ADSL modem voor ISDN

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik heb bij Cistron het Maxx abo aangevraagd, maar omdat ik ISDN heb, kunnen zij geen modem voor me leveren, en zal ik er zelf 1 moeten kopen.

weet iemand welke ADSL modems(routers) ik hiervoor kan gebruiken?

dit staat op de cistron site:
Voor de ADSL dienst met line-sharing icm. ISDN (* nog niet leverbaar!)
modulatie: G.DMT (Annex B)
encapsulatie: RFC1483 bridged ethernet
Enkele modems die werken:
Telindus 1121 ADSL
Arescom 800
Siemens Santis USB
die modems die hun aangeven, die kan ik niet in de pricewatch vinden, en ik ken die merken ook helemaal niet.

ik weet dat de draytek vigor 2200 een goeie ADSL router is, maar ik kan dus niet op de site vinden of ie ADSL via ISDN ondersteund. (oftewel deze dingen ondersteund modulatie: G.DMT (Annex B) en encapsulatie: RFC1483 bridged ethernet)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien kunnen jullie ruilen?

[topic=494373]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Die Drayteks 2200 zijn geen ADSL modems, alleen maar breedband routers die je achter je (kabel/ADSL) modem hangt.

No production networks were harmed during this posting

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Anders moet je ff geduld hebben; in juni gaat KPN weer leveren... Daar wacht ik op iig want ik wil gewoon het hele pakket in een keer (aansluiten en modem) dan weet ik tenminste dat het niet aan het modem ligt als ie het niet doet..

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 12:36 schreef bas_konings het volgende:
Misschien kunnen jullie ruilen?

[topic=494373]
ik heb nog geen modem, dus heb niks om mee te ruilen... :P

--schrap--

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 12:40 schreef paella het volgende:
Die Drayteks 2200 zijn geen ADSL modems, alleen maar breedband routers die je achter je (kabel/ADSL) modem hangt.
ow k*t...

dus moet ik gewoon een ADSL modem hebben... :)

ik ga ondertussen weer verder zoeken... (als er iemand suggesties heeft, hoor ik dat natuurlijk graag hiero!)

Verwijderd

www.supersneladsl.nl zij leveren wel, zelfde abonnementen en WEL de Telindus 1121 op voorraad (heb ze gister gebeld en ze zeiden geen probleem)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 15:10 schreef glo0mdud3 het volgende:
www.supersneladsl.nl zij leveren wel, zelfde abonnementen en WEL de Telindus 1121 op voorraad (heb ze gister gebeld en ze zeiden geen probleem)
jammer dat zij geen 7800kb/sec abo hebben.. (dat is ook de reden dat ik voor Cistron heb gekozen)

ik heb ondertussen al wat rondgesnuffeld, en ben de volgende 3 kandidaten tegengekomen:

"KPN" Alcatel mxstream modem (ISDN versie): €250
ZyXEL Prestige 642M-I ADSL modem ISDN: €273
en de Allied Data 813 : prijs onbekend, heb al wel een leverancier gemaild.

ik weet dus alleen van de alcatel dat ie best betrouwbaar is, we hebben hier op het werk er 1, en die is al sinds de aansluiting 24/7 on-line (samen met zn IPcop server).

de andere 2 ken ik bijna niet, alleen dan dat de allied data 813 de ISDN versie is van de 810 (en die levert cistron bij de gewone ADSL aansluiting)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als de "normale" modems zo duur zijn, waarom kijke je dan niet voor een cisco routertje? de 826 is geschikt voor ADSL over ISDN (de 827 is analoog ;) ). Door access-listen te gebruiken heb je gelijk een stuk firewalling en NAT, DHCP, en nog wat nuttige zaken zitten er standaard in.....

In de pricewatch is ie 653 Euro en bij buyitdirect.nl is ie 577 euro, misschien dat als je ergens goed gaat zoeken dat ie nog wel voordeliger te vinden is....

http://www.buyitdirect.nl/ProductInfo/ProductInfoRealtime.asp?PcdPartNumber=50732

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:49 schreef teigetjuh het volgende:
Als de "normale" modems zo duur zijn, waarom kijke je dan niet voor een cisco routertje? de 826 is geschikt voor ADSL over ISDN (de 827 is analoog ;) ). Door access-listen te gebruiken heb je gelijk een stuk firewalling en NAT, DHCP, en nog wat nuttige zaken zitten er standaard in.....

In de pricewatch is ie 653 Euro en bij buyitdirect.nl is ie 577 euro, misschien dat als je ergens goed gaat zoeken dat ie nog wel voordeliger te vinden is....

http://www.buyitdirect.nl/ProductInfo/ProductInfoRealtime.asp?PcdPartNumber=50732
dat gaat me dan een beetje teveel kosten denk ik... :P

setup kosten zijn ook al 238 euro, en dan nog eens 99 euro per maand.. :)

"ik wil graag een lening openen.."
"dat kan, waarvoor wilt u een lening openen?"
"ik wil graag internetten..." :P :P

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
http://www.smc-europe.com/english/products/broad.html

SMC heeft een aantal Broadbandrouters. Zijn goeie dingen trouwens

iRacing Profiel

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:42 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

jammer dat zij geen 7800kb/sec abo hebben.. (dat is ook de reden dat ik voor Cistron heb gekozen)
Ze leveren dus WEL 7800, je moet ff verder lezen WIDE OPEN abonnement (ik heb het aanmeldingsformulier voor me liggen, ik heb ook ISDN hier!!!!!)

klik hier en lees bij wide open: http://www.supersneladsl.nl/particulier3.html

Verwijderd

[..]

Beter kijken:
Concepts ICT Wide-open

Voor de internetters voor wie de bovenstaande pakketten nog niet snel genoeg zijn, biedt Concepts ICT het Concepts ICT Wide-open abonnement. Bij dit abonnement krijgt de eindgebruiker de beschikking over de maximaal haalbare snelheid.

De maximaal haalbare downloadsnelheid is met dit abonnement 7800 kb per seconde. De upstream snelheid is maximaal 512 kb per seconde. Of de gebruiker deze snelheid ook haalt, hangt van enkele factoren af, zoals de kwaliteit en lengte van de koperlijn van de nummercentrale naar uw huis, de gebruikers in uw omgeving en de sites die u bezoekt.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51

"KPN" Alcatel mxstream modem (ISDN versie): €250

...

ik weet dus alleen van de alcatel dat ie best betrouwbaar is, we hebben hier op het werk er 1, en die is al sinds de aansluiting 24/7 on-line (samen met zn IPcop server).
MXstream zeker. Het laatste wat ik er van hoorde was dat die Alcatel nog niet samenwerkte met de DSLAM's van Cisco (iets met Annex B ofzo). Ik zou maar even heel goed navragen of het werkt.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:38

woutur

Klauwtjes uit!

Neem maar van mij aan dat het Alcatel modem niet werkt en niet binnen korte tijd gaat werken. Er zijn wel wat geruchten in de omloop dat het Alcatel ISDN modem wel zou werken met BBNed maar ik heb er nog geen 1 bevestigd gezien. Voorlopig dus gewoon geblaat. Mijn advies is de telindus (als je die kan krijgen).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
pfff... wat een gedoe zeg, een ISDN ADSL modem zoeken...

die telindus 1121 heb ik nog steeds geen leverancies voor gevonden, ik ga zometeen telindus maar ff bellen...

• kroegtijger
Op vrijdag 24 mei 2002 13:46 schreef RonnieB82 het volgende:
pfff... wat een gedoe zeg, een ISDN ADSL modem zoeken...

die telindus 1121 heb ik nog steeds geen leverancies voor gevonden, ik ga zometeen telindus maar ff bellen...
Bel anders eens naar InMAC... Die hebben em vast wel

iRacing Profiel

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 14:05 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Bel anders eens naar InMAC... Die hebben em vast wel
URL? telefoonnr?

• kroegtijger
Op vrijdag 24 mei 2002 14:17 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

URL? telefoonnr?
http://www.inmac.nl

dat was niet al te moeilijk toch???
Je kan anders ook nog effies bij alternate kijken....(jawel, op http://www.alternate.nl ;) )

iRacing Profiel

Pagina: 1