Toon posts:

[HDD XP] NTFS logboeken te groot???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over de logboeken van NTFS.
Als ik norton disk doctor 2002 draai krijg ik telkens een melding dat het logboek van die partitie te groot is. Hij zegt ook deze wel te repareren maar als ik dan opnieuw opstart dan staan ze er nog.
Of is dit normaal bij een NTFS partitie??.

Ik heb de search gebruikt maar kon mijn vraag niet beantwoorden.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook sinds gister een update van FAT32 naar NTFS gedaan. Dat terwijl er alles nog opstond. Ik weet dus niet of dat er ook wat mee te maken heeft maar goed.
Het gaat hier om een stukje van 50098kB. Dit is dus wel vrij groot.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die mij even kan helpen en uitleggen hoe dit zit?????

Alvast bedankt.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Als je de logfiles bedoeld, deze kan je tot een maximum grote beperken.

Echter, bij een upgrade van fat32 naar ntfs 5.0 zou ik persoonlijk toch wel de hele schijf leegmaken en formatteren naar ntfs, dit geeft wel het schoonste resultaat.
En over die diskdoctor, ik zie niet in waarom je die zou moeten gebruiken, maar vooruit, wat jij wilt natuurlijk.

Gewoon de schijf even leegmaken en formatteren met het NTFS bestandsvolume lijkt me de meest snelle en grondigste oplossing voor het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dit erg dan dat die logfiles zo groot zijn, want bij sommige partitie's zijn ze na defragmentatie kleiner geworden. En ik heb de normale scandisk er ook al een paar keer over heen gehad.

En ik heb net alles er weer goed op staan maar kwam dus net te laat er achter dat ik ntfs wou en heb het dus met "convert c:/fs:ntfs" gedaan. Dit is wel zonder problemen verlopen dus.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Dat die logfiles zo groot zijn is op zich geen ramp, het vreet alleen wel erg veel ruimte weg (~50mb)
Maar persoonlijk zie ik er de ernst niet van in.

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een heel klein vraagje:
Hebben NTFS volumes altijd die logfiles nodig of kwam dit nu omdat ik ze heb omgezet van FAT32 naar NTFS.

Maar alvast weer bedankt.
Pagina: 1