Ik heb een server maar wil die uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 07:16

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik draai een pentium 120@133 met 32 mb geheugen..

Als harddisk draai ik een bigfoot van 1,2 giga..

Ik draai sygate en xitami webserver op win98se

Nu heb ik van een kennis een scsi 50pins ultra kaartje gekocht voor de fun.. (koste bijna niets)..

Nu wil ik de server als proxy gaan inzetten.. Dus plaatjes van sites nog sneller binnenkrijgen en mijn website sneller laten lopen..

Ik loop dus met het plan om een scsi harddisk van rond de 2 giga in de server te drukken en 64 MB mem.. Kweet niet hoef ik dat met winnt wil doen.. Ik stap niet naar linux omdat de kennis van linux op dit forum te beperkt is en de server maar max 5 uren offline mag zijn..

Is het een goed plan om de server optegraden en een proxy te gaan draaien¿¿¿

AKA Rinkel weblog

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

First of all...er lopen/hangen/klikken hier op t.net genoeg linux.meesters rond.
Second of all...lees de C'T, daar staat een bruikbaarheidstest voor linux in.
Third of all...Als je linux minimaal up and running hebt, hoef je hem NOOIT te rebooten, ook wanneer je extra rotzooi toevoegt. Dus kutten kan tijdens het draaien.
Fourth of all...als je dan echt geen linux erop wilt zetten, wat wel aangeraden wordt omdat dat gewoon het makkelijkste werkt (he wat huh??) dan is NT de enige echte oplossing (dit was dus on-topic).

Maar ik blijf erbij. Probeer gewoon linux. Ik had een proxy internet-firewall, Kingpin gameserver, download-slave en nod veel meer troep op een servertje staan (met een IDE-schijf trouwens..Linux eist veel minder van Windows NT, zoalng je geen zware X-Windows schil gaat draaien natuurlijk ;) )

(Debian GNU/Linux, up and running in only 20 minutes)

Bah...wat een propaganda he? Maar het is gewoon waar. Wat kan je daar dan als gebruiker aan doen??
edit:
tiepvaud