Toon posts:

C <=> D ...beetje vreemd...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win2k staan op de eerste partitie(c) van mn eerste harde schijf(maxtor 40g 5400rpm)...half uurtje geleden viel mn comp uit en na reboot krijg ik te horen dat mn eerste schijf niet gevonden wordt, ook niet in de bios. Ik heb kabels losgetrokken, en weer vast gezet en hij doet het weer, maar geen besturingssyteem meer. Nu heb ik even snel windows opnieuw geinstalleerd, kijk ik op mn tweede partitie(d) zie ik daar windows staan. C is dus D geworden, en D is C geworden.
Hoe het kan weet ik niet, maar ik wil het toch eigenlijk weer omwisselen zodat de orginele windows weer gewoon opgestart wordt, scheelt me een hoop tijd met installeren van programma's en dergelijke.

kan iemand mij uitleggen wat er gebeurt is, en hoe ik dit weer terugdraai?? :?

Verwijderd

wat zegt schijfbeheer of partition magic?

Verwijderd

Je bericht is een beetje onduidelijk omdat je het woord partitie gebruikt en het hebt over een "eerste schijf". Als C en D aparte schijven zijn dan heb je in de bios de instellingen van de harde schijven niet goed staan (je tweede schijf is de "primary [lees opstart] schijf geworden en je tweede hangt daarbij. Dit moet je dus weer terug omdraaien. Als het 1 schijf betreft met 2 partities dan kan ik je probleem niet verklaren.

Verwijderd

Ik heb van jou probleem nog nooit gehoord en bij mijn weten kan een defect in je HDD niet partities omdraaien. Wat ik denk, is dat je een of ander leuk virus hebt opgelopen dat blijkbaar ook in de firmware van je HDD zit te klooien, daarom werd hij waarschijnlijk de 1e keer niet gedetecteerd.
Ik zou in ieder geval ff checken met een tool (van maxtor) of je HDD nog helemaal 100% is. Als die dat is, dan heb je waarschijnlijk het virus nog in de Win2K partitie staan...

Verwijderd

Wat doet ie als je je C partitie actief maakt (bv door booten met w9x disk en fdisk)?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan zijn dat er van alles corrupt is geraakt door die reboot...heb ik ook wel eens gehad...tenminste corrupte data...geen omgewisselde drives...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels met partition magic c en d weer terug gewisseld. virus weet ik nix van. Ik gebruik gewoon norton en op zich is die wel betrouwbaar. ik heb wel van mensen gehoord dat het Klez(ofzoiets) virus door norton heen komt, maar of die deze problemen kan veroorzaken?? :?
Pagina: 1