Ik vroeg mij af of het mogelijk is dmv css om de underline kleur anders te maken dan de kleur van de tekst. Dus bijvoorbeeld een rode underline onder zwarte tekst.
Nope... de default text-decoration:underline neem de kleur aan van de tekst.
ik dacht dat ik het met layers kon maken en dan met de visibility spelen, maar je kan geen layer maken met hoogte 1px...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <style>
A {text-decoration:none; color:"red"}
</style>
</head>
<body>
<a href="#">hallo</a>
<div style="position:relative; left:0px; top:-3px; width:26px; height:1px; background-color:#000000">
</div>
</body> |
Allemaal fout 
Zie bijvoorbeeld [topic=74393/1/25] voor een oplossing.
Zie bijvoorbeeld [topic=74393/1/25] voor een oplossing.
Je voegt gewoon een border-bottom toe in een andere kleur.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Dat was inderdaad wat ik zocht. Die andere oplossing is voor a hrefje. (op zich wel iets om te onthoudenOp woensdag 15 mei 2002 12:13 schreef Jaaap het volgende:
Je voegt gewoon een border-bottom toe in een andere kleur.
Dit is dus wat ik zocht:
code:
1
2
3
4
| DIV {
border-bottom: 1px solid red;
display: inline;
} |
Verwijderd
En wat flikt netschaap hiermee?Op woensdag 15 mei 2002 15:27 schreef Nokia het volgende:
[..]
Dat was inderdaad wat ik zocht. Die andere oplossing is voor a hrefje. (op zich wel iets om te onthouden)
Dit is dus wat ik zocht:
code:
1 2 3 4DIV { border-bottom: 1px solid red; display: inline; }
Versie 4 niks, versie 6 zou het goed moeten doen.. Maaruh.. probeer het ff zou ik zegguhOp woensdag 15 mei 2002 16:38 schreef Socratesss het volgende:
[..]
En wat flikt netschaap hiermee?
Verwijderd
idd het monster heeft gelijk NS 6 doet wat er verwacht mag worden.Op woensdag 15 mei 2002 16:44 schreef Bosmonster het volgende:
Versie 4 niks, versie 6 zou het goed moeten doen.. Maaruh.. probeer het ff zou ik zegguh
je kan ook een div maken met de hoogte 1px dmv "overflow: hidden"
/edit
voorbeeldje gemaakt:
http://www.speed-online.nl/test/onepxdiv.html
/edit
voorbeeldje gemaakt:
http://www.speed-online.nl/test/onepxdiv.html
Pagina: 1