ISAserver + ADSL -> Lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
De situatie:

Bij een klant draait een Win2k Advanced server. In deze server zitten 2 NIC's. 1 voor het interne netwerk en 1 voor het externe (ADSL) netwerk. Nu is het de bedoeling dat de ADSL verbinding wordt gefilterd door ISA. De ADSL verbinding draait dus via een VPN.

Het Probleem:

Op de een of andere manier kan de ISAserver geen verbinding krijgen met het internet. Als ik zelf de ADSL verbinding opbouw werkt het wel, maar als ik ISA de verbinding laat maken, lukt hem dat dus niet. In de connection wizard kan ik ook alleen maar een premanente verbinding kiezen of een "echte" ialup verbinding en ISA ziet de VPN verbinding dus niet als een permanente verbinding en ook niet als een VPN. De bedoeling is dus dat dit "zonder" een extra ADSL router moet gaan werken, omdat de klant niet zo'n dikke portemonnee heeft. Is er iemand die dit probleem ook al eens heeft gehad?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet direct bij de hand gehad maar het is me wel bekend dat ISA wat problemen heeft met ADSL.

Bij mij op kantoor (waar ik momenteel niet ben) draait wel een ISA/ADSL combo waar wel wat aanloop problemen waren maar ik weet niet hoe ze dat opgelost hebben

Heb je al gezocht op de support site van MS?
Is er al een SP uit voor ISA wat dit misschien oplost?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tomaat
Ik heb op isaserver.org al door het forum heen geworsteld, maar ik kon niks bruikbaars vinden.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ook een hele simpele oplossing: Snelkoppeling naar de ADSL verbinding in je startup menu zetten. Werkt als een tiet thuis met ICS enzow :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Remco
  • Laatst online: 18:07
Op woensdag 15 mei 2002 12:59 schreef Aetje het volgende:
Ook een hele simpele oplossing: Snelkoppeling naar de ADSL verbinding in je startup menu zetten. Werkt als een tiet thuis met ICS enzow :)
denk niet dat de server elke dag gereboot word ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Tomaat
Het is een bedrijf. Die gaan dus niet elke keer die verbinding handmatig aanmaken. Het is dus de bedoeling dat ISA dat zelf, "geautomatiseerd" doet.

• Aetje

Aetje

Hoeft toch ook niet :?

ADSL: Bij starten machine aanzetten, redial in case dropped, en gewoon 24/7 aan laten :z

Forget your fears...

• Tomaat
Volgens mij begrijp je mij niet helemaal. ISA is een Firewall. Als ik dus zelf de ADSL verbinding maak, staat ie wagewijd open, en kan iederen zo op de server komen. Als ISA dus de verbinding maakt, dan wordt die verbinding gefilterd, zodat alle ongewenste bezoekers niet op de server kunnen komen. ISA _moet_ dus wel die verbinding maken, anders kan ik net zo goed geen ISA draaien, want dan kan toch iedereen naar binnen.

• Tomaat
Op woensdag 15 mei 2002 11:55 schreef Gunner het volgende:

Niet direct bij de hand gehad maar het is me wel bekend dat ISA wat problemen heeft met ADSL.

Bij mij op kantoor (waar ik momenteel niet ben) draait wel een ISA/ADSL combo waar wel wat aanloop problemen waren maar ik weet niet hoe ze dat opgelost hebben

Heb je al gezocht op de support site van MS?

Is er al een SP uit voor ISA wat dit misschien oplost?
Zou je daar misschien navraag naar kunnen doen?

Verwijderd

verbinding via RRAS maken! Een of andere martijn heeft hier een hele wepsaait aan gewijd.

• Aetje

Aetje

Op woensdag 15 mei 2002 13:08 schreef Tomaat het volgende:
Volgens mij begrijp je mij niet helemaal. ISA is een Firewall. Als ik dus zelf de ADSL verbinding maak, staat ie wagewijd open, en kan iederen zo op de server komen. Als ISA dus de verbinding maakt, dan wordt die verbinding gefilterd, zodat alle ongewenste bezoekers niet op de server kunnen komen. ISA _moet_ dus wel die verbinding maken, anders kan ik net zo goed geen ISA draaien, want dan kan toch iedereen naar binnen.
Hmm... ik maak thuis zelf de ADSL verbinding aan. Toch krijg ik nog wel eens (per minuut ;) ) een waarschuwing van m'n ZoneAlarm PFW. De opstartvolgorde van firewall en internetconnectie, en wie wie precies start, maakt nix uit...

Forget your fears...

• Tomaat
ISA is toch een wat professionelere Firewall dan ZoneAlrm hoor :)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ISA is best moeilijk
Om het veilig te krijgen ,moeten er een aantal rules worden aangemaakt.

de server waar isa op staat moet ook helemaal goed ingesteld staan, de verschillende procedures van isaserver.org spreken elkaar wel iets tegen.

ik had dat ook van dat "uitbellen" wat niet lukte en heb dat toen opgelost , moet nog effe zoeken in m'n aantekening hoe dat gegaan is

Tweak!

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 17:20

Jetser

Heb je onder properties van network configuration het vinkje aangezet?? Use dial-up entry?
Anders gaat het niet werken. Ook als je met SecureNAT werkt zal je altijd je verbinding handmatig moeten inbellen. Waar je het vandaan haalt dat ISA dan niet zou werken is mij een beetje een raadsel.... (aangezien dit voorgeschreven is voor mensen die slechts gebruik maken van secureNAT)
Alleen FW clients en Webproxy clients kunnen automatisch inbellen.

Verwijderd

Wij hebben ISA/ADSL ook draaien en hadden in het begin ook problemen. Het bleek dat je eerste een verbinding op moest bouwen met de ADSL router. Dit was erg onhandig en bleek uitermate instabiel. De ADSL router moet als het ware "transparant" zijn voor VPN verbindingen. Dit moet je in de ADSL router instellen/aanpassen.
Het externe IP nummer van de ADSL router moet je dan op de 2e NIC van de ISA server zetten (ik vermoed zomaar dat dat bij jou niet het geval is).

• [Bc]-=VorteX=-
  • Laatst online: 21-01 13:13
Nadat ik mijn ADSL router.modem had gehackt op de manier die op tig sites op i-net te vinden is was het geen enkel probleem meer.
Het probleem is gewon de VPN-tunnel naar de router/modem, als je de hack gebruikt kun je hem gewoon rechtstreeks als IP aanspreken.
Problem solved.
Pagina: 1