Iets vaags, twijfel zelf

Pagina: 1
Acties:

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In een Review staat over Thuisnetwerk, dit

COAX is namelijk alleen maar beschikbaar in 10 Mbps, en bij deze verbindingssoort werkt meteen het hele netwerk niet meer als één van de computers uit het netwerk gehaald wordt wegens de ketting-vormige verbinding.

Maar ik kon mijn menig herrineren dat ik bij COAX juist wel een Computer kon tussenuit halen, en bij UTP weer niet?

(ben nog jong, maar voel me oud worden, omdat ik altijd COAX had....)

:)

Op deze vraag is makkelijk antwoord te geven. COAX-hubs bestaan namelijk niet. Er zijn wel hubs beschikbaar die aan een BNC-netwerk gekoppeld kunnen worden, maar dit heeft geen nut. COAX is daarom ook alleen nog goed bruikbaar bij een netwerk van twee PCs, maar in principe zou ik gewoon altijd UTP gebruiken

Hier ben ik ook weer NIET mee eens, Coax is geschikt voor meerdere computers in het netwerk, zonder HUB kan je een end doorgaan, met UTP is dat weer niet.

(Of slaap ik nog?)

ps. Die review mag wel eens vernieuwt worden ;) Voor draadloze netwerken en de prijzen staan in NLG ;)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Bij coax moet je toch termineren?
Dus volgens mij is de faq goed :Y)

Who is John Galt?

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 11:40 schreef justmental het volgende:
Bij coax moet je de open verbindingen toch termineren?
Dus volgens mij is de faq goed :Y)
ja, dat moet met een terminal op het end en begin, met splitters.

maar als jij 5 computer erin hebt hangen.
en je haalt de 3de eruit, heeft de rest nog gewoon Internet enzow, altans, het werkte wel bij mij

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een Coax-netwerk heeft een busstructuur, d.w.z. alle PC's zitten aan elkaar geschakeld als een ketting (met behulp van T-stukjes aan de netwerkkaarten). Wanneer je 1 zo'n T-stukje eruit haalt, heb je eigenlijk 2 kleinere netwerkjes gemaakt. Het kan alleen zijn (dat weet ik niet zeker) dat je zonder termination helemaal geen netwerkverbinding krijgt. Bij mij werkte zoiets wel (dus het splitsen van je netwerk door er 1 tussenuit te halen).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

Potatoman

koniwa

Op woensdag 15 mei 2002 11:42 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

ja, dat moet met een terminal op het end en begin, met splitters.

maar als jij 5 computer erin hebt hangen.
en je haalt de 3de eruit, heeft de rest nog gewoon Internet enzow, altans, het werkte wel bij mij
Dan heb je natuurlijk nog wel een T-stuk over, waar dan geen pc meer in is geplugd :)

The cyclographing developer

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:13
Coax is geschikt voor meerdere computers in het netwerk, zonder HUB kan je een end doorgaan, met UTP is dat weer niet.
Denkt u wel aan collisions?

UNOX: The worst operating system

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 11:39 schreef ThaNetRunner het volgende:
Op deze vraag is makkelijk antwoord te geven. COAX-hubs bestaan namelijk niet. Er zijn wel hubs beschikbaar die aan een BNC-netwerk gekoppeld kunnen worden, maar dit heeft geen nut. COAX is daarom ook alleen nog goed bruikbaar bij een netwerk van twee PCs, maar in principe zou ik gewoon altijd UTP gebruiken

Hier ben ik ook weer NIET mee eens, Coax is geschikt voor meerdere computers in het netwerk, zonder HUB kan je een end doorgaan, met UTP is dat weer niet.

(Of slaap ik nog?)
Coax is inderdaad geschikt voor meerdere computers, maar of je UTP of Coax gaat gebruiken ligt ook een beetje aan de lokatie van de computers (ook ten opzichte van elkaar). Is het voordeliger om een sternetwerk aan te leggen -> UTP. Is het voordeliger om een busnetwerk aan te leggen -> Coax, enige nadeel: 10Mbit.

• Vorkie
  • Niet online
Maar
code:
1
2
3
   -|----------|--------|
    |       |     |
   |pc|  |Pc|     |PC|

Zie het zo, als ik dus de 2de pc eruit haalt, verbreekt de verbinding niet... alleen als je de EIND terminals eruit haalt.

want die splitter brengt gewoon nog het signaal over naar de andere kant van het netwerk

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 11:45 schreef Sjoko het volgende:

[..]

Denkt u wel aan collisions?
daar denk ik wel aan ja :)

In mijn netwerk toen, met 20 computers, en heavy verkeer (toendertijd ;) ) hadden we zelden last van collissions, beter gezegt nooit, ook al gooide ik een deathPing van pc 1 naar pc 20 en van pc 19 naar 2..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 15:02

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 11:48 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

daar denk ik wel aan ja :)

In mijn netwerk toen, met 20 computers, en heavy verkeer (toendertijd ;) ) hadden we zelden last van collissions, beter gezegt nooit, ook al gooide ik een deathPing van pc 1 naar pc 20 en van pc 19 naar 2..
In een coax netwerk heb je continue collissions hoor, alleen heb je er weinig last van omdat het protocol dit netjes opvangt.

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 11:57 schreef obsidian het volgende:

[..]

In een coax netwerk heb je continue collissions hoor, alleen heb je er weinig last van omdat het protocol dit netjes opvangt.
Ja, dat is zo, maar ik bedoel het last ervan is laag tot niets.
Ik vind eigenlijk een beetje dat in Die review COAX aangevallen wordt, en dat je het absoluut niet moet nemen.

Is er ergens een review BNC vs UTP
zal eens kijken ( na me werk :) )

ps Draadloze dremel is in de aanbieding bij de GAMMA :) op 9.6 volt

• Jaymz
  • Laatst online: 21:42

Jaymz

Keep on moving !

Heb je het nu over een GoT-FAQ topic, over een review op Tweakers.net of heel wat anders ? Ik mis dat een beetje eigenlijk :)

Een linkje zou in ieder geval wel handig zijn, dan weten we tenminste waar we het exact over hebben :)

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 12:00 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Heb je het nu over een GoT-FAQ topic, over een review op Tweakers.net of heel wat anders ? Ik mis dat een beetje eigenlijk :)

Een linkje zou in ieder geval wel handig zijn, dan weten we tenminste waar we het exact over hebben :)
Ik denk deze:
http://www.tweakers.net/reviews/171
Kan ie dan niet beter naar TFF?

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 12:02 schreef blackd het volgende:

[..]

Ik denk deze:
http://www.tweakers.net/reviews/171
Kan ie dan niet beter naar TFF?
jup die jah ;)

ps gooi hem maar ergens naartoe, merk wel als ikke thuis kom :)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:30

Ha!

Ik heb hier toch echt een Coax Hub te staan hoor!
Het is tevens een repeater (versterker) en heeft 6 coax uitgangen. Ideaal, als 1 lijn eruit dondert, gaat de rest gewoon door. Ook heeft ie een lampje wat aangeeft of de lijn wel getermineerd is of niet. De versterker zorgt ervoor dat je tot 330 meter kunt gaan ipv de reguliere 180 meter.
Heb hier in het appartementen complex waar ik woon rond de 500 meter coax gelegd en dat draait allemaal via de desbetreffende Hub. Perfecte pings en erg goede transferrates (boven de 1000 KB/s).

Heb geen digicam , dus een pic kan ik niet regelen.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 11:48 schreef ThaNetRunner het volgende:
Ping of death is niet relevant. Een ICMP-flood lijkt mij gepaster in deze situatie. :*

Overigens bestaan Coax hubs wel degelijk. Allied Telesyn heeft ze bijvoorbeeld.

Een computer er tussenuit halen gaat ook prima, zolang de het koppelstukje er maar niet tussenuit breekt.

De stelling dat Coax tot 10 mbps beschikbaar is, ben ik het ook niet mee eens. Er gaat met groot gemak 100 mbps over think coax hoor!

• Jaymz
  • Laatst online: 21:42

Jaymz

Keep on moving !

'T gaat over Tweakers.net :)

LA -> TFF dus :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op woensdag 15 mei 2002 13:54 schreef Jaymz het volgende:
'T gaat over Tweakers.net :)

LA -> TFF dus :)
Dankje Dokter Jaymz :)

Het is een oudere review
Gepost door Mark Timmer donderdag 19 oktober 2000 - 19:37

Beetje outdated, de info die in de review te vinden is, zal inmiddels verouderd zijn, ook de verschillende prijzen zullen we niet meer kunnen wijzigen daar enkele produkten niet meer verkrijgbaar zijn, vermoed ik :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

ps. Die review mag wel eens vernieuwt worden ;) Voor draadloze netwerken en de prijzen staan in NLG ;)
Het is geen FAQ. Je gaat een TNT2 review toch ook niet updaten met 3DMark 2001SE benchmarks.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 15 mei 2002 12:34 schreef Unexplained het volgende:

[..]
De stelling dat Coax tot 10 mbps beschikbaar is, ben ik het ook niet mee eens. Er gaat met groot gemak 100 mbps over think coax hoor!
over welke IEEE specificatie hebben we het dan? bij mijn weten is 100mbps over coax niet officieel gecertificeerd, (als het al werkt)

A wise man's life is based around fuck you

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 16:57 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Het is geen FAQ. Je gaat een TNT2 review toch ook niet updaten met 3DMark 2001SE benchmarks.
nee, maar het gaat me er vooral om, als er mensen zijn die helemaal niets weten, en dan dat lezen, weer van die vage vragen in het forum krijgen ;)

• Hielko
  • Laatst online: 18:59
De vraag is natuurlijk of mensen met zo'n laag IQ die niet snappen dat een feature van een paar jaar oud niet meer up-to-date is uberhaupt tweakers.net kunnen vinden :P.
Pagina: 1