14 sec. totale laadtijd voor website

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
is 14 seconden voor totale laadtijd van een website (met 56k modem) te veel ???

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op woensdag 15 mei 2002 12:26 schreef whitehouse het volgende:
is 14 seconden voor totale laadtijd van een website (met 56k modem) te veel ???
ligt eraan hoe groot die website is he...

dat ik nog reageer zeg...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• whitehouse
ehm..dat maakt in feite toch niets uit ? het gaat erom hoe snel de mensen weer wegklikken .. ongeacht de grootte van de website

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

14 seconden is erg lang.. Maar enigszins acceptabel als het componenten betreft die herbruikt worden in vervolgpagina's.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 12:30 schreef whitehouse het volgende:
ehm..dat maakt in feite toch niets uit ? het gaat erom hoe snel de mensen weer wegklikken .. ongeacht de grootte van de website
Ik klik hem dan al weg ja, tenzij er iets opstaat wat ik _echt_ wil zien...

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gebruik je frontpage ofzo :X

• whitehouse
redesign van www.vifjeans.nl

hier zie je wat ik maak, en dezelfde stijl, maar andere kleuren ..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 15 mei 2002 12:32 schreef whitehouse het volgende:
redesign van www.vifjeans.nl

hier zie je wat ik maak, en dezelfde stijl, maar andere kleuren ..
Valt mee dus aangezien alles hergebruikt wordt. Mogelijk valt er nog wel wat te optimizen aan die JPG's.. Of kun je CSS gebruiken voor het menu ipv die lelijke grote plaatjes.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Maar als ik dit soort dingen zie:

http://www.vifjeans.nl/images/trends2.gif -> 83K

En al die frames maken de initiele laadtijd ook niet minder..

• whitehouse
hehe..nee.. de trends gelden even niet..

het gaat alleen de startpagina ...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Dit lijkt wel een dreamweaver pagina. En de opzet is ook niet echt overzichtelijk. Als je aan zo'n pagina bijvoorbeeld in de navigatie een wijziging wil doen, ben je lang bezig.

Maar 14 seconden vind ik overdreven lang, dan moet er wel iets heel speciaals staan.

Je kunt mensen beter een snelle voorpagina voorschotelen om ze te interesseren. En dan zijn mensen vaak wel bereid om iets langer te wachten op de sub-pagina's.

• whitehouse
menu is gemaakt in fireworks .. maar of ik er nu 1 bg van maak of niet , grooot blijft dat gedeelte van de bg ..

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 11:09

Nietzman

Woei!

Achtergrond is wel een beetej cru groot.... ga eens optimisen dat plaatje....
(photoshop is toch ietsies heiliger als fireworks.... ik weet niet of fireworks een 'save for web' oid heeft? :? )

Verwijderd

Wat je kunt doen is de lowsrc parameter gebruiken in img tags. Dan wordt iig je site alvast ingeladen.

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16

bdu

stoer spijkerjasie van g-star btw

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Doe es niet joh

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• HunterPro
  • Niet online
hmm... als ik al hoor hoe je begint: '14 sec laadtijd voor de hoofdpagina op een 56k modem', voel ik al aan dat het te veel is. Hier met een 1 mbit verbinding duurt het nog een seconde of 3 voor ie er staat, dus zwaar is ie zeker wel. En als je het mij vraagt: een beetje te zwaar. Wat is er mis met strak designen, het menu in CSS zetten (en die grote buttons dus weg), en een vlakke achtergrond met misschien een spijkerbroek-stof-patroontje dat zichzelf herhaalt? Probeer dus te optimaliseren binnen je content.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:15 schreef Nietzman het volgende:
Achtergrond is wel een beetej cru groot.... ga eens optimisen dat plaatje....
(photoshop is toch ietsies heiliger als fireworks.... ik weet niet of fireworks een 'save for web' oid heeft? :? )
brrrrr,, wat een opmerking, ;)

Fireworks is juist ontwikkeld voor webgraphics, ps heeft volgens mij zijn roots nog in drukwereld liggen.

Duz het optimisen gewoon in fireworks doen, werkt geweldig.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 14:28 schreef Necromancy het volgende:
Duz het optimisen gewoon in fireworks doen, werkt geweldig.
:? Photoshop 6 -> Save for Web....

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-09 21:36
De background (bg.gif) die je gebruikt is op het moment ook 44k, dat kan naar 10k als je 'm opslaat als jpg met Photoshop (save for web: wat een uitvinding :7)

verder wat tips: stel de kleur rondom de site in op een donkerder blauw (bijv. #103A59). Ook staat er in menu linkz, ik neem aan dat dit een spelfout is? :z

Verwijderd

Hier nog wat kleine opmerkingen en tips...

1. Op mijn computer krijg ik, op de resolutie van 800x600, rechtsonderaan een kleine scrollbalk te zien.

2. Wees consistent in het lettertype-gebruik. Als ik het goed gezien heb, gebruik je Arial, Verdana én Times New Roman. Gewoon Verdana aanhouden.

3. Zoals anderen al zeiden, optimaliseer alles in Photoshop met Save For Web: .gif, .jpg enz.

4. Gebruik een CSS-style sheet, om zo min mogelijk data te hoeven laden.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:13 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

:? Photoshop 6 -> Save for Web....
jaja, kweet ook dat photoshop jpg/gif etc kan opslaan/comprimeren. Maar het ging mij er even om dat Nietzman zei:
ga eens optimisen dat plaatje....
(photoshop is toch ietsies heiliger als fireworks.... ik weet niet of fireworks een 'save for web' oid heeft?
en ik ben het daar dus niet mee eens, als je fireworks gebruikt voor comprimeren dan is (vind ik) het onnodig om daarvoor over te stappen naar photoshop.

• whitehouse
Fireworks heeft ook een "Save for Web"-optie ..

Verwijderd

14 seconden is gewoon teveel. Hangt natuurlijk ook een beetje van de aard van de site af. Maar als ik lang moet wachten voor een site van een of andere kledingwinkel haak ik gauw af.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 15 mei 2002 12:53 schreef Yogho het volgende:
Dit lijkt wel een dreamweaver pagina.
Wat is er fout aan dreamweaver dan?

Ik ken genoeg sites die met flash gemaakt zijn die niet aan menig dreamweaver site kunnen tippen :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 16 mei 2002 10:40 schreef Marv het volgende:

[..]

Wat is er fout aan dreamweaver dan?

Ik ken genoeg sites die met flash gemaakt zijn die niet aan menig dreamweaver site kunnen tippen :)
Op zich valt DW best mee, maar de manier waarop mensen het gebruiken is vaak bagger.. Mensen krijgen met dit pakket de neiging voor alle plaatsing bergen met tabellen te construeren, inclusief lege regels etc etc.. Wat efficiency en code-leesbaarheid en -formaat niet ten goede komt.

Bovendien zijn de Macromedia (MM) Javascript functies echt bagger. Maar die hoef je niet te gebruiken met DreamWeaver.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 11:01 schreef Bosmonster het volgende:
Bovendien zijn de Macromedia (MM) Javascript functies echt bagger. Maar die hoef je niet te gebruiken met DreamWeaver.
Dus wat gaat bosmonster nu doen? juist jah, die gaat al de mm js functies in de goede/betere versie schrijven en zorgen dat die in dw mx2 worden geplaatst. ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 16 mei 2002 11:12 schreef Necromancy het volgende:

[..]

Dus wat gaat bosmonster nu doen? juist jah, die gaat al de mm js functies in de goede/betere versie schrijven en zorgen dat die in dw mx2 worden geplaatst. ;)
Waar kan de rekening naar toe? :P

Heb alles hier kant en klaar liggen, maar das voor intern gebruik namelijk ;)
Pagina: 1