x hosiden
Luidsprekers:
- Front L/R : 4 x click-fit
- Centre : 2 x click-fit
- Surround L/R : 4 x click-fit
Overige:
- Hoofdtelefoon : 1 x jack/6,3 mm (front)
- Antenne 75 ohm : IEC (coax)
- Cinema link bus : 2 x cinch
- Netuitgang : 1 x

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

De receiver kan dat iig ja... ik weet niet of je soundcard het aan kan.. maar volgens mij met een optical kabeltje moet het lukken toch

(correct me if I'm wrong)

Philips maakt trouwens best redelijk spul voor een goede prijs..

Verwijderd

hey, ik ging juist een topic openen over deze set toen ik dit zag...
ik vraag mij idd ook af of het goed gaat, heb je hem al gekocht? Ik had nl iets gehoord over het feit dat het niet magnetisch afgeschermd is...maar voor de rest ok of niet?

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ik wil de set gaan aansluiten op mijn pc om zo divx te kijken met AC3 geluid. Kan dat met deze set?
Als jouw geluidskaart een digital out heeft, dan kan dit gewoon ja.

fotoblog

Verwijderd

maar is i nu magnetisch afgeschermd of niet :?

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

http://www.p4c.philips.co...22s/mx999_22s_pss_nld.pdf
De front- en centre luidsprekers zijn magnetisch
afgeschermd zodat deze direct in de nabijheid van een tv
geplaatst kunnen worden.
Beetje leren zoeken in het vervolg ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 18:15:
maar is i nu magnetisch afgeschermd of niet :?
Dit soort spul is natuurlijk altijd magnetisch afgeschermd... (mits je het van een fatsoenlijk merk koopt en niet de één of andere lidl aanbieding, daar doe ik geen uitspraken over. :P )

Aannames zijn fataal.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
staffhorst:
marantz sr4300 299 euro

en dan nog een surround setje, of (nog beter) met losse speakers gaan werken:

voorbeeldje
4x tannoy mx1 79ps
1x tannoy mxc 169ps

of ook een heel leuk set is van high quality audio:

1x marantz sr4300 299 euro
1x ms premiere incl. sub, 599 euro.

zit wel boven je budget maar je hebt er zekers een leuk set aan, beter als het philips set iig.

en echt een marantz sr4300 voor 299 euro is echt een prachtreceiver voor het geld, is niet normaal dat hij nu zo goedkoop is op het moment.

[ Voor 55% gewijzigd door Dnc1n op 17-08-2003 22:33 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Duncan, dat je eenmaal marantz aanprijst kan ik alleen maar toejuichen en evenals voor een betere speakerset , en dat het beter is als die philips kan goed zijn .. maar als hij nu eenmaal ervoor gekozen heeft , en in die prijsklasse het een goed ding vindt .. laat hem dan.. er is altijd wel iets beter en dat zal hij ook wel weten maar hij kan het beter op de harde manier bevinden als anders ( kwestie van vergelijkingen maken en de kwaliteit leren te appreciëren ) ... Je moet ook niet met een Porsche gaan rijden als je pas je rijbewijs hebt hé ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ìk heb deze set icm een Phillips 963SA dvd speler, werkt perfect, bevalt me prima, ik gebruik 'm voor MP3 / DivX / TV / Video / DVD te kijken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Dnc1n
TomSwinnen schreef op 17 August 2003 @ 23:16:
Duncan, dat je eenmaal marantz aanprijst kan ik alleen maar toejuichen en evenals voor een betere speakerset , en dat het beter is als die philips kan goed zijn .. maar als hij nu eenmaal ervoor gekozen heeft , en in die prijsklasse het een goed ding vindt .. laat hem dan.. er is altijd wel iets beter en dat zal hij ook wel weten maar hij kan het beter op de harde manier bevinden als anders ( kwestie van vergelijkingen maken en de kwaliteit leren te appreciëren ) ... Je moet ook niet met een Porsche gaan rijden als je pas je rijbewijs hebt hé ..
k..ik laat hem wel zijn eigen set uitzoeken maar ik probeer hem ook is een andere richting op te laten kijken. er is veel keus op homecinemagebied en velen kijken niet verder dan kant en klare philips/sony etc. setjes. Ik ben van mening dat je uit een Marantz sr4300 veel meer uit kan halen als de philips, en dan heb ik hem nog niet eens gehoort. maar voor het geld is het zowiezo een top apparaat. zelfs als je een speakerset van 300 euro zou uitzoeken zit je nog wel goed, of het beter is zou ik het philipsset zelf moeten horen. :)

en yepz ik 1x maal marantz gekozen en dat blijft nog wel ff marantz, wat een heerlijke sound komt er toch af O-)
Ik kan gewoon kwaad worden als marantz door iemand als hacki en tacki merk wordt uitgemaakt :D

[ Voor 6% gewijzigd door Dnc1n op 18-08-2003 08:27 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

ben hier ook begonnen met een Marantz PM-54 ( zo een bakkie van de jaren 80 ) en dat is nu de sr-4300 ... geen spijt van gehad. Maar daarvoor ( nog voor die pm-54 ) luisterde ik meer beneden op de Sony Home Cinema , en toen klonk dat goed in mijn oren .. nu is het gewoon de grootste bagger wat je kan hebben :)
En ben blij dat ik zo tot die conclusie ben gekomen :)

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 17 August 2003 @ 23:16:
ok, dus je moet maar met een lada gaan rijden dan :Y)
mr ik overweeg nu idd om gewoon een goede versterker te kopen, en de sattelieten apart te kopen en mss beginnen met 2 sat en sub, en na paar mndn 4 sat en sub, en dan 4 sat, center en sub...lijkt mij mss nog beter...ik wil niet met een lada rijden :7

Verwijderd

Alweer een jaar geleden heb ik de set gekocht Philips mx 999 , heb als eerste de speakers veranderd in een paar monitor speakers 4x tannoy reveal en een reveal X.
Die speakers van philips zijn echt brak als wat!!!!! klinkt voor geen meter en trillen mee.
De receiver fr 994 is best wel goed te doen, de subwoofer in deze set ook. erg krachtig beiden.
De speakers zijn zwaar ###

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hé , Lada is cool man.De ster in de russische films :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 15:21:
Alweer een jaar geleden heb ik de set gekocht Philips mx 999 , heb als eerste de speakers veranderd in een paar monitor speakers 4x tannoy reveal en een reveal X.
Die speakers van philips zijn echt brak als wat!!!!! klinkt voor geen meter en trillen mee.
De receiver fr 994 is best wel goed te doen, de subwoofer in deze set ook. erg krachtig beiden.
De speakers zijn zwaar ###
dus toch beter gewoon de receiver kopen, en de boxen appart...kijk dat is een reply waar ik wat aan heb, geen gezever als zouden 'beginnelingen' in het begin rommel moeten kopen...en lada is idd wel de ster vh russische doek _/-\o_

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hé , gezever , al doende leert men , van zen fouten leert men , kan je alleen maar luisterwaardiger maken ;)

Verwijderd

ok, ik heb een oogje op een 2-handse sony str-de-475, alleen biedt hij hem aan aan 275 euro, vind ik te veel, dus heb ik hem nu een link gestuurd waarop hij nieuw aangeboden wordt voor 249 :) en verder rustig opbouwen...en ik heb liever dat ze mij waarschuwen voor brakke luidsprekers dan dat ik het zelf moet vaststellen :P

• TomSwinnen

TomSwinnen

Je bent al goed op weg , Sony maakt ( op componenten gebied dan ) mooie dingen. Van hun luidsprekers bijf je best wel af :)

Verwijderd

hehe, leuk dat te horen, ik zou er speakers bijnemen van 'xxl' voor 250 euro, mr dat moet k nog bekijken ;) anders jbl of zo, zeker geen marantzrommel ;) (schopje geeft :p )

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jbl is wel leuk ja ;)

(btw Marantzrommel *slap* .. dat zeg je niet zoiets , ketter!)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Werk zelf in een elektronicazaak en het setje lijkt sterk op hetgeen wat wij hebben staan. Philips zuigt echt big time als je het vergelijkt met andere merken. Vooral die sub valt me altijd weer tegen. Je ziet die subspeaker gigantisch bewegen, maar daar is ook alles mee gezegd.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Meen je dat Daacuso? En er wordt her en der toch gezegd dat de W00X technologie echt goed werkt?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Had een heel verhaal getikt, is dus foetsie op de 1 of ander manier!

samenvattend:
Receiver is goed te doen is overigens geen fr 994 maar een mx999. (kijk maar op de hoge resolutie foto op de philips website)

De speakers zijn minder, gewoon los erbij kopen! Beste is gewoon zelf gaan luisteren en kopen wat je ZELF het mooiste vind.
Helaas zijn er nogal wat mensen die zo overtuigd zijn van een "eigen" merk of gewoon een afkeer hebben tegen een bepaald merk, dat ze niet erg helpen in hun reply. (gebeurt vaker in dit soort topics, hopelijk deze keer niet zo veel)

Heb zelf trouwens een Fr996 receiver, zeer tevreden over! (maar ja, kwestie van smaak)

mcb1

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
TomSwinnen schreef op 18 August 2003 @ 18:58:
Meen je dat Daacuso? En er wordt her en der toch gezegd dat de W00X technologie echt goed werkt?
Normaal vallen de verschillen tussen setjes onderling niet zo heel errug op. Maar wij hebben in de zaak wel eens opstellingen met verschillende home cinema setjes bij elkaar, waarbij alle speakers bijna op dezelfde plaats hangen/staan. Zo kunnen we ook de klanten goed de verschillen onderling laten horen. Is bijna iedere keer weer hetzelfde verhaal; Sony zuigt helemaal en Phillips is wel iets beter maar ook niet geweldig. Daarentegen vindt ik persoonlijk dat JVC mooie setjes heeft. Alhoewel het wel zo is dat ze met films allemaal wel acceptabel geluid produceren en de grootste verschillen toch met muziek te horen zijn. Vergeet echter niet dat vrijwel geen enkel setje een supergoeie muziekkwaliteit levert.
Maar nogmaals (en dat is al zo vaak gezegd) muziek is een kwestie van perceptie. Want wat ik mooi vind, vindt jij misschien drie keer niks. Verder raadt ik je gewoon aan om vooral zo veel mogelijk reviews te lezen van hetgeen wat jij wilt hebben. En ga anders gewoon even kijken of je misschien ergens wat setjes kan beluisteren.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

mcb1 schreef op 18 augustus 2003 @ 19:10:

Heb zelf trouwens een Fr996 receiver, zeer tevreden over! (maar ja, kwestie van smaak)
Ik heb wat ouder topiques door zitten lezen over die FR996, lees daar alleen maar flames dat je Philips niet moet kopen omdat het bagger zou zijn :?
Maar ik heb mijn oog ook op deze set laten vallen. Jij bent er wel tevreden over? Komt er een beetje helder geluid uit? Ik heb nu een Harman Kardon AVR40 maar zelfs met SACD (ja, de SA763 :P ) heeft die nog wat scherpe kantjes (JBL speakers).
Kan je er eea over vertellen?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Weet natuurlijk niet hoe die HK + SACD klinkt. (SACD lijkt mij op zich wel beter)

Maat van mij heeft een Marantz (Type?) + JBL speakers, ik heb dus de philips en no-name eltax speakers (geld was effe op voor de speakers)

Als ik bij mij luister en vervolgens bij hem, dan klinkt het iets beter bij hem. Hij was alleen 2x meer kwijt, geluid is alleen niet 2x beter.

Geluid klinkt van de marantz wat warmer en van de Philips iets minder. (Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven)

Denk als ik wat betere speakers koop, het geluidverschil minder wordt. (misschien wel beter)

Wat mij vooral opvalt is dat de vermogens van de receivers meestal dicht bij elkaar liggen. (95W 100W 105W b.v.) heb het vermoeden dat het silicium wat erin zit allemaal uit dezelfde fabriek komt. Iedere fabrikant laat gewoon zijn eigen "specifieke" geluid eruit halen. Hier moet je natuurlijk van houden of niet.

Voor TV's gebeurt dit namelijk zeker weten, de besturing van het gehele toestel gebeurt bij bijna iedere fabrikant van TV's door dezelfde chip. (En die is ontwikkeld + gefabriceerd door Philips) Hierin zie je verschillende segmenten. (In Tv's van 300 euro zit dezelfde chip als in die van 1000 euro. alleen de beeldbuis is b.v. anders en er zijn enkele functies uitgeschakeld)

Maar goed, ga er binnenkort eens een onderzoekje aan wijden!

mcb1

• Dnc1n
als je toch een losse philips gaat kopen voor 300 euro, zou ik zeker gaan voor een Marantz sr-4300. en ik geef je dit advies niet alleen maar omdat ik het merk zelf bezit, het is echt goede kwaliteit, misschien ook een kwestie van smaak. geluidskwaliteit is onovertroffen voor die prijs. Gewoon een scherpe prijs voor een heel goed produkt. en ik heb ongeveer een jaar geleden 399 euro neergelegd voor een sr-4200, achteraf jammer als ik nu een sr-4300 voor 299 al kan ophalen!

• TomSwinnen

TomSwinnen

duncan heeft gelijk hoor .. ik heb de 4300 en is gewoon prachtkwaliteit voor die prijs !!! Je moet er natuurlijk wel van houden van het geluid .. maar in combi met Celestion en JBL hier ( binnekort helemaal Celestion ) klinkt het alleszins fantastisch !

• Dnc1n
een goedogend professioneel audioprodukt voor zo weinig geld, wat wil je nog meer!
en echt ik heb een 4300 tegenover een aantal veel duurdere receivers beluisterd, en de sr-4300 springt er voor mij nog steeds bovenuit.
zit verder veel functies op, zoals 6.1 uiteraard, universele afstandsbediening, mooi display (mooier als de sr-4200).

Verwijderd

mcb1 schreef op 18 August 2003 @ 19:10:

samenvattend:
Receiver is goed te doen is overigens geen fr 994 maar een mx999. (kijk maar op de hoge resolutie foto op de philips website)
Het is wel een Fr 994 in de mx 999 (dit is exact dezelfde receiver) alleen met een ander type nummer op dat plaatje , remember ik heb de hele set gehad.
Waarom ze de receiver nu ook mx 999 noemen weet ik niet. Bij mij staat er fr 994 op, hij is exact dezelfde.

Verwijderd

Dnc1n schreef op 19 August 2003 @ 12:23:
als je toch een losse philips gaat kopen voor 300 euro, zou ik zeker gaan voor een Marantz sr-4300. en ik geef je dit advies niet alleen maar omdat ik het merk zelf bezit, het is echt goede kwaliteit, misschien ook een kwestie van smaak. geluidskwaliteit is onovertroffen voor die prijs. Gewoon een scherpe prijs voor een heel goed produkt. en ik heb ongeveer een jaar geleden 399 euro neergelegd voor een sr-4200, achteraf jammer als ik nu een sr-4300 voor 299 al kan ophalen!
:? ff kijken op kieskeurig.nl, en ik krijg een prijs van 480 euro :?
marantz sr4300
en hij heeft ook maar een uitgangsvermogen van 6*80 watt, terwijl er ook zijn van rond de 380 euro met een uitgangsvermogen van 6*100 watt...
leg es ff uit wrm di prijs zo verschilt :?
of ken jij een goedkope 'dealer' :*) ;)

• Dnc1n
In die watt verhaaltjes moet je niet meer intrappen.
De grootste onzin die er is. 6*80 is meer dan genoeg ;)
Kieskeurig is btw alleen handig om een indruk te krijgen van een bepaald apparaat.

http://www.highquality.nl heeft de sr-4300 voor 299 erop staan.
http://www.correct.com ook geloof ik en die heeft btw ook laagste prijsgarantie.
http://www.staffhorst-electronics.nl heeft het ook in de folder staan voor 299 maar of het nog geldig is weet ik niet zeker....

[ Voor 10% gewijzigd door Dnc1n op 24-08-2003 17:41 ]

Verwijderd

tja, kheb nu de sony str-db780 gekocht, en ENORM blij met het geluid, ongelooflijk veel instelmogelijkheden en klankbeelden, of je nu naar muziek, dvd of games luistert, klinkt allemaal even super, ik had wel eerst het prob dat m'n boxen het niet helemaal aankonnen, maar met wat zwaardere erop werkt alles perfect (vooraan 2*200, achteraan 2*120 en center 70 watt) mss de center nog wat zwaarder maken in de toekomst...maar voorlopig is alles super :) en iig koste de versterker ook niet zoveel, het was het einde van de reeks dus 380 ipv 506 eurootjes :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik ben nu aan het sparen voor de MX999 want mijn radio (Philips MC155) is eergister kapot gegaan. :'( . In de toekomst wil ik ook een DVD763SA en een goede tv kopen, zodat m'n set compleet is. Creative Inspire 5300 boxjes zijn ook niet alles.

• Dnc1n
toch kun je die philips boxjes wel in get rijtje creative plaatsen.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Dnc1n schreef op 27 augustus 2003 @ 14:46:
toch kun je die philips boxjes wel in get rijtje creative plaatsen.
Het zijn misschien geen Tannoy mercury mx2-m boxen, maar ze zijn toch een stuk beter dan m'n Creative boxjes. Ik zal eens kijken of ik ze als front speakers kan aansluiten.
Pagina: 1