Toon posts:

<Win2K AD> Foutje gemaakt met naam wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opzetten van een tijdelijke server om een serverpartje van een bedrijf op mijn gemakt opnieuw te kunnen opzetten heb ik een fout(je) gemaakt.

Situatieschets;

Er zijn 2 Windows 2000 servers (server1 en server2 voor het gemak) die samen een Active directroy onderhouden. Server1 en server2 zijn alle 2 domain controller.

Nu heb ik bij het opzetten van de tijdelijke server deze ook server1 genoemt omdat de verwijzingen van een database programma naar server1 verwijzen. Toen ik op deze server wat updates wilde installeren heb ik hem in het zelfde netwerk geprikt als server1 en server2. Er waren dus nu 2 server1 's. Na een aantal keer reboten zei die dat dus ook (tijdelijke server zei dat er duplicate names zijn)

Om er dus zeker van te zijn dat er niets fout ging met de productie omgeving heb ik de tijdelijke server naar server3 hernoemt. Dit was dus achteraf een grote fout.

Nu blijkt dus dat tijdens het hetnoemen van de tijdelijke server server1 naar bijvoorbeeld server3 dat ie dit dus wel heeft doorgegeven aan de active directory waardoor in de active directory database van server1 en server2 staat dat server1 geen domain controller is. Terwijl de server1 zelf nog wel denkt dat ie domain controller is maar niemand meer toegang tot iets geeft omdat ie zichzelf niet meer in de active directoy kan vinden.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, nieuw computer account aanmaken, active directory opnieuw installeren op server1 maar dit lukte allemaal niet of heeft geen suc6. ook lukt het niet meer om de databases tussen server1 en server 2 te suncen omdat er dus geen toegang meer wordt verleend aan server1.

Heeft iemand nog ideeen?

(beetje lang verhaal maar beter dan dit lukte me het niet op uit te leggen)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 11:21 schreef jvdmeer het volgende:
Wat waren de problemen bij het verwijderen van AD van server1?

En probeer anders eens NTDSUTIL:
Uitleg:
Appendix C - Active Directory Diagnostic Tool (Ntdsutil.exe)
HOW TO: Use Ntdsutil to Manage Active Directory Files from the Command Line in Windows 2000 (Q315131)

en, als je een goede AD-backup hebt:
HOW TO: Recover a Deleted Domain Controller Computer Account in Windows 2000 (Q248132)
Met die tool kan ik helaas ook niet meer in de AD database op server1 komen omdat deze zichzelf heeft buitengesloten.

Ik heb nu besloten danmaar gelijk de tijdelijke server in gebruik te gaan nemen en die dan maar server1 te noemen zodat die databases goed blijven werken.

Die tijdelijke server kan ik dan hopelijk promiveren tot domain controller of misschien is dat nieteens nodig en handeld server2 dit in zijn eentje af.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Heel simpel: Verwijder de AD van server1 en zeg dat deze de laatste server in het domein is, dan moet het dus wel goed gaan. Vervolgens moet je weer de active directory installeren en aangeven dat ie een server in een bestaand domein word als het goed is moet ie dan het domein van server 2 overnemen en moet alles weer naar behoren werken.

Groet,

Tha Lord

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 15:03 schreef Tha_Lord het volgende:
Heel simpel: Verwijder de AD van server1 en zeg dat deze de laatste server in het domein is, dan moet het dus wel goed gaan. Vervolgens moet je weer de active directory installeren en aangeven dat ie een server in een bestaand domein word als het goed is moet ie dan het domein van server 2 overnemen en moet alles weer naar behoren werken.

Groet,

Tha Lord
Dit was idd één van mijn laatste redmiddelen geweest alleen kan server 2, server1 niet afmelden omdat server 2 geen verbinding kan maken met de database AD van server1.

Als je AD wilt uninstallen moet ie dat vertellen aan de AD en dat mag server1 niet bij server2 ;( ofzoiets

Dus.... :r

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 18:24 schreef mverbo het volgende:

[..]

Dit was idd één van mijn laatste redmiddelen geweest alleen kan server 2, server1 niet afmelden omdat server 2 geen verbinding kan maken met de database AD van server1.

Als je AD wilt uninstallen moet ie dat vertellen aan de AD en dat mag server1 niet bij server2 ;( ofzoiets

Dus.... :r
Snok de netwerkstekker uit server 1 en uninstall AD en zeg dat het de laatste server in het domein/bos is...dat moet echt wel werken :)

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

kijk ook eens naar de netdiag tool
netdiag /fix hersteld de SRV DNS records
Heb ik zelf eens last van gehad dat tie niet meer klopte en de hele reutemeteut het niet meer deed

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:28 schreef Felix het volgende:

[..]

Snok de netwerkstekker uit server 1 en uninstall AD en zeg dat het de laatste server in het domein/bos is...dat moet echt wel werken :)
Done that, din't work. Dan zegt ie dat ie niet de laatste server uit het domein is en dan kun je fluiten naar je wizard.

Wat is het toch een eigenwijze server |:(

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ach, als je de AD al een keer hebt geinstalleerd, geuninstalled, en weer geinstalleerd, kun je beter je server opnieuw installeren, want win2k word er zwaar niet gelukkig van... al dat gerommel met de AD.

ik ben er voor mezelf al achter gekomen dat je de AD gewoon de eerste keer vanaf scratch goed moet instellen, anders kun je de hoop op een fatsoelijk domein wel opgeven...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 10:07

Arno

PF5A

* Arno agrees 100%

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Hoe het mij wel eens gelukt is:
- Belangrijke onderdelen geexporteerd uit de AD, users, printers etc... naar een text file.

- Nieuwe AD opgezet met juiste instellingen
- De hele boel weer geimporteerd.....klaar...

Er is een apart tooltje voor..ben ff de naam kwijt, iemand anders?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

OK ... hier fff een reactie met de inslag ik heb de klok horen slaan,
maar wit nie waar de klepel hangt...

Volgens mij is servert 1 nog global catalog server vandaar dat je de ad niet weg krijgt.

Je moet met de andere severt de global catalog servert grijpen (seizen,grab,take ownership ofzo)...

Ik weet er verder niet heel veel vanaf, maar ik hoop dat er ergens een kern van waarheid inzit en dat ik je misschien een beetje geholpen heb...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Heb het ff voor je opgezocht op technet..had je zelf ook kunnen bedenken. Veel leesplezier.

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/windows2000serv/support/recovery.asp
Pagina: 1